سندبلاست

سندبلاست چيست؟

واژه سندبلاست (sandblast) يك واژه انگليسي است ، معني كامل آن عبارت است از :سند (sand) به معني ماسه ، بلاست (blast) به معني انفجار و پرتاب ميباشد.  سندبلاست (sandblast) عبارت است از سيليس پاشي ، ماسه  پاشي يا پرتاب ماسه و شن با فشار بسيار زياد هوا را سندبلاست مي گويند.

 

نوعي از ساب‌پاشي كه در آن تميزكاري سطح فلز از طريق پاشيدن جرياني پرسرعت از ماسه يا ماده ساينده ديگر صورت مي‌گيرد را شن‌زني (سندبلاست) مي‌گويند.

 

سندبلاست چيست

شن‌زني به اين صورت است كه ماسه‌هاي ساينده كه عمدتاً از جنس سيليس و اكسيد فلزات با اندازه‌هاي مختلف هستند با استفاده از فشار باد كمپرسور شتاب گرفته و بر روي سطح قطعه پاشيده مي‌شوند. با استفاده از شن‌زني مي‌توان عمليات زنگ‌زدايي، ماسه‌زدايي و رنگ‌برداري سطوح داخلي و خارجي قطعات يا صيقل دادن را انجام داد. تميزكاري انواع قالبهاي صنعتي، زبر كردن سطوح قطعات (با استفاده از ساينده‌هاي مخصوص) جهت بهينه انجام شدن عمليات لعاب‌كاري و تفلون كاري براي ماندگاري و كيفيت بهتر نيز از ديگر كاربردهاي شن‌زني است. شن‌زني همچنين در آماده كردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبكاري‌هاي صنعتي، تزئيني يا رنگ مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

سندبلاست چيست

حك كردن نوشته و نقوش مختلف و گودبرداري يا برجسته‌كاري آن‌ها بر روي سطوح شيشه‌اي، چوبي، ام‌دي‌اف، كاشي، سراميك و طلق كه بيشتر براي انجام امور تجاري و تبليغاتي و تزئينات دكور مورد استفاده مي‌باشد، نيز از ديگر موارد كاربرد شن‌زني است.

 

 

سندبلاست اسكلت فلزي

 

سندبلاست اسكلت فلزي

شركت صنعت گستر بزرگ ترين شركت ارائه دهنده خدمات رنگ آميزي صنعتي از طريق روش هاي سند بلاست،گريپ بلاست،سوئيت بلاست و شات بلاست مي باشد.شما ميتوانيد براي كسب اطلاعات بيشتر و انجام سفارشات با كارشناسان ما تماس بگيريد. 


سندبلاست اسكلت فلزي

پايه و اساس هر بنا اسكلت فلزي آن سازه مي باشدو در قياس با ساخت يك بناي ساده تكميل يك پروژه بزرگ با تعداد بالاي اسكلت هاي فلزي بسيار پيچيده تر است.در خصوص پياده سازي و همچنين اجراي پروژه هايي از اين دست آنچه از اهميت بسيار بالايي برخوردار است مسئله بررسي و اندازه گيري هاي بسيار دقيق است و همچنين بررسي و انتخاب بهترين روش ها از نكات كليدي و پايه ي اجراي اين پروژه هاست.مراحل نصب و آماده سازي سطوح فلزي براي پوشش و همچنين اجراي رنگ كه به طور معمول سندبلاست اسكلت فلزي را در بر ميگيرند،بايد بر طبق اصول و استاندارد هاي پيش بيني و تعريف شده باشند.پيش از بررسي سندبلاست اسكلت فيزيكي به جهت ياد آوري شما را به مطلب سندبلاست چيست راهنمايي مي كنيم.

مشاهده اين مطلب»»سندبلاست چيست؟

مزاياي سند بلاست اسكلت فلزي

اصطلاح سندبلاست براي اسكلت و سازه فلزي به فرآيندي اطلاق مي شود كه در طي آن، سطح اسكلت فلزي در معرض ذرات ساينده پرفشار قرار مي گيرد و در نتيجه زبري مشخصي براي آن ايجاد مي شود كه اين عامل موجب اجراي بهتر رنگ براي سازه خواهد شد.ذرات ساينده متعددي براي سندبلاست اسكلت فلزي مورد استفاده قرار مي گيرند كه بهترين آن ها در حال حاضر، ماسه يا سيليس دانه بندي شده هستند. بسته به نوع اسكلت فلزي، يكي از ساينده ها بايد در سندبلاست اسكلت فلزي استفاده شود كه انتخاب آن با نظر مهندسان انجام مي شود. دلايل زيادي وجود دارد كه باعث مي شود پيمانكاران سندبلاست از اين روش براي زدودن آلودگي ها و صيقلي كردن اسكلت فلزي استفاده كنند. مهم ترين مزيت هاي اجراي سندبلاست اسكلت فلزي عبارتند از:

سندبلاست اسكلت فلزي براي سازه هاي فولادي: كه به تازگي ساخته شده اند و ميزان مشخصي از ذرات روغن و چربي بر روي آن ها وجود دارند، كاربرد گسترده اي دارد.با اجراي سندبلاست براي يك سازه يا اسكلت فلزي، بسياري از هزينه ها كاهش پيدا مي كنند؛ استفاده مجدد از ذرات سيليس در چند مرحله مي تواند خريد سيليس اضافي را كاهش داده و از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه باشد.

با استفاده از روش سندبلاست، به نوعي سلامت فردي اپراتور سندبلاست تضمين مي شود؛ در برخي موارد مشاهده شده است كه اپراتور براي تميزكاري اسكلت فلزي و زدودن آلودگي ها و ذرات روغن و چربي، از مواد شوينده و حلال هاي صنعتي قوي به صورت دستي استفاده مي كند؛ حلال هاي شيميايي از لحاظ ايمني فردي، خطراتي را براي سلامتي فرد ايجاد مي كنند زيرا اكثر آنها، فرار و اشتعال پذيرند؛ سندبلاست اسكلت فلزي تمام اين مشكلات را حل مي كند؛ به عبارت ساده تر مي توان گفت، ذرات ساينده پرفشار، فرآيند حذف آلودگي هاي سطح را بدون نياز به استفاده از حلال هاي آلي انجام مي دهند.

روش سندبلاست اسكلت فلزي در مقايسه با ساير روش هاي تميزكاري و آماده سازي سطح، سريع تر انجام مي شود و لذا در وقت و زمان صرفه جويي مي كند.سندبلاست قادر است تمام ذرات خارجي و آلودگي ها را كه به مرور زمان در سازه هاي قديمي ايجاد شده اند را به طور كامل بر طرف نمايد. اين روش در احيا و رنگ آميزي اسكلت هاي فلزي قديمي، كاربرد فرآواني دارد.در روش سندبلاست اسكلت فلزي، نوع ذرات ساينده مي تواند به طور انتخابي استفاده شود. اين نوع مزيت از لحاظ زيست محيطي ارزش زيادي خواهد داشت.

مشاهده اين مطلب»»رنگ و سندبلاست

سندبلاست اسكلت فلزي و استراكچر

در شن‌زني سندبلاست يا همان سندبلاست معمولاً در ايران از دو نوع مواد ساينده استفاده مي شود : سيليس و مسبارهفرايندي كه در آن ذرات ساينده تحت فشار هوا روي سطح قطعات فولادي پاشيده مي‌شود تا براي رنگ‌كاري آماده شوند ساب‌پاشي  نام دارد.نوعي از ساب‌پاشي كه در آن تميزكاري سطح فلز از طريق پاشيدن جرياني پرسرعت از ماسه يا ماده ساينده ديگر صورت مي‌گيرد را شن‌زني(سندبلاست) مي‌گويند.

شن‌زني به اين صورت است كه ماسه‌هاي ساينده كه عمدتاً از جنس سيليس و اكسيد فلزات با اندازه‌هاي مختلف هستند با استفاده از فشار باد كمپرسور شتاب گرفته و بر روي سطح قطعه پاشيده مي‌شوند.با استفاده از شن‌زني مي‌توان عمليات زنگ‌زدايي، ماسه‌زدايي و رنگ‌برداري سطوح داخلي و خارجي قطعات يا صيقل دادن را انجام داد. تميزكاري انواع قالبهاي صنعتي، زبر كردن سطوح قطعات (با استفاده از ساينده‌هاي مخصوص) جهت بهينه انجام شدن عمليات لعاب‌كاري و تفلون كاري براي ماندگاري و كيفيت بهتر نيز از ديگر كاربردهاي شن‌زني است. شن‌زني همچنين در آماده كردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبكاري‌هاي صنعتي، تزئيني يا رنگ مورد استفاده قرار مي‌گيرد. حك كردن نوشته و نقوش مختلف و گودبرداري يا برجسته‌كاري آنها بر روي سطوح شيشه‌اي، چوبي، ام‌دي‌اف، كاشي، سراميك و طلق كه بيشتر براي انجام امور تجاري و تبليغاتي و تزئينات دكور مورد استفاده مي‌باشد، نيز از ديگر موارد كاربرد شن‌زني است.

مشاهده اين مطلب»»سندبلاست فلزات

 

كوپلينگ پد

كوپلينگ پد 

شركت هواسلولز در سال 1385 تاسيس و فعاليت توليد فن گلخانه و پد سلولزي مرغداري و انواع پد هاي گلخانه اي را در كشور با هدف ارائه محصول مرغوب و با كيفيت آغاز نمود.جهت مشاوه مي توانيد با شماره  هاي ثبت شده در قسمت تماس با ما،تماس حاصل فرماييد.


فن گلخانه اي مهم ترين بخش از يك گلخانه موفق است و انتخاب و نصب درست آن موجب بازدهي بالا و كاهش مشكلات گلخانه مي شود. بدون تهويه مناسب، گلخانه ها و گياهان آن مستعد ابتلا به بسياري از مشكلات و بيماري ها هستند. به همين دليل فن گلخانه اي چهار هدف اصلي در گلخانه دارد. اول از همه، به تنظيم درجه حرارت داخل گلخانه كمك مي كند. اين محصول همچنين تضمين مي كند كه گياهان مقدار زيادي هواي تازه دريافت كرده و از آن براي فتوسنتز استفاده مي كنند. علاوه بر اين، تهويه مناسب مانع از آلودگي گياهان به آفات شده و به گرده افشاني در گلخانه كمك شاياني مي كند. اگر در هر يك از زمينه هاي بالا دچار مشكل هستيد، انتخاب فن گلخانه اي مناسب مي تواند به شما در حل مشكل كمك كند.
 چرا از سيستم تهويه استفاده مي كنيم؟
اهميت سيستم تهويه هوا در گلخانه يا همان فن گلخانه، محدود به ايجاد تعادل دما و رطوبت نمي شود. با نصب اين سيستم، گلخانه شما از ويژگي هاي جالب توجهي برخوردار خواهد شد كه مهمترين آنها شامل موارد زير مي باشد:
سيستم خنك كننده
كنترل كردن موثر دما
كاهش بوهاي نامطبوع
كنترل كردن آفات گياهي
تميز كردن هواي ورودي
كنترل كردن ميزان و سطح رطوبت
توزيع يكنواخت هوا در سطح گلخانه
جريان هواي مناسب در داخل و اطراف گلخانه
تهويه اتوماتيك و هوشمند
كنترل كردن ميزان دي اكسيد كربن
بيشترين استفاده از منابع موجود
افزايش حداكثري راندمان انرژي در صورت استفاده از فن گلخانه
 
اغلب گلخانه داران براي تهويه هواي داخل گلخانه از فن ها و هواكش هاي بزرگ نظير فن ۱۴۰ گلخانه و يا … بهره ميبرند. اين نوع فن ها با فاصله هاي معين با توجه به موقعيت جغرافيايي گلخانه بر روي ديواره طولي و يا عرضي نصب مي شوند. قدرت هوادهي اين نوع فن ها بسيار بالا مي باشد. البته در داخل گلخانه هاي بزرگ براي تسريع سيركوله هوا از انواع فن گلخانه نيز استفاده ميشود. سيستم هاي فشار منفي، مثبت و خنثي  سيستم هاي فشارِمنفي داراي اگزاست فن هستند كه هوا را به بيرون از گلخانه مي كشند و يك فشار منفي جزئي (خلاء ، مكش) ايجاد مي كنند تا هوا از طريق ورودي هاي طراحي شده كه اغلب با پدهاي سلولزي ايجاد مي شوند، به داخل گلخانه راه يابد. در حالي كه سيستم هاي تهويه فشار مثبت داراي هواكش هايي هستند كه هوا را به داخل گلخانه مي دمند و يك فشار جزئي مثبت ايجاد مي كنند. هواي داخل گلخانه نيز از طريق دريچه هاي خروجي به بيرون رانده مي شود. كانال (داكت) هاي توزيع هوا نيز براي كاهش هواي سرد و تامين هواي تازه در سراسر گلخانه استفاده مي شود. سيستم هاي فشار خنثي نيز ويژگي هاي هر دو سيستم فشار مثبت و منفي را دارند. انواع فن گلخانه اي هوا را به داخل و خارج از ساختمان هدايت مي كنند.

نقش فن گلخانه اي در كنترل درجه حرارت

بدون استفاده از فن مناسب، هر گلخانه اي حتي در هواي نسبتاً سرد نيز مي تواند خيلي گرم شود. ممكن است باور كردني نباشد اما معمولاً گياهان گلخانه اي بيشتر از اينكه از سرما بميرند از گرماي بيش از حد گلخانه ميميرند و پژمرده مي شوند. بسياري از گياهان نسبت به گرما بسيار حساس بوده و يا پژمرده مي شوند، ديگر رشد نمي كنند و يا مي ميرند. وجود دريچه ها براي جريان هوا در تمام گلخانه ها به از بين رفتن طبيعي گرما كمك خواهد كرد و موجب تهويه طبيعي هوا خواهد شد اما اين مورد در هواي عادي و يا گياهان غير حساس كاربردي خواهد بود و براي ديگر شرايط قطعا بايد فن گلخانه اي تهيه كنيد. اگر گرما در گلخانه شما به يك نگراني مهم تبديل شده، تهيه  فن هاي خروجي كه هوا را از گلخانه خارج مي كنند و هواي تازه را به داخل مي آورند ، مي تواند انتخاب مناسبي باشد. استفاده از يك سردكننده تبخيري(سيستم كوپلينگ پد) به همراه يك فن خروجي بهترين راه براي خنك كردن گلخانه شما در هواي گرم است.

فن گلخانه اي را بهتر بشناسيم

امروزه استفاده از گلخانه ها براي پرورش محصولات بسيار گسترش يافته است. به طوري كه افراد زيادي تمايل به احداث گلخانه پيدا كرده اند. هدف از سيستم فن گلخانه اي ايجاد يك توده پايدار از هوا است كه به آرامي در حال حركت از طريق فن ها مي باشد.احداث گلخانه الزاماتي را به همراه دارد كه بايد آن ها را رعايت كرد. يك مورد مهم از آن الزامات استفاده از اين محصول مي باشد.
ورودي گلخانه اجازه مي دهد هواي محيط باعبور از ديواره پد سلولزي و دراثر تبادل حرارتي كه بعلت فرآيند تبخير در سطوح پدها اتفاق مي افتد، به هواي خنك و مطبوع تبديل شده و  داخل ساختمان گلخانه نفوذ كند، اما فن گلخانه اي بايد نصب شود تا هوا را از طريق كل ساختار به طور مساوي حركت دهد. هدف اصلي اين فن ايجاد دماي يكنواخت در فضاي گلخانه است. هيچ هواي گرم و يا هواي سرد مطلق نبايد در ساختار گلخانه وجود داشته باشد، تا محيط رشد ايده آل براي گياهان فراهم شود.
تا اين قسمت با مزيت ها و اهميت حضور فن و هواكش در گلخانه آشنا شديم. اما بايد اين را در نظر داشت كه فن ها انواع مختلفي دارند. بايد در انتخاب فن گلخانه دقت داشت. با انتخاب فن نامناسب براي گلخانه، رطوبت، دما و تهويه هوا به خوبي صورت نمي گيرد. در اين صورت هيچ فرقي با نداشتن فن، نمي كند. در انتخاب فن براي گلخانه، بايد فضاي گلخانه، سرعت مورد نياز جريان هوا در فضاي داخلي گلخانه كه البته متناسب با سطح مقطع ديواره سلولزي ورودي هوا نيز بايد باشد، را در نظر گرفته و با توجه به آن فن مورد نظر را انتخاب كنيد.

 

قاب گالوانيزه پد

قاب گالوانيزه پد 

شركت هوا سلولز ارائه دهنده و توليد كننده انواع فريم آلومينيوم يا همان قاب آلومينيوم پد سلولزي در ايران

فريم آلومينيوم : اين فريم هاي نگهدارنده مناسب براي پد سلولزي مي باشد. شركت هواسلولز محصولي با كيفيت بالا ، استاندارد ، مناسب و با دوام بالا  توليد نموده و در اختيار مخاطبان قرار مي دهد. حتما ميدانيد ايم فريم ها از جمله لواطم هاي جانبي پد هاي سلولزي مي باشد. از انجايي كه شما نمي توانيد از اين محصولات سلولزي بدون قاب هاي نگهدارنده بهره ببريد لازم است كه ما محصول را به صورت كامل در اختيارتان قرار دهيم. ما بر اساس هويت و اهداف خود قاب هاي گالوانيزه و يا آلومينيومي خود را متفاوت با نمونه هاي در بازار ارائه مي دهيم. اين انحصار در خصوصيات و قابليت ها موجب مي شود شما قابي را در اختيار داشته باشيد كه با پد خريداري شده همخواني صد در صدي داشته باشد. از طرفي نيازي نيست به چندين مجموعه براي تهيه وسايل مورد نياز خود رجوع نماييد. در همين جا مي توانيد هم پد سلولزي را تهيه كرده و هم فريم آلومينيوم آن را تهيه نماييد.

 

فريم آلومينيوم

حتما ميدانيد اين محصول داراي مشخصات فني مختص به خود مي باشد. همچنين اين محصول از اجزايي تشكيل شده است كه داشتن اطلاعات لازم در اين خصوص به شما كمك مي كند كه انتخاب بهتري داشته باشيد و در اصطلاح بدانيد چه محصولي را داريد تهيه مي نماييد. پس ما در ادامه براي شما به معرفي مشخصات و همچنين اجزاي تشكيل دهنده اين محصول خواهيم پرداخت تا بتوانيم به شما در انتخاب خود كمك نماييم.

 

اجزاي تشكيل دهنده فريم آلومينيومي شركت هواسلولز عبارتند از:

كانال بالا

درپوش كانال بالا

كانال زيرين

بست اتصال قاب به ستون

نبشي پايه

رابط كانال بالا و پايين

قيف كف كانال

بغل بند ديواره جانبي

پيچ و مهره و پرچ

 

قاب پد

قاب پد 

شركت هواسلولز در سال 1385 تاسيس و فعاليت توليد انواع قاب پد، پد سلولزي مرغداري و انواع پد هاي گلخانه اي را در كشور با هدف ارائه محصول مرغوب و با كيفيت آغاز نمود.جهت مشاوه مي توانيد با شماره  هاي ثبت شده در قسمت تماس با ما،تماس حاصل فرماييد.

قاب پد : شركت هواسلولز قاب گالوانيزه پد سلولزي را توليد مي نمايد كه نسبت به نمونه هاي مشابه داخلي داراي برتري ها و همچنين امتياز هاي زيادي مي باشد. اين برتري موجب شده است تا اين قاب هاي گالوانيزه در نوع خود منحصر به فرد باشد. زماني كه در مورد قاب صحبت مي كنيم ميدانيم كه به يك چارچوب نگهدارنده اشاره مي كنيم. وقتي هم مي گوييم قاب گالوانيزه پد سلولزي در حقيقت به يك چهارچوب نگهدارنده پد سلولزي اشاره مي كنيم و اين دقيق ترين و روشن ترين تعريف اين محصول مي باشد. اما هدف استفاده از اين محصول چيست؟ اين قاب با هدف استفاده بهينه از پد سلولزي مورد استفاده قرار مي گيرد، به اين ترتيب كه با توزيع حداكثري و مفيد آب در يك سيستم بسته و همچنين منسجم موجب آب رساني يكنواخت بر تمامي سطح پد مي شود. در اينجا استفاده از فريم پد موجب مي شود پرتي و اتلاف انرژي و آب براي مصرف كننده تا حد قابل توجهي كاهش پيدا كند و راندمان بالايي به وجود آيد.

كيفيت قاب پد

به گزارش كارشناسان، ورق هايي كه در توليد قاب پد ساخته شده توسط شركت هواسلولز استفاده ميشود از بهترين نوع ورق موجود در بازار، با كوتينگ(روكش)بالا ( نقطه به نقطه5/2 ميكرون) مي باشد كه طولاني‌ترين عمرمفيد را در مقابل رطوبت و به اصطلاح زنگ زدگي و پوسيدگي  دارا باشد و  بسته به نياز و مورد مصرف آن قسمت از قاب و يا قطعات جانبي مربوط به قاب،از ضخامت هاي مختلف ورق در اندازه هاي 1mm1.25-mm1.5-mm استفاده شده است تا كيفيت فريم هواسلولز به بالاترين حد ممكن خود در رقابت با نمونه هاي مشابه برسد.

طراحي قاب پد

طراحي فريم پد به طور كلي و از نظر ساختار برگرفته از طراحي قاب شركت معتبر و نامدار مونترز مي باشد. اين شركت بزرگ اولين و بزرگ ترين پيشگام در توليد و ارائه ي پد هاي سلولزي در دنيا و همچنين پيشرو در اين صنعت پر كاربرد مي باشد،الگو برداري قاب گالوانيزه پد سلولزي شركت هوا سلولز از اين شركت صورت گرفته و  مهندسين شركت هواسلولز ضمن طراحي مجدد و  دقيق اين قطعات سعي بر استفاده بهينه از اين شكل قاب درشرايط بومي كشور را داشته اند. درشيوه  توليد قاب گالوانيزه هواسلولز، از به روز ترين و دقيق ترين دستگاهها با حداقل دخالت نيروي انساني در بخش‌هاي مربوط به دقت و انداگيزي در روند  توليد استفاده شده تا در نهايت، سوراخكاري ها، خمكاري ها،  ودر كل ماشين كاري قاب  مذكوربه شكلي طراحي و توليد شده كه با توضيح مختصر و داشتن كمترين اطلاعات فني، مصرف كننده محترم بتواند آن را مونتاژ كند و براحتي با منطبق كردن قطعات بصورت يك پازل بسيار ساده، كار مونتاژ و نصب نهايي قاب پد بر روي سازه مورد نظر انجام شود.

 

فن سيركوله

Top of Form

Bottom of Form

Top of Form

Bottom of Form

 

فن سيركوله 

فن سيركوله مناسب براي مجموعه هاي بزرگ گلخانه از جمله محصولات پر كاربرد شركت هواسلولز.

همان طور كه ميدانيد يكي از انواع فن هاي صنعتي و به اصطلاح هواكش هاي صنعتي داراي شرايطي هستند كه كاربرد هاي متفاوتي دارند و هر يك از اين محصولات براي كاربرد و مصارف خاصي مورد استفاده قرار مي گيرند. يكي از انواع اين فن ها به نام مشخص سيركوله  در بازار مورد خريد و فروش قرار مي گيرد و همچنين داراي مشخصات خاصي هستند كه مصارف و كاربرد هاي خودشان را دارند. اين محصولات براي ايجاد شرايط خاص يكسان سازي دماي محيط مورد استفاده قرار مي گيرد. يكي از محصولات هواسلولز مي باشد كه توسط كارشناسان ما بر اساس محيط مورد استفاده به شما معرفي و توصيه مي شود كه مورد استفاده قرار بگيرد. حتما مي دانيد مشخصات فني اين محصولات بسيار مهم مي باشد. بدون داشتن اطلاعات لازم در اين مورد نمي توانيم اقدام به خريد مناسبي نماييم. ما در ادامه سعي بر آن داريم تا با ارائه مشخصات فني فن سيركوله اطلاعات لازم را براي شناخت بيشتر اين محصول به دست آوريم.

در اين جدول به شما توضيح مي دهيم كه نام فني محصول چيست. تعداد آمپر و ظرفيت ها و ابعاد مختلف را در اختيار شما قرار مي دهيم كه بتوانيم به اين ترتيب موجب آشنايي شما با محصول مورد استفاده شما شويم. البته لازم به ذكر است كارشناسان و مشاوران ما براي پاسخ گويي به شما و همچنين براي ارائه اطلاعات لازم آماده هستند. شما ميتوانيد تنها با يك تماس ساده از مشاوره هاي رايگان ما بهره برده و در انتخاب خود دقت بيشتري داشته باشيد. شركت هواسلولز همراه شما مي باشد.

مشخصات فن سيركوله

تك فاز

بدنه استيل

داراي چهار پره استيل (قطر 50)

1.2 آمپر ، 1400 دور در دقيقه ، 130 وات

ظرفيت 3500 متر مكعب بر ساعت

 

خنك كننده سلولزي

خنك كننده سلولزي 

عملكرد خنك سازي پد سلولزي

سيستم خنك كننده سلولزي (كولينگ پد ) چگونه كار ميكند؟ يكي از مهم ترين سوالات علاقه مندان نحوه عملكرد پد ها در اين سيستم ها مي باشد. با ما همراه باشيد تا در ادامه بيشتر به اين موضوع پرداخته و به پاسخ سوالات خود برسيم.

هوا با كمترين مقاومت (به دليل وجود زواياي كاملا دقيق و حساب شده در فرم كركره اي كاغذ ) به علت فشار منفي ايجاد شده توسط هواكش ها از سطوح خيس پد سلولزي (با بالاترين سطح تماس تبخير ) عبور كرده و به اين ترتيب موجب افزايش كارايي اين محصول مي شود.

سيستم خنك كننده پد سلولزي

همان طور كه بيان كرديم اين موضوع موجب مي شود كه ما شاهد كاهش دماي بسيار مناسبي بين 10 الي 15 درجه سانتي گراد باشيم. به اين ترتيب خنكاي مد نظر خود را مي توانيم تجربه كرده و از اين موضوع لذت ببريم. استفاده بهينه از اين محصول تنها در شرايطي حاصل خواهد شد كه ما بتوانيم ميزان مقاومت با هوا را تا بالاترين حد ممكن كم نماييم. هر چه اين مقاومت در اين مكانيزم كم شود باعث مي شود كه خنكاي بيشتري به دست آورده و از همين رو استفاده كاملي از اين محصولات داشته باشيم. پد سلولزي مي تواند با اين مكانيزم براي ما كاربردي چند برابري در ايجاد خنك سازي داشته باشد.

پد سلولزي

محصولي نوين در ايجاد هواي خنك در منازل و در كارخانه هاي گوناگون. يكي از مهم ترين كاربرد هاي اين پد ها مورد بهره برداري قرار گرفتن در شرايط مختلف و در محل هاي مختلف مي باشد. مورد استفاده بسيار مهم اين محصولات در مرغداري ها و گلخانه ها مي باشدو سالن هاي پرورش قارچ يكي از محل هايي هستند كه اين محصولات در آنها مورد استفاده قرار مي گيرد و همچنين شما مي توانيد در كارخانه هاي صنعتي هم از اين موضوع استفاده نماييم. پد سلولزي در كارخانه ها موجب مي شود كه هواي كارخانه از آلاينده هاي شيميايي خالي شود.

 

پد مرغداري

پد مرغداري

شركت هواسلولز در سال 1385 تاسيس و فعاليت توليد فن گلخانه و پد سلولزي مرغداري و انواع پد هاي گلخانه اي را در كشور با هدف ارائه محصول مرغوب و با كيفيت آغاز نمود.جهت مشاوه مي توانيد با شماره  هاي ثبت شده در قسمت تماس با ما،تماس حاصل فرماييد. 


عنوان مطلب :فن مرغداري : به گزارش كارشناسان شركت هواسلولز يكي از قسمت هاي اصلي و جزء جدايي ناپذير سالن هاي مرغداري سيستم هاي تهويه ميباشند. در واقع استفاده از سيستم تهويه در مرغداري يا همان فن مرغداري امري واجب و لازم است و عدم استفاده از آن حتي براي چند ساعت تبعات جبران ناپذير بر گله ميگذارد و باعث تلف شدن آنها ميشود. كنترل عوامل محيطي همچون رطوبت ، ميزان دما و ميزان اكسيژن و گاز دي اكسيد كربن در زمينه پرورش طيور چه در مرغداري هاي سنتي و چه در مرغداري هاي صنعتي بسيار حائز اهميت مي باشد.

اهميت فن مرغداري

مطابق نظر كارشناسان شركت هواسلولز به طور كلي به منظور تأمين دماي مطلوب ، تأمين رطوبت ، تأمين اكسيژن و هواي مورد نياز طيور و خارج كردن گازهاي بد بو و مضر از سالن مرغداري ، سيستم هاي تهويه يا به اصلاح فن مرغداري به كار گرفته ميشوند.
تهويه كافي و مناسب فقط شامل جابجايي هواي داخل سالن نمي باشد. بلكه اين كار براي تأمين اكسيژن مورد نياز طيور ، دفع گازهاي خطرناك و سمي و كاهش رطوبت بستر سالن ميباشد. از اين رو بكار گيري سيستم تهويه مناسب در مرغداري يا فن مرغداري در سالن هاي پرورش طيور از ابزارهاي بسيار مهم براي كنترل شرايط است تا بتوان به نتايج مثبت و مطلوب دست يافت.
لازم به ذكر است كه طيور مصرف اكسيژن بسيار بالايي دارند و همچنين از فضولات طيور گاز سمي و مضر آمونياك منتشر ميشود كه به شدت خفه كننده و سمي است. از اين رو نقش فن مرغداري در سالن هاي مرغداري و سلامت طيور بسيار پر رنگ مي باشد. سيستم تهويه در كنترل دماي مرغداري و كاهش استرس هاي گرمايي بين طيور بسيار تأثير گذار ميباشند. كاهش استرس ها و مناسب بودن دماي سالن مرغداري با جوجه ها و طيور موجود در آن باعث ميشود كه ضريب تبديل دان به گوشت در گله هاي گوشتي افزايش پيدا كند.
پرندگان و طيور به هنگام دفع فضولات رطوبت نيز از خود دفع ميكنند. اين رطوبت مي تواند باعث مرطوب شدن بستر و به وجود آمدن مشكلات فراواني شود. همچنين افزايش رطوبت در بستر باعث تجمع گاز آمونياك و گاز كربنيك ميشود كه وجود اين گازها در داخل سالن پيامدهاي منفي زيادي به جاي ميگذارد در صورت نبود فن مرغداري چه اتفاقي خواهد افتاد.از آنجايي كه طيور موجوداتي هوازي هستند و براي هضم غذا و جذب انرژي موجود در خوراك به اكسيژن نياز دارند ، مصرف اكسيژن در آنها بالا مي باشد. از اين رو هميشه بايد هواي تازه و مطبوع به همراه اكسيژن كافي در اختيار آنها قرار بگيرد.
از ساير اهداف استفاده از سيستم فن مرغداري دفع دي اكسيد كربن و گاز آمونياك و بوهاي نامطبوع حاصل از آن ميباشد. گاز دي اكسيدكربن محصول تنفس طيور است و بدين طريق در داخل مرغداري غلظت آن بالا مي رود. گاز آمونياك نيز در اثر مرطوب بودن بستر از فضولات طيور منتشر ميشود. هر دوي اين گازها به شدت عملكرد و مكانيزم رشد پرندگان را كاهش داده و باعث آسيب ها و به وجود آمدن تلفات سنگين ميشوند. بنابراين در سالن مرغداري دفع اين گازها توسط فن مرغداري يكي از الزامات اين كار ميباشد.
 
تهويه صحيح و اصولي در مرغداري علاوه بر موارد ذكر شده باعث تخليه شدن عوامل بيماري زا همچون كلي باسيل و سي آر دي نيز ميشود. البته در برخي از موارد اگر در بين گله بيماري هاي واگير دار تنفسي وجود داشته باشد مي تواند از طريق سيستم تهويه يا همان فن مرغداري به سرعت در بين گله پخش شود كه اين نيز يكي از معايب اين سيستم ها در مرغداري است

 

 

دستگاه پركن

دستگاه پركن

شركت ماشين سازي چمران توليد كننده ماشين آلات صنعتي با قدمت و سابقه اي بالا براي مشاوره و راهنمايي در خصوص راه اندازي خطوط توليد شما آماده مي باشد.پس همين حالا با ما تماس بگيريد. 

۰۹۱۲۷۶۸۶۱۳۵۰۹۱۹۹۵۳۶۶۸۳۰۹۳۶۲۳۸۵۳۱۶


يكي از مهم ترين دستگاه ها در صنعت دستگاه پركن مي باشد، دستگاه پركن جهت پر كردن انواع مايعات، انواع پودر و … در صنعت بسته بندي محصولات استفاده مي شود. همانطور كه از نام دستگاه نيز مشخص است كاربرد اصلي اين دستگاه پركردن مواد به داخل ظروف در فرايند پر كردن و بسته بندي محصولات است. البته ناگفته نماند كه دستگاه پركن انواع مختلفي دارد، دستگاه پركن انواع مايعات، دستگاه پركن انواع پودر و گرانول ها و … انواع دستگاه پركن مي باشند. دستگاه هاي پركن به طور مكانيكي يا اتوماتيك كار مي كنند اين ماشين ها مي توانند اتوماتيك و يا نيمه اتوماتيك توليد شوند و عملكرد پركردن بر اساس وزني يا تايمري قابل هدايت باشد.

دستگاه پركن

دستگاه هاي پركن در مدل هاي متنوعي توليد مي شوند. از دستگاه پركن پودري گرفته تا پركن مايعات ( دستگاه پركن مايعات غليظ ، پركن مايعات رقيق ) و … همگي در بخشي از صنايع كاربرد دارند. در تمامي صنايع خواسته يا ناخواسته استفاده از اين دستگاه وجود دارد.

دستگاه پركن پمپي

براي پركردن مواد غليظ و مواد شيميايي به صورت پمپ مي باشد

دستگاه پركن مايعات غليظ

مايعاتي كه داراي ويسكوزيته زيادي هستند جزو دسته ي مايعات غليظ محسوب مي شوند. از اين نوع دستگاه پر كن استفاده مي گردد.

مشاهده اين مطلب>>كاربرد دستگاه ميكسر مايعات

كاربرد دستگاه پركن مايعات كوچك

علاوه بر اين كه كاربرد دستگاه‌هاي پركن مايعات را مي‌توانيم به دو حوزه مايعات غليظ و رقيق تقسيم‌بندي كنيم، اندازه دستگاه هم مي‌تواند در اين مورد به ما كمك كند. به طور كلي براي كارگاه‌هاي خانگي و كارگاه‌هاي كوچك نياز به يك دستگاه بزرگ نيست و از لحاظ اقتصادي براي كارگاه به صرفه نيست. بنابراين به اكثر كارگاه‌هاي خانگي توصيه مي‌شود كه به فكر خريد دستگاه پركن مايعات كوچك باشند.

به عنوان مثال اگر شما در يك مغازه كوچك يا در انبار منزل خود يك دستگاه عصاره گيري يا گلاب‌گيري داشته باشيد به راحتي مي‌توانيد از يك دستگاه پركن مايعات كوچك براي بسته بندي توليدات خود كمك بگيريد. شما در منزل يا در يك كارگاه كوچك به راحتي مي‌توانيد محصولاتي مانند گلاب ، عرق نعنا ، لبنياتي مانند دوغ و شير عصاره گياهان دارويي و انواع نوشيدني‌هاي رقيق توليد كنيد و به راحتي هم بسته بندي كنيد.

مشاهده اين مطلب>>تفاوت دستگاه پركن مايعات غليظ و رقيق

كاربرد دستگاه پركن مايعات صنعتي

اما در مورد كاربرد دستگاه پركن مايعات صنعتي مسئله تغيير مي‌كند و شما با تنوع بيشتري مواجه هستيد. در وهله اول شما با حجم بالايي از توليد مواجه هستيد كه اين حجم بالا نياز به يك دستگاه پيشرفته با توانايي بالا دارد. اما در طرف مقابل ممكن است يك كارخانه در حوزه مشتقات نفتي فعاليت كند كه توليدات آنها شامل گريس با گرانروي بالا و بنزين با گرانروي پايين باشد.

در اين حالت كاربرد دستگاه پركن مايعات صنعتي تحت تأثير توليدات كارخانه و شرايط توليد آن‌ها قرار مي‌گيرد كه ممكن است تفاوت زيادي بين آنها وجود داشته باشد. بنابراين شما به هنگام خريد دستگاه پركن مايعات لازم است كه اين موارد را با شركت فروشنده در ميان بگذاريد تا آنها اطلاعات كاملتري در مورد دستگاه و شرايط استفاده از آن در اختيار شما قرار دهند. همين اطلاعات مختصر و اوليه در انتخاب دستگاه كمك زيادي به شما مي‌كند.

اصولاً كاربرد دستگاه پركن مايعات تحت تأثير نوع سيال و شرايط اختصاصي آن قرار مي‌گيرد. اين يعني ما براي مايعات غليظ دستگاهي متفاوت از مايعات رقيق داريم و شرايط آنها هم با هم فرق مي‌كند.

انتخاب دستگاه پركن مناسب

نوع دستگاه پركن غالبا وابسته به خواص نوشيدني محصول و نوع و شكل ظروف است. در مورد مايعات برخوردار از ويژگي جريان آزاد مانند نوشيدني‌ها، استفاده از دستگاه‌هاي با جريان زمان‌بندي شده يا سرريز مناسب است، در حالي كه براي محصولي با گرانروي بالاتر، پر كن پيستوني يا نوعِ جابجايي مثبت  مي‌تواند مناسبتر باشد.

نوع ظرف، حجم پرشدن و قطر دهانه‌ نيز اهميت دارد. دستگاه‌ هاي با ويژگي جريان زمان‌بندي شده و اُوِرفلو در نحوه انتقال محصول به ظرف تفاوت دارند. پركن‌هاي جريان زمان بندي شده، دستگاه‌هاي پر كننده حجمي هستند به اين معنا كه در هر سيكل پر كردن، دقيقا حجم يكساني از مايع را وارد ظرف مي‌كنند. اين دستگاه‌ ها براي پر كردن بسيار دقيق صرفنظر از شكل ظرف طراحي مي‌شوند. با اين حال اگر حجم ظرف متغير باشد، سطح پر شدن مي‌تواند ناهمسان به نظر برسد. بطري‌هاي شيشه‌اي، نمونه خوبي از ظروفي هستند كه غالبا شكل و حجم متغير دارند.

 

دستگاه سيل القايي

دستگاه سيل القايي

 

سيل القايي فرآيندي اتصال بين دو سطح به وسيله حرارت القا شده است كه شامل گرمايش كنترل شده توسط يك جسم الكتريكي هدايت كننده (معمولا فويل آلومينيومي) همراه با القاي الكترومغناطيسي است كه با ايجاد جريان بين دو سطح، عمل اتصال بين آنها را توسط حرارت انجام مي دهد.

 

در صنايع بسته بندي از دستگاه سيل القايي جهت بسته بندي بطري هايي با جنس پلاستيك و شيشه استفاده مي شود. شايع ترين روش استفاده از دستگاه هاي سيل القايي بسته بندي درب بطري است.

 

از دستگاه سيل القايي (پلمپ سر و درب بطري) در صنايع بسته بندي و پلمپ درب هاي ظروف (پلمپ به صورت فويل) استفاده مي شود. با استفاده از اين دستگاه مي توان انواع ظروف پت، پلي اتيلن و شيشه را سيل (پلمپ) كرد.

 

روش كار دستگاه سيل القايي به چه صورت است؟

 

روش كار دستگاه سيل القايي به اين صورت است كه فويل مورد نظر را درون درب ظرف محصول قرار داده و درب را بسته و از روي درب با استفاده از دستگاه سيل القايي كه به صورت اشعه اي الكترومغناطيس مي باشد فويل را روي درب محصول مورد نظر مي چسباند. لازم به ذكر است كه با اين روش از بسته بندي نه ظرف و نه محتويات آن تحت تاثير قرار نمي گيرد و گرماي توليد شده به محتويات آسيب نمي رساند.

 

 

 

دلايل استفاده از دستگاه سيل القايي:

 

بسته بندي مقاوم: محافظت در برابر عدم ورود اكسيژن، بخار آب، گرد و خاك، اشعه ماوراء بنفش و…، در بسته‌بندي مد نظر قرار مي‌گيرند. عدم نفوذ پذيري بسته بندي يك فاكتور اساسي و مهم در طراحي بسته‌بندي است. در بعضي از بسته‌ها از ماده جذب‌كننده اكسيژن براي كمك به طول عمر بسته و به ويژه محصول داخل آن استفاده مي‌شود. فشار هواي تعديل شده يا كنترل شده نيز در بعضي از بسته‌هاي غذا گنجانده شده‌است. حفظ كيفيت محتويات داخل بسته و طولاني كردن عمر آن يكي از مهم‌ترين وظايف بسته‌بندي است.

 

دستگاه سيل القايي

 

دستگاه سيل القايي

 

 

دستگاه سيل القايي

 

دستگاه سيل القايي

 

 

پيشگيري از نشت مواد و ايمني: بسته‌بندي نقشي مهم و اساسي در كاهش ريسك امنيتي براي سلامت محموله دارد. بسته‌ها با پوشش مقاومتي مناسب بهتر مي‌توانند در كاهش آسيب و هم‌چنين جلوگيري از دستبرد به محصول مطلوب واقع شوند. بسته‌ها مي‌توانند براي كاهش خطر دستبرد و دسترسي غيرمجاز به كالا، سازماندهي و مهندسي شوند: ساختمان بعضي از بسته‌ها براي جلوگيري از دسترسي غيرمجاز عايق مقاومتي دارند و بعضي نيز داراي مهر و لاك براي جلوگيري از باز شدن و دستبرد مي‌باشند. بسته‌ها همچنين مي‌توانند شامل ابزارهايي مانند بسته‌هاي زنگ‌دار يا برچسب‌هاي RFID باشند.

 

 

 

قابليت دستگاه هاي سيل القايي

 

 

 

مناسب براي بسته بندي انواع محصولات غذايي، كشاورزي، مواد غذايي و شيميايي با تكنولوژي بسته بندي روز اروپا و آمريكا

 

قابليت سيل بطري از دهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ ميلي متر

 

قدرت خروجي ۱۲۰۰ وات

 

برق ورودي ۲۲۰ ولت