سندبلاست اسكلت فلزي

سندبلاست اسكلت فلزي. 


سندبلاست اسكلت فيزيكي

پايه و اساس هر بنا اسكلت فلزي آن سازه مي باشدو در قياس با ساخت يك بناي ساده تكميل يك پروژه بزرگ با تعداد بالاي اسكلت هاي فلزي بسيار پيچيده تر است.در خصوص پياده سازي و همچنين اجراي پروژه هايي از اين دست آنچه از اهميت بسيار بالايي برخوردار است مسئله بررسي و اندازه گيري هاي بسيار دقيق است و همچنين بررسي و انتخاب بهترين روش ها از نكات كليدي و پايه ي اجراي اين پروژه هاست.مراحل نصب و آماده سازي سطوح فلزي براي پوشش و همچنين اجراي رنگ كه به طور معمول سندبلاست اسكلت فلزي را در بر ميگيرند،بايد بر طبق اصول و استاندارد هاي پيش بيني و تعريف شده باشند.پيش از بررسي سندبلاست اسكلت فيزيكي به جهت ياد آوري شما را به مطلب سندبلاست چيست راهنمايي مي كنيم.

مشاهده اين مطلب»»سندبلاست چيست؟

مزاياي سند بلاست اسكلت فيزيكي

اصطلاح سندبلاست براي اسكلت و سازه فلزي به فرآيندي اطلاق مي شود كه در طي آن، سطح اسكلت فلزي در معرض ذرات ساينده پرفشار قرار مي گيرد و در نتيجه زبري مشخصي براي آن ايجاد مي شود كه اين عامل موجب اجراي بهتر رنگ براي سازه خواهد شد.ذرات ساينده متعددي براي سندبلاست اسكلت فلزي مورد استفاده قرار مي گيرند كه بهترين آن ها در حال حاضر، ماسه يا سيليس دانه بندي شده هستند. بسته به نوع اسكلت فلزي، يكي از ساينده ها بايد در سندبلاست اسكلت فلزي استفاده شود كه انتخاب آن با نظر مهندسان انجام مي شود. دلايل زيادي وجود دارد كه باعث مي شود پيمانكاران سندبلاست از اين روش براي زدودن آلودگي ها و صيقلي كردن اسكلت فلزي استفاده كنند. مهم ترين مزيت هاي اجراي سندبلاست اسكلت فلزي عبارتند از:

سندبلاست اسكلت فلزي براي سازه هاي فولادي: كه به تازگي ساخته شده اند و ميزان مشخصي از ذرات روغن و چربي بر روي آن ها وجود دارند، كاربرد گسترده اي دارد.با اجراي سندبلاست براي يك سازه يا اسكلت فلزي، بسياري از هزينه ها كاهش پيدا مي كنند؛ استفاده مجدد از ذرات سيليس در چند مرحله مي تواند خريد سيليس اضافي را كاهش داده و از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه باشد.

با استفاده از روش سندبلاست، به نوعي سلامت فردي اپراتور سندبلاست تضمين مي شود؛ در برخي موارد مشاهده شده است كه اپراتور براي تميزكاري اسكلت فلزي و زدودن آلودگي ها و ذرات روغن و چربي، از مواد شوينده و حلال هاي صنعتي قوي به صورت دستي استفاده مي كند؛ حلال هاي شيميايي از لحاظ ايمني فردي، خطراتي را براي سلامتي فرد ايجاد مي كنند زيرا اكثر آنها، فرار و اشتعال پذيرند؛ سندبلاست اسكلت فلزي تمام اين مشكلات را حل مي كند؛ به عبارت ساده تر مي توان گفت، ذرات ساينده پرفشار، فرآيند حذف آلودگي هاي سطح را بدون نياز به استفاده از حلال هاي آلي انجام مي دهند.

روش سندبلاست اسكلت فلزي در مقايسه با ساير روش هاي تميزكاري و آماده سازي سطح، سريع تر انجام مي شود و لذا در وقت و زمان صرفه جويي مي كند.سندبلاست قادر است تمام ذرات خارجي و آلودگي ها را كه به مرور زمان در سازه هاي قديمي ايجاد شده اند را به طور كامل بر طرف نمايد. اين روش در احيا و رنگ آميزي اسكلت هاي فلزي قديمي، كاربرد فرآواني دارد.در روش سندبلاست اسكلت فلزي، نوع ذرات ساينده مي تواند به طور انتخابي استفاده شود. اين نوع مزيت از لحاظ زيست محيطي ارزش زيادي خواهد داشت.

مشاهده اين مطلب»»رنگ و سندبلاست

سندبلاست اسكلت فلزي و استراكچر

در شن‌زني سندبلاست يا همان سندبلاست معمولاً در ايران از دو نوع مواد ساينده استفاده مي شود : سيليس و مسبارهفرايندي كه در آن ذرات ساينده تحت فشار هوا روي سطح قطعات فولادي پاشيده مي‌شود تا براي رنگ‌كاري آماده شوند ساب‌پاشي  نام دارد.نوعي از ساب‌پاشي كه در آن تميزكاري سطح فلز از طريق پاشيدن جرياني پرسرعت از ماسه يا ماده ساينده ديگر صورت مي‌گيرد را شن‌زني(سندبلاست) مي‌گويند.

شن‌زني به اين صورت است كه ماسه‌هاي ساينده كه عمدتاً از جنس سيليس و اكسيد فلزات با اندازه‌هاي مختلف هستند با استفاده از فشار باد كمپرسور شتاب گرفته و بر روي سطح قطعه پاشيده مي‌شوند.با استفاده از شن‌زني مي‌توان عمليات زنگ‌زدايي، ماسه‌زدايي و رنگ‌برداري سطوح داخلي و خارجي قطعات يا صيقل دادن را انجام داد. تميزكاري انواع قالبهاي صنعتي، زبر كردن سطوح قطعات (با استفاده از ساينده‌هاي مخصوص) جهت بهينه انجام شدن عمليات لعاب‌كاري و تفلون كاري براي ماندگاري و كيفيت بهتر نيز از ديگر كاربردهاي شن‌زني است. شن‌زني همچنين در آماده كردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبكاري‌هاي صنعتي، تزئيني يا رنگ مورد استفاده قرار مي‌گيرد. حك كردن نوشته و نقوش مختلف و گودبرداري يا برجسته‌كاري آنها بر روي سطوح شيشه‌اي، چوبي، ام‌دي‌اف، كاشي، سراميك و طلق كه بيشتر براي انجام امور تجاري و تبليغاتي و تزئينات دكور مورد استفاده مي‌باشد، نيز از ديگر موارد كاربرد شن‌زني است.

مشاهده اين مطلب»»سندبلاست فلزات

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.