فروش پيانو

فروش پيانو

فروش پيانو فروش پيانو قطعات و لوازم پيانو بايد از مكان هاي معتبر انجام گيرد ، زيرا در اين صورت است كه مي توان از كيفيت محصولات اطمينان حاصل كرد . در بسياري از موارد ممكن است كه براي پيانو شما مشكلاتي به وجود آمده باشد و براي تعمير آن بايد قطعات و لوازم پيانو را كه دچار اشكال شده است ، تعويض نماييد كه در اين صورت بايد قطعات و لوازم پيانو را با بهترين كيفيت ممكن تهيه كنيد تا از عمر مفيد پيانو شما  كاسته نشود و ساز شما سلامت خود را حفظ كند .

ساز پيانو يك ساز بسيار سنگين مي باشد و از قطعات و لوازم بسياري در ساخت آن استفاده شده است ، اگر پيانو خود را از مكان هاي معتبر و هم چنين بدون كارشناسي خريد ساز تهيه كنيد ، ممكن است بعد از سال ها ساز شما با مشكلات بسياري رو به رو شود و قطعات و لوازم آن نيز به تعمير نياز پيدا كند ، به همين دليل بسيار مهم است كه قبل از خريد ساز پيانو به صورت حتم كارشناسي خريد ساز را نيز انجام دهيد تا از وقوع مشكلات احتمالي جلوگيري به عمل آوريد .

 

فروش قطعات پيانو

 

 

فروش قطعات و  لوازم پيانو :

 

قطعات و لوازم پيانو به و صورت زير مي باشند :

قطعات و لوازم اصلي پيانو ( اجزاي تشكيل دهنده پيانو )

لوازم جانبي پيانو ( لوازم مورد نياز براي نواختن پيانو )

قطعات و لوازم پيانو ( لوازم اصلي پيانو )  به صورت كلي به دسته هاي زير تقسيم بندي مي شود :

1. سيم ها و پين هاي پيانو

سيم ها و پين هاي پيانو كه از مهم ترين و جزئي تر قطعات و لوازم پيانو مي باشد كه در صورت بروز مشكل و خرابي و هم چنين با تشخيص كارشناس كوك پيانو ، اين قطعات بايد عوض شوند يا تعمير گردند . خريد و فروش قطعات و لوازم پيانو مانند خريد سيم ها و پين هاي پيانو بايد با بهترين كيفيت انجام شود و تشخيص كيفيت و مناسب بودن سيم ها و پين ها بايد توسط افراد با تجربه در اين زمينه انجام گيرد ، مانند كوكر هاي حرفه ايي كه از تمام قسمت ها و جزئيات ساز آگاه هستند . لازم به ذكر است كه دقت و ظرافت سيم ها و پين هاي پيانو بسيار بالا مي باشد و در صورت كوچك ترين خرابي براي آن ها ساز و كار پيانو با مشكل رو به رو خواهد شد . 

 

2 . پدال هاي پيانو :

لازم به ذكر است كه هر كدام از پدال هاي پيانو يك وظيفه مخصوص را بر عهده دارند و مانند سيم ها و پين هاي پيانو يكي از پر كاربرد ترين قطعات پيانو مي باشد . گاهي اوقات ممكن است كه اين پدال ها با مشكل رو به رو شود و بر اساس نظر كارشناسان در اين زمينه به تعمير يا تعويض نياز داشته باشد در اين صورت بايد براي خريد و فروش قطعات و لوازم پيانو اقدام كرده و آن ها را تهيه كنيد ، براي مثال : يكي از پدال هاي پيانو كه به دمپر ها اتصال دارد ( پدال سمت راست ) ، در برخي از اوقات ممكن است عمل كرد آن نا مطلوب باشد و بنا بر تشخيص

كارشناس حرفه ايي پيانو نياز به تعويض داشته باشد كه در اين صورت به اين مورد اقدام كرد .

 3 . كلاويه ها

كلاويه ها كه همان كليد هاي پيانو مي باشد و تعداد آن ها 88 عدد است . اين كليد ها مستقيما به سيم هاي پيانو به واسطه چكش هايي متصل است . حال در صورت بروز مشكل ( مانند قطعات و لوازم ديگر پيانو ) مي توان آن ها را تعويض كرد . لازم به ذكر است كه اين مشكلات ممكن است در قسمت چكش پيانو به وجود بيايد و تشخيص آن به واسطه افراد با تجربه و كارشناسان در اين زمينه مي باشد .

 

4 . بدنه

بدنه پيانو همان چهار چوب اصلي پيانو مي باشد و با كيفيت ترين نوع چهار چوب ، چوب هاي بسيار محكم مانند چوب آبنوس است كه البته امروزه از متريال ديگري نيز در ساخت بدنه پيانو استفاده مي شود .

5 . اكشن

اكشن پيانو در واقع موتور اصلي پيانو است كه از هزاران هزار قطعه تشكيل شده و  زماني كه شما پيانو را مي نوازيد و كلاويه ها را مي فشاريد ، تمامي قطعات دست به دست هم مي دهند تا نت مربوطه را به گوش شما برسانند . در صورت خرابي در قطعات و لوازم پيانو مانند اكشن پيانو ، تعمير آن بايد به دست افراد بسيار با تجربه انجام گيرد تا از بروز مشكلات بيشتر براي پيانو جلوگيري به عمل آيد . براي خريد و فروش قطعات و لوازم پيانو (  قطعات اكشن پيانو ) بايد علاوه بر آن كه به مكان هاي معتبر مراجعه مي كنيد ، با كوكر هاي حرفه ايي در اين زمينه نيز مشورت كنيد .

 

6 . ساند بورد ( SOUND_BOARD )

اين صفحه باعث ايجاد نت هاي پيانو با فركانس هاي مورد نظر مي باشد و از اصل لرزش اجباري تبعيت مي كند . مانند ديگر قطعات و لوازم پيانو ، در صورت ايجاد مشكل تشخيص آن به واسطه كوكر هاي حرفه ايي و افراد با تجربه امكان پذير است .

لوازم جانبي پيانو براي نواختن پيانو بسيار اهميت ويژه ايي دارد ، به دليل آن كه مي توان با در اختيار داشتن آن ها بسيار راحت تر يك قطعه را نواخت ، براي مثال وجود مترنرم براي نواختن پيانو مخصوصا كساني كه به تازگي مي خواهند اين ساز را آموزش ببينند ، بسيار مهم و اساسي است . 

 

فروش لوازم پيانو

 

نكته :

خريد و فروش قطعات و لوازم پيانو ، براساس نوع پيانو مشخص مي شود و قطعا فروش لوازم پيانو ديجيتال با پيانو آكوستيك بسيار متفاوت است ، اين تفاوت در نوع لوازم و هم چنين قيمت آن مي باشد . خريد و فروش قطعات پيانو براي كساني كه مي خواهند ساز خود را تعميركرده يا يك ساز دست دوم تهيه كنند ، يك مبحث كاملا تخصصي مي باشد ، زيرا پيانو سازي است كه تشخيص سالم بودن قطعات و با كيفيت بودن آن ها بسيار سخت است و جز كارشناسان آن ، افراد ديگر نمي توانند اين موارد را تشخيص دهند ، به همين دليل بسيار تأكيد شده كه براي خريد و فروش قطعات و لوازم پيانو با كارشناسان مشورت كنيد .

براي كسب اطلاعات بيشتر با كارشناسان وب سايت البرز پيانو مشورت كنيد . 

 

كوك و رگلاژ پيانو

كوك و رگلاژ پيانو

كوك و رگلاژ پيانو از جمله خدمات بسيار مهمي مي باشد كه بايد توسطاستادان با تجربه در اين زمينه صورت بگيرد .كوك پيانو يك مهارت بسيار خاص و مهم است كه افراد بسيار محدودي از آن سر رشته دارند و آن را به درستي انجام مي دهند . اگر شما در خانه خود پيانو داريد و نوازنده اين ساز بسيار زيبا هستيد ، مي توانيد كوك پيانو خود را به افراد متفاوتي بسپاريد ، اما مسئله بسيار مهم اين است كه كوك اين ساز هم مي تواند به بهترين نحو انجام گيرد و هم چنين مي تواند به بدترين شكل ممكن صورت گيرد و در هر دو حالت ممكن است شما گمان كنيد كه پيانو تان تنظيم شده و كوك آن به درستي صورت گرفته است ، در حالتي كه اين چنين نمي باشد و ممكن است شما فرق ميان كوك بسيار عالي و هم چنين كوك نادرست را متوجه نمي شويد .

 

كوك پيانو چيست ؟

كوك پيانو در كل به معناي تنظيم كشش سيم هاي پيانو براي رسيدن به فركانس مطلوب مي باشد ، به عنوان مثال : فركانس مطلوب براي نت لا ، 440 هرتز مي باشد و در هنگام كوك كردن اين ساز بسيار محبوب نت لا را به اين مقدار فركانس مي رسانند (  اين موضوع به اين معنا است كه سيم مربوطه در ثانيه 440 بار مرتعش مي شود و صداي نت لا را به گوش مي رساند ) .

ابزار هاي لازم براي انجام كوك پيانو

كوك پيانو با استفاده از دستگاه تيونر الكتريكي انجام مي گيرد كه مي تواند مقدار فركانس هاي هر سيم را بر روي صفحه اش نمايش دهد ، لازم به ذكر است كه استادان با تجربه به هنگام كوك پيانو علاوه بر اين كه از دستگاه تيونر الكتريكي استفاده مي كنند ، از گوش هاي خود نيز كمك مي گيرند تا بتوانند به بهترين شكل ممكن ساز را كوك كنند .براي انجام كوك پيانو ، وسايل و ابزار آلات به خصوصي مانند آچار هاي مخصوص وجود دارد كه به وسيله آن ها مي توان، فشار سيم ها و هم چنين ميزان كشش آن ها را كم يا زياد كرد تا بتوان به فركانس مطلوب براي هر سيم رسيد .

 

 

 

كوك پيانو  به شكل مطلوب

در پيانو پين هايي وجود دارد كه سيم هاي پيانو به دور پين ها پيچيده مي شود كه هر چقدر اين پين ها را در جهت ساعتگرد ( به سمت راست ) پيچيده شود ، سيم ها را سفت خواهد كرد و هر چقدر اين پين ها را در جهت پاد ساعتگرد ( به سمت چپ ) پيچيده شود سيم ها رها تر مي شوند . به صورت طبيعي يك پيانو نرمال در طول يك سال سيم هايش دچار افت مي شود و لازم به ذكر است كه اگر پيانو سالم باشد ، همه سيم ها با يك ديگر دچار اين افت خواهند شد و اصطلاحا نوازنده تغيير كوك پيانو را نخواهد شنيد به دليل آن كه نسبت نت ها رعايت شده است و همه آن ها به يك ميزان افت پيدا كرده اند .

اين موضوع را گوش انسان قادر به شنيدن نمي باشد و فقط دستگاه تيونر الكتريكي قادر به تشخيص آن مي باشد و استاداني كه كوك پيانو را انجام مي دهند ( كوكر ) ، موظف اند كه فركانس هر سيم ها را به مقدار استاندارد برسانند ، به دليل آن كه اگر به مرور زمان ساز شما با افت كوك خود مواجه شده باشد ، توان ساز به حد بسياري كاهش پيدا خواهد كرد و به اصطلاح ساز تنبل مي شود و مقاومت آن كاهش مي يابد ، به دليل آن كه در طي يك سال ساز بايد مقاومت مطلوب را در اثر نواختن و نگه داشتن سيم ها داشته باشد .

 

 

 

ممكن است افرادي باشند كه اين موضوع را در هنگام كوك كردن رعايت نكنند و ساز را به صورت كامل و تخصصي كوك نكنند . كوك پيانو در كل امري بسيار زمان بر است به دليل آن كه تمام سيم هاي پيانو ، بايد فركانس آن ها چك شود و در صورت نياز كوك آن ها تنظيم شود . در پيانو 88 سيم وجود دارد كه به هنگام كوك كردن بايد تمام سيم ها كنترل شود ، بنا بر اين زمان بسياري براي انجام اين كار بايد گذاشته شود تا ساز استاندارد خود را حفظ كرده و براي آن مشكلات متعددي به وجود نيايد .

 اگر تمام دوره هاي كوك و رگلاژ پيانو به موقع انجام شوند و هم چنين به درستي صورت بگيرند ، عمر مفيد پيانو شما حفظ خواهد شد و بايد توجه كنيد كه عمر مفيد اين ساز صد سال مي باشد ، در صورتي كه اگر به كوك پيانو و رگلاژ پيانو خود اهميتي نداده و دوره هاي آن را به موقع انجام ندهيد ، از عمر مفيد ساز خود مي كاهيد و آن را به پنج الي شش سال خواهيد رساند .

 

 

 

رگلاژ پيانو و كوك پيانو چيست

رگلاژ و كوك پيانو مربوط به كنترل و تعمير و بازديد قطعات مكانيكي ساز پيانو مي باشد . زماني كه شما هر كلاويه پيانو را مي فشاريد ، پنجاه و هشت قطعه مكانيكي شروع به حركت كرده تا صداي نت مورد نظر را به گوش برساند و هر كدام از اين قطعات وظيفه خاص خود را دارند كه دست به دست هم داده تا چكش ها به سيم هاي پيانو بر خورد كنند .

 

 

 

نكات مهم در كوك پيانو رگلاژ پيانو

1.         در رگلاژ پيانو و كوك پيانو حتي قطعات مكانيكي ساز نيز بازسازي خواهند شد و بنا بر اين اگر ساز شما به بازسازي يا تعمير نياز دارد ، مي توانيد آن را رگلاژ كنيد .

2.         عمل رگلاژ پيانو همانند كوك پيانو بايد به دست استادان حرفه ايي در اين زمينه صورت گيرد تا بتوانيد از كيفيت آن و هم چنين انجام صحيح رگلاژ اطمينان حاصل كنيد .

3.         لازم به ذكر است كه اگر عمل رگلاژ پيانو و كوك پيانو را طبق دوره هاي خود انجام ندهيد از عمر مفيد ساز شما كاسته خواهد شد و ممكن است يه هنگام نواختن آن دچار معضل شويد .

4.         معمولا دوره هاي رگلاژ پيانو براي هر پيانو نرمال و سالم ، در سال يك مرتبه مي باشد بنا بر اين سعي كنيد در طول سال به اين موضوع توجه كنيد .

براي اطلاعات بيشتر در امر كوك پيانو و رگلاژ پيانو به صفحه تماس با ما سايت البرز پيانو مراجعه كرده و با كارشناسان با تجربه در اين زمينه مشورت نماييد .

 

 

آموزش پيانو

آموزش پيانو

 يكي از مانند يادگيري ساز پيانو امري بسيار سخت و پيچيده مي باشد ، بنا بر اين بايد براي

آموزش اين ساز دلنشين و زيبا به استادان و نوازندگان حرفه ايي در اين زمينه مراجعه كنيد . در آموزش پيانو و يادگيري آن نت خواني اين ساز بسيار مهم است و هنر جويان گرامي بايد به درستي كلاويه ها و نت هاي آن و هم چنين قرار گيري نت ها را به خوبي بشناسند .

چگونه آموزش پيانو ببينيم ؟ 

لازم به ذكر است كه براي ياد گيري اين ساز به تكرار و تمرين و وقت نياز داريد به دليل آن كه پيانو مادر تمام ساز ها مي باشد و ممكن است در ماه هاي اول آموزش پيانو شما را بسيار خسته كند ، بنا بر اين پيشنهاد مي شود كه اگر به ساز پيانو علاقه داريد به ياد گيري آن اقدام كنيد در غير اين صورت ممكن است ياد گيري اين ساز براي شما امري طاقت فرسا شود .
در آموزش پيانو اولين قدم ، يادگيري نت ها و نحوه قرار گيري آن بر روي كلاويه هاي ساز مي باشد ، بايد بيان شود كه پيانو 88 كليد دارد و هر كدام از اين كليد ها نت مخصوص به خود را با صدا هاي زير و بم دارد .

 

 

در ابتدا :

هر نت را با حروف انگليسي مربوط به آن نمايش مي دهيم :

  • دو ( DO=C )
  • ر ( RE=D )
  • مي ( MI=E )
  • فا ( FA=F )
  • سل ( SOL=G )
  • لا ( LA=A )
  • سي ( SI=B )

حال براي آن كه بتوان راحت تر مكان هر نت را بر روي كلاويه درك كرد و آن را ياد گرفت ، بهتر است كه با يك كليد و مفهومي به نام دو مياني آشنا شويد . براي يافتن دو مياني بهتر دقيقا ميانه ساز را در نظر بگيريد ، حال چند كليد به سمت چپ نشان دهنده دو مياني مي باشد ، براي درك دقيق تر اين موضوع بهتر است كه در ابتدا به نحوه قرار گيري كليد  دو در ساز دقت كنيد و اين موضوع در آموزش مقدماتي و اوليه پيانو بسيار مهم است ، كه در زير عنوان شده است :

 


 

 

قرار گيري كليد دو بر روي كلاويه :

بر روي ساز پيانو 36 كليد سياه وجود دارد كه به صورت دو به دو ، سه به سه در كنار يك ديگر قرار گرفته اند ، حال اگر به كليد هايي كه به صورت دو به دو هستند توجه كنيد ، نت دو ( DO=C ) قبل از كليد هايي كه به صورت دو به دو مشكي هستند ، قرار دارد و به همين روال مي توان به راحتي نت هايي ديگر را در ذهنتان به خاطر بسپاريد . اين الگو به شما كمك خواهد كرد كه چگونه نت هاي مربوطه را بر روي ساز تشخيص دهيد ، البته شايان به ذكر است كه اين موضوع به تكرار و تمرين فراوان نياز دارد تا شما به هنگام نواختن پيانو بتوانيد به راحتي جاي نت ها را تشخيص دهيد . در آموزش پيانو به صورت مقدماتي بايد بتوانيد تمامي كليد ها را بشناسيد و بدانيد كه هر نت در كدام قسمت قرار گرفته است .
نت هايي كه در پيانو قرار گرفته اند ، هر چه به سمت راست پيانو توجه كرده و كلاويه ها را لمس كنيد خواهيد ديد كه صداي زير تري دارد و هرچه به سمت چپ پيانو نگاه كنيد متوجه خواهيد شد كه صداي بم تري ايجاد مي كند . حال براي تمامي هفت نتي كه وجود دارد صدا هاي بم تا صدا هاي زير را شامل خواهد شد .

قوي شدن انگشتان براي نواختن پيانو :

داشتن انگشتاني قوي براي نواختن پيانو يك اصل مهم مي باشد و در آموزش پيانو نكات مربوط به آن به هنر جويان آموزش داده مي شود . نحوه قرار گرفتن دست ها بر روي پيانو بسيار حائز اهميت است به دليل آن كه نوازندگان غير حرفه ايي هيچ گاه پشت ساز نبوده اند و از قرار گيري دستانشان بر روي ساز ممكن است اطلاعي نداشته باشند ، بنا بر اين در آموزش پيانو انجام تمرين هايي براي قوي شدن دست ها بسيار مهم و اساسي مي باشد .


 

 

نكته بسيار مهم در اجراي موسيقي :

لازم به ذكر است كه در آموزش پيانو تكنيك خواندن و اجراي موسيقي بسيار مهم است ، به دليل آن كه سبب مي شود به صورت آگاهانه در فضاي نت ها و موسيقي قرار بگيريد و بتوانيد نت هاي بعدي را به خوبي پيش بيني كنيد . اين موضوع براي آموزش پيانو بسيار مهم است و با رعايت آن مي توانيد بسيار راحت تر و سريع تر قطعه مورد نظر را بنوازيد .
نكته بسيار مهم ديگر در آموزش پيانو به صورت مقدماتي اين است كه بتوانيد هر قطعه را بخش بندي كرده و بخش هاي مختلف آن را به صورت آهسته ياد بگيريد و هرگز در آموزش مقدماتي پيانو سعي نكنيد قطعه را به سرعت بنوازيد به دليل آن كه بتوانيد با ساز خود ارتباط بر قرار كرده و هم چنين به خوبي درس ها فرا گيريد . بعد از آن كه تمامي نكات مربوط به آموزش پيانو به صورت مقدماتي را فرا گرفتيد ( نحوه نت خواني ، نوع نشستن پشت پيانو ، نحوه قرار گيري دست ها بر روي پيانو و نواختن ابتدايي پيانو ... ) ، مي توانيد به آموزش پيانو به صورت پيشرفته بپردازيد و قطعه هاي سنگين تري را آموزش ديده و اجرا نماييد . در آموزش پيانو و ياد گيري آن ، به خاطر سپردن نت ها و تمرين اجراي آن ها بسيار مهم است . شما بايد قدرت تحليل خود را با تمرين و تكرار و با استفاده از هوش و ذكاوت خود بالا ببريد ، علاوه بر اين كه تمرينات فيزيكي براي تقويت عضلات دستتان انجام مي دهيد ، نبايد از نت ها غافل شويد و هم چنين بايد سعي كنيد كه در آموزش پيانو تكنيك ها را از مدرس خود بياموزيد . براي آموزش پيانو بايد از مدرسان حرفه ايي و با تجربه در اين زمينه ياري بگيريد و با آن ها مشورت نماييد .
براي كسب اطلاعات بيشتر به صفحه اصلي وب سايت البرز پيانو مراجعه كنيد .

 

 

گردن قفلي

گردن قفلي

بهين دام اولين و بزرگترين توليد كننده گردن قفلي، فري استال، تجهيزات دامي و تنها صادر كننده تجهيزات دامي

 

همان طور كه ميدانيد بهين دام از اولين توليد كننده گان انواع فري استال ها در ايران مي باشد كه از جمله اين تجهيزات دامي كه توسط اين مجموعه بزرگ توليد و در اختيار مصرف كننده گان قرار مي گيرد مي توان به گردن قفلي ها اشاره كرد.در خصوص تجهيزات دامي در مطالب پيشين نكته اي ضروري و بسيار مهم را ذكر كرديم كه لازم مي دانم مجدد به آن اشاره كنم و اين نكته مهم اين است كه عدم استفاده از تجهيزات دامي بسيار بسيار موثر تر و كار آمد تر است نسبت به زماني كه شما براي دام هاي خود از تجيزات دامي غير استاندارد بهره ببريد.همچنين گردن قفلي هم يكي از همين تجهيزات است و اين دقت در انتخاب شامل اين نوع از تجهيزات دامي هم مي شود.

 

نرده گردن قفلي بهين دام

گردن قفلي

 

گردن قفلي يا همان نرده گردن قفلي همان طور كه پيش تر اعلام كرديم يكي از تجهيزات دامي قابل توليد و ارائه توسط بهين دام مي باشد كه نقش پر رنگ و به سزايي در معاينات دام ها دارد.اما گردن قفلي چگونه اين نقش بسيار حياتي را ايفا مي كند.همه ما ميدانيم كه كنترل سلامت دام ها بسيار مهم و ضروري است كه اگر اين مهم نبود بسياري از بيماري ها مي توانست از دام ها به انسان ها سرايت كند و آسيب هاي جدي حتي به جان انسان ها را داشته باشد.براي انجام معاينات لازم توسط پزشك معمولا دام ها آرام و قرار ندارند و به علت جدا شدن از گله و يا به علت بالاتر رفتن ميزان استرس در آنها كار پزشك براي معاينات دقيق با چالش رو به رو مي شود.هر چه تقلاي دام بيشتر شود و به اصطلاح چموش تر باشد دقت در انجام معاينات به همان نسبت كاهش مي بايد.گمان ميكنم لازم نباشد در خصوص خطري كه پايين بودن دقت معاينات مي تواند به بار بياورد صحبت كنيم و همه شما به اين مسئله كاملا آگاه هستيد.گاهي هم براي آنكه اين دقت در سطح بالاتري باشد با زور و اعمال فشار به دام ها مي توان دام را در شرايط صحيح معاينات قرار داد وليكن اين روش موجب افزايش استرس و ترس دام مي شود كه خود عامل بروز اختلالاتي در كاركرد و توانايي دام براي رساندن انسان ها به هدف شان خواهد شد.بهترين و كامل ترين روش ممكن براي جلوگيري از بروز چنين اتفاقاتي و يا همچنين بهترين روش براي جلوگييري از كاهش دقت معاينات استفاده از گردن قفلي يا همان نرده گردن قفلي مي باشد.اين وسيله به شكلي مناسب موجب ثابت نگاه داشته شدن گردن دام در حين انجام معاينات مي شود به اين ترتيب افزايش دقت در پي آن شكل مي گيرد و دامدار ها از سلامت دام خود به اطمينان كامل مي رسند.همچنين به اين دليل كه اعمال فشار و زور و ايجاد شرايط موجب ترس و يا استرس و اضطراب دام در زمان استفاده از گردن قفلي از بين مي رود،كمترين ميزان آسيب متوجه دام مي شود.

 

فريم شيردوشي

 

فريم شيردوشي

بهين دام اولين و بزرگترين مركز توليد فري استال، تجهيزات دامي و تنها صادر كننده تجهيزات دامي

فريم شيردوشي چيست؟ امروزه در نگهداري دام ها تغييرات مهمي اتفاق افتاده است. اين تغييرات در جهت مثبت و براي به روز كردن اين صنعت توسط محققين و توليد كنندگان و به كمك استقبال دامداران و دام پروران به وجود آمد. يكي از مهم ترين دغدغه هاي دامداري ها ايجاد شرايطي مناسب براي افزايش سود دهي دام ها بوده، از همين رو هميشه در پي ايجاد شرايطي بودند كه به اين واسطه بتوان نرخ سود دهي دام را افزايش داد. بنابر گزارش گروه صنعتي بهين دام، محققان پس از مطالعه بر روي رفتار هاي ذاتي و غريزي دام ها و همچنين مطالعه بر شرايط زيست شان متوجه ترس ها و نگراني ها و همچنين موارد آزار دهنده دام ها شدند. زماني كه بر اساس تحقيقات مختلف متوجه مي شويم چه مواردي مي تواند به دامداران و دام ها براي سوددهي بيشتر كمك كند. از همين رو كارشناسان اقدام به طراحي فري استال ها يا همان تجهزات پزشكي نمودند كه يكي از همين تجهيزات دامي فريم شيردوشي مي باشد. مشخص است اين فريم به دامداران در اجراي عمليات شيردوشي كمك مي كنند. اما اين فريم چيست و چگونه مي تواند كمك كند؟ با گروه صنعتي بهين دام همراه باشيد.

فريم شيردوشي چيست؟

 

همان طور كه در ابتداي مطلب بيان كرديم فريم شيردوشي يكي از تجهيزات دامي طراحي و توليد شده براي استفاده در دامداري ها مي باشد. اين فريم در حقيقت محلي است كه دام را براي انجام عمليات شيردوشي به آنجا منتقل مي كنند. يكي از مهم ترين چالش هايي كه براي دامداران وجود داشته و دامداران در پي رسيدن به راه هايي براي از بين بردن اين چالش ها بودند، همين عمليات حساس شيردوشي مي باشد. شما مي دانيد كه دام هاي شير ده تمام سود رساني شان به ميزان شيري كه ارائه مي دهند بر مي گردد. بنابراين هر گونه موضوعي كه مي تواند به هر نحوي شرايط شير دهي مناسب دام را در خطر بياندازد و در اين مورد دام را تضعيف نمايد بايد از بين برود. همچنين هر موردي كه مي تواند شرايط شيردوشي را بهبود ببخشد بايد به زيست دام ها اضافه شود تا به اين ترتيب بتوانيم به اهداف خود از اداره يك دامداري مناسب برسيم. فريم شيردوشي با توجه به مزايا و ويژگي هايي كه دارد مي تواند به دامداران براي از بين بردن شرايط نامناسب شيردوشي و به دام براي شيردهي بيشتر كمك كند.

 

با كليك بر روي اين مطلب مي توانيد اطلاعات تكميلي بيشتري را در مورد فريم شيردوشي كسب نماييد.

ويژگي هاي فريم شيردوشي

 

اين محل تعريف شده براي انجام عملات شيردوشي كه به فريم شيردوشي معروف است حتما داراي ويژگي ها و مزايايي مي باشد كه تا اين حد مورد توجه قرار گرفته است. بنابراين در اين بخش ما به معرفي بخشي از مزاياي و ويژگي هاي مهم اين فريم ها خواهيم پرداخت تا دليل اين همه محبوبيت متوجه شويم.

 

    از بين بردن شرايط استرس دام ها: دام ها براي شيردوشي معمولا از گله جدا مي شدند و اين انتقال موجب استرس در دام ها ميشد. از همين رو با استفاده از اين فريم ها استرس دام ها به حداقل رسيد.

    ايجاد شرايط امنيت براي دام ها: زماني كه دام ها به اين فريم براي انجام عمليات شيردوشي منتقل شوند احساس امنيت بيشتري دارند.

    سرعت بخشيدن به شيردوشي: به كمك فريم شيردوشي، عمليات دوشيدن شير دام ها با سرعت بيشتري صورت مي گيرد.

    سهولت انجام شيردوشي: همچنين اين تجهيزات دامي موثر مي توانند عمليات شيردوشي را تا حدامكان ساده تر كنند.

    كمك به افزايش نرخ بازدهي دام: با ويژگي هايي كه در ابتدا ذكر كرديم، سود دهي دام به بالاترين ميزان خود خواهد رسيد.

 

از طريق اين لينك ميتوانيد اطلاعات بيشتري در مورد كاربرد فريم شيردوشي به دست آوريد.

 

باكس سم چين

باكس سم چين

 

سم نقش مهمي، در حركت حيوان دارد و وزن بدن را، در حال سكون و حركت تحمل مي كند . هر گونه اختلال در حركت گاو، سودآوري كاهش يافته و در بعضي مواقع ضرر ايجاد شده ناشي از بيماري هايي نظير لنگش، بيشتر از ميزان سود حاصل شده از دام بيمار است.باكس سم چين جهت مهار دام و انجام فرايند سم چيني و يا درمان بر روي سم كه از جنس آهن با ورق و لوله سنگين

 

باكس سم چين

 

 بهين دام بزرگترين توليد كننده تجهيزات دامداري: فري ستال، فريم شيردوشي، نرده گردن قفلي، باكس سم چين، نرده واكسن در ايران است جهت مشاوره و خريد با شماره هاي 02133445566 و 09126609298 و 09126100018 و02634416418 تماس حاصل فرمائيد.

 

فروش ابزار نجاري در نهران

فروش ابزار نجاري در فروشگاه بزرگ و آنلاين ابزارلند انجام ميگيرد. شما در اين فروشگاه معتبر ميتواني اقدام به خريد هر نوع ابزاري نماييد. در حقيقت ابزار لند مركز فروش ابزارآلات در تهران و سراسر ايران ميباشد كه در اين بخش قصد دارد در خصوص انواع ابزارهاي كاربردي در حوزه نجاري اطلاعاتي را در اختيارتان قرار دهد و شما را به فروشگاه محصولات ابزار لند راهنمايي نمايد. شما ميتوانيد پيش از مطالعه اين مطلب مستقيما از طريق لينكي كه در ادامه در اختيارتان قرار مي دهيم وارد صفحه فروشگاه محصولات مربوط به نجاري شده و از محصولات ما ديدن نماييد همچنين ميتوانيد به راحتي با يك تماس تلفني از طريق شماره هايي كه ذيلا و بعد از لينك در اختيارتان قرار مي دهيم با كارشناسان ما و نمايندگان فروش ما در ابزار لند تماس حاصل نماييد. در مركز فروش ابزار نجاري ابزارلند تمامي مشاوره هاي ما كاملا رايگان بوده و هيچ هزينه اي بابت مشاوره دريافت نمي كنيم.

براي ارتباط با ما و دريافت مشاوره هاي رايگان از مشاوران فروش ابزار نجاري ميتوانيد از طريق شماره هايي كه ذيلا در اختيارتان ميگذاريم با ما در تماس باشيد.

شماره هاي تماس مركز فروش ابزارآلات در تهران و فروش ابزار نجاري

02166744501

09363418388

09372596745

همچنين به شما توصيه مي كنيم اگر به دنبال خريد دريل هستيد متوانيد از طريق لينك ذيل وارد مركز فروش دريل ابزار لند شويد و پس از مشاهده محصولات ما نسبت به خريد انواع دريل اقدام كرده و يا از مركز فروش ابزار نجاري ما نسبت به خريد هر يك از ابزار مورد نياز خود اقدام نماييد.

ابزار نجاري

در مورد فروش ابزار نجاري ابتدا لازم است كه پيش زمينه اي در اين خصوص ارائه دهيم. همان طور كه ميدانيد بشر براي راحتي كار خود و ساده تر كردن كار هاي اقدام به استفاده از ابزار كرده است. گاهي اين ابزارها در اختيار بشر بوده است و طبيعت ابزارهاي مورد نياز را در اختيار ما قرار داده است اما گاهي ما اين ابزارها را خود ساخته و پرداخته ايم. تمامي لوازم و وسايل چوبي مختلفي كه در اطراف خود ميبينيم به نوعي وسيله ها و ابزارهايي هستند كه هر يك براي ما كاربردي دارند. برخي ميتوانند براي زيبايي استفاده شوند و برخي براي كارهاي بيشمار ديگري كه همگي از آ«ها مطلع هستيد. اما اين ابزار كاربردي براي ساخته و توليد شدن خود نياز به استفاده از ابزارهاي مخصوصي دارند كه هر يك بخشي ار كار انجام ميدهند. براي مثال ما يك قطعه چوب ميتوانيم تابلو، مبلمان، ميز  يا كمد بسازيم و از اين وسايل استفاده هاي تزيئيني و يا استفاده هاي ديگري ببريم اما براي ساخت همه اينها و تبديل چوب به اين وسايل به ابزار نجاري نياز داريم. به همين دليل ابزارلند به عنوان مركز فروش ابزار نجاري در ايران از طريق لينك ارائه شده در قسمت بالا و در قسمت انتهايي اين مقاله سعي ميكند تمامي ابزارهاي نجاري مورد نياز شما را در اختيار شما قرار دهد. پيشنهاد مي كنيم از طريق لينك هاي ارائه شده وارد فروشگاه و مركز فروش ابزار نجاري ما شده و گشتي بزنيد. ابزار مورد نياز خود را پيدا كنيد، قيمت و تصاويرش را بررسي نماييد و در صورت لزوم براي كسب مشاوره با ما تماس بگيريد و سپس نسبت به خريد هر يك از اين ابزار اقدام نماييد. ليست تمامي ابزارآلات نجاري ما را ميتوانيد به راحتي در لينك ذيل ببينيد و پس از مقايسه هاي لازم و همپنين كسب استعلام قيمتهاي ساير فروشنده ها با خيالي آسوده از ابزارلند خريد كنيد.

كوك و رگلاژ پيانو

كوك و رگلاژ پيانو

كوك و رگلاژ پيانو از جمله خدمات بسيار مهمي مي باشد كه بايد توسطاستادان با تجربه در اين زمينه صورت بگيرد .كوك پيانو يك مهارت بسيار خاص و مهم است كه افراد بسيار محدودي از آن سر رشته دارند و آن را به درستي انجام مي دهند . اگر شما در خانه خود پيانو داريد و نوازنده اين ساز بسيار زيبا هستيد ، مي توانيد كوك پيانو خود را به افراد متفاوتي بسپاريد ، اما مسئله بسيار مهم اين است كه كوك اين ساز هم مي تواند به بهترين نحو انجام گيرد و هم چنين مي تواند به بدترين شكل ممكن صورت گيرد و در هر دو حالت ممكن است شما گمان كنيد كه پيانو تان تنظيم شده و كوك آن به درستي صورت گرفته است ، در حالتي كه اين چنين نمي باشد و ممكن است شما فرق ميان كوك بسيار عالي و هم چنين كوك نادرست را متوجه نمي شويد .

 

كوك پيانو چيست ؟

كوك پيانو در كل به معناي تنظيم كشش سيم هاي پيانو براي رسيدن به فركانس مطلوب مي باشد ، به عنوان مثال : فركانس مطلوب براي نت لا ، 440 هرتز مي باشد و در هنگام كوك كردن اين ساز بسيار محبوب نت لا را به اين مقدار فركانس مي رسانند (  اين موضوع به اين معنا است كه سيم مربوطه در ثانيه 440 بار مرتعش مي شود و صداي نت لا را به گوش مي رساند ) .

ابزار هاي لازم براي انجام كوك پيانو

كوك پيانو با استفاده از دستگاه تيونر الكتريكي انجام مي گيرد كه مي تواند مقدار فركانس هاي هر سيم را بر روي صفحه اش نمايش دهد ، لازم به ذكر است كه استادان با تجربه به هنگام كوك پيانو علاوه بر اين كه از دستگاه تيونر الكتريكي استفاده مي كنند ، از گوش هاي خود نيز كمك مي گيرند تا بتوانند به بهترين شكل ممكن ساز را كوك كنند .براي انجام كوك پيانو ، وسايل و ابزار آلات به خصوصي مانند آچار هاي مخصوص وجود دارد كه به وسيله آن ها مي توان، فشار سيم ها و هم چنين ميزان كشش آن ها را كم يا زياد كرد تا بتوان به فركانس مطلوب براي هر سيم رسيد .

 

 

 

كوك پيانو  به شكل مطلوب

در پيانو پين هايي وجود دارد كه سيم هاي پيانو به دور پين ها پيچيده مي شود كه هر چقدر اين پين ها را در جهت ساعتگرد ( به سمت راست ) پيچيده شود ، سيم ها را سفت خواهد كرد و هر چقدر اين پين ها را در جهت پاد ساعتگرد ( به سمت چپ ) پيچيده شود سيم ها رها تر مي شوند . به صورت طبيعي يك پيانو نرمال در طول يك سال سيم هايش دچار افت مي شود و لازم به ذكر است كه اگر پيانو سالم باشد ، همه سيم ها با يك ديگر دچار اين افت خواهند شد و اصطلاحا نوازنده تغيير كوك پيانو را نخواهد شنيد به دليل آن كه نسبت نت ها رعايت شده است و همه آن ها به يك ميزان افت پيدا كرده اند .

اين موضوع را گوش انسان قادر به شنيدن نمي باشد و فقط دستگاه تيونر الكتريكي قادر به تشخيص آن مي باشد و استاداني كه كوك پيانو را انجام مي دهند ( كوكر ) ، موظف اند كه فركانس هر سيم ها را به مقدار استاندارد برسانند ، به دليل آن كه اگر به مرور زمان ساز شما با افت كوك خود مواجه شده باشد ، توان ساز به حد بسياري كاهش پيدا خواهد كرد و به اصطلاح ساز تنبل مي شود و مقاومت آن كاهش مي يابد ، به دليل آن كه در طي يك سال ساز بايد مقاومت مطلوب را در اثر نواختن و نگه داشتن سيم ها داشته باشد .

 

 

 

ممكن است افرادي باشند كه اين موضوع را در هنگام كوك كردن رعايت نكنند و ساز را به صورت كامل و تخصصي كوك نكنند . كوك پيانو در كل امري بسيار زمان بر است به دليل آن كه تمام سيم هاي پيانو ، بايد فركانس آن ها چك شود و در صورت نياز كوك آن ها تنظيم شود . در پيانو 88 سيم وجود دارد كه به هنگام كوك كردن بايد تمام سيم ها كنترل شود ، بنا بر اين زمان بسياري براي انجام اين كار بايد گذاشته شود تا ساز استاندارد خود را حفظ كرده و براي آن مشكلات متعددي به وجود نيايد .

 اگر تمام دوره هاي كوك و رگلاژ پيانو به موقع انجام شوند و هم چنين به درستي صورت بگيرند ، عمر مفيد پيانو شما حفظ خواهد شد و بايد توجه كنيد كه عمر مفيد اين ساز صد سال مي باشد ، در صورتي كه اگر به كوك پيانو و رگلاژ پيانو خود اهميتي نداده و دوره هاي آن را به موقع انجام ندهيد ، از عمر مفيد ساز خود مي كاهيد و آن را به پنج الي شش سال خواهيد رساند .

 

 

 

رگلاژ پيانو و كوك پيانو چيست

رگلاژ و كوك پيانو مربوط به كنترل و تعمير و بازديد قطعات مكانيكي ساز پيانو مي باشد . زماني كه شما هر كلاويه پيانو را مي فشاريد ، پنجاه و هشت قطعه مكانيكي شروع به حركت كرده تا صداي نت مورد نظر را به گوش برساند و هر كدام از اين قطعات وظيفه خاص خود را دارند كه دست به دست هم داده تا چكش ها به سيم هاي پيانو بر خورد كنند .

 

 

 

نكات مهم در كوك پيانو رگلاژ پيانو

1.         در رگلاژ پيانو و كوك پيانو حتي قطعات مكانيكي ساز نيز بازسازي خواهند شد و بنا بر اين اگر ساز شما به بازسازي يا تعمير نياز دارد ، مي توانيد آن را رگلاژ كنيد .

2.         عمل رگلاژ پيانو همانند كوك پيانو بايد به دست استادان حرفه ايي در اين زمينه صورت گيرد تا بتوانيد از كيفيت آن و هم چنين انجام صحيح رگلاژ اطمينان حاصل كنيد .

3.         لازم به ذكر است كه اگر عمل رگلاژ پيانو و كوك پيانو را طبق دوره هاي خود انجام ندهيد از عمر مفيد ساز شما كاسته خواهد شد و ممكن است يه هنگام نواختن آن دچار معضل شويد .

4.         معمولا دوره هاي رگلاژ پيانو براي هر پيانو نرمال و سالم ، در سال يك مرتبه مي باشد بنا بر اين سعي كنيد در طول سال به اين موضوع توجه كنيد .

براي اطلاعات بيشتر در امر كوك پيانو و رگلاژ پيانو به صفحه تماس با ما سايت البرز پيانو مراجعه كرده و با كارشناسان با تجربه در اين زمينه مشورت نماييد .

 

آموزش پيانو

آموزش پيانو

 يكي از مانند يادگيري ساز پيانو امري بسيار سخت و پيچيده مي باشد ، بنا بر اين بايد براي

آموزش اين ساز دلنشين و زيبا به استادان و نوازندگان حرفه ايي در اين زمينه مراجعه كنيد . در آموزش پيانو و يادگيري آن نت خواني اين ساز بسيار مهم است و هنر جويان گرامي بايد به درستي كلاويه ها و نت هاي آن و هم چنين قرار گيري نت ها را به خوبي بشناسند .

چگونه آموزش پيانو ببينيم ؟ 

لازم به ذكر است كه براي ياد گيري اين ساز به تكرار و تمرين و وقت نياز داريد به دليل آن كه پيانو مادر تمام ساز ها مي باشد و ممكن است در ماه هاي اول آموزش پيانو شما را بسيار خسته كند ، بنا بر اين پيشنهاد مي شود كه اگر به ساز پيانو علاقه داريد به ياد گيري آن اقدام كنيد در غير اين صورت ممكن است ياد گيري اين ساز براي شما امري طاقت فرسا شود .
در آموزش پيانو اولين قدم ، يادگيري نت ها و نحوه قرار گيري آن بر روي كلاويه هاي ساز مي باشد ، بايد بيان شود كه پيانو 88 كليد دارد و هر كدام از اين كليد ها نت مخصوص به خود را با صدا هاي زير و بم دارد .

 

 

در ابتدا :

هر نت را با حروف انگليسي مربوط به آن نمايش مي دهيم :

  • دو ( DO=C )
  • ر ( RE=D )
  • مي ( MI=E )
  • فا ( FA=F )
  • سل ( SOL=G )
  • لا ( LA=A )
  • سي ( SI=B )

حال براي آن كه بتوان راحت تر مكان هر نت را بر روي كلاويه درك كرد و آن را ياد گرفت ، بهتر است كه با يك كليد و مفهومي به نام دو مياني آشنا شويد . براي يافتن دو مياني بهتر دقيقا ميانه ساز را در نظر بگيريد ، حال چند كليد به سمت چپ نشان دهنده دو مياني مي باشد ، براي درك دقيق تر اين موضوع بهتر است كه در ابتدا به نحوه قرار گيري كليد  دو در ساز دقت كنيد و اين موضوع در آموزش مقدماتي و اوليه پيانو بسيار مهم است ، كه در زير عنوان شده است :

 


 

 

قرار گيري كليد دو بر روي كلاويه :

بر روي ساز پيانو 36 كليد سياه وجود دارد كه به صورت دو به دو ، سه به سه در كنار يك ديگر قرار گرفته اند ، حال اگر به كليد هايي كه به صورت دو به دو هستند توجه كنيد ، نت دو ( DO=C ) قبل از كليد هايي كه به صورت دو به دو مشكي هستند ، قرار دارد و به همين روال مي توان به راحتي نت هايي ديگر را در ذهنتان به خاطر بسپاريد . اين الگو به شما كمك خواهد كرد كه چگونه نت هاي مربوطه را بر روي ساز تشخيص دهيد ، البته شايان به ذكر است كه اين موضوع به تكرار و تمرين فراوان نياز دارد تا شما به هنگام نواختن پيانو بتوانيد به راحتي جاي نت ها را تشخيص دهيد . در آموزش پيانو به صورت مقدماتي بايد بتوانيد تمامي كليد ها را بشناسيد و بدانيد كه هر نت در كدام قسمت قرار گرفته است .
نت هايي كه در پيانو قرار گرفته اند ، هر چه به سمت راست پيانو توجه كرده و كلاويه ها را لمس كنيد خواهيد ديد كه صداي زير تري دارد و هرچه به سمت چپ پيانو نگاه كنيد متوجه خواهيد شد كه صداي بم تري ايجاد مي كند . حال براي تمامي هفت نتي كه وجود دارد صدا هاي بم تا صدا هاي زير را شامل خواهد شد .

قوي شدن انگشتان براي نواختن پيانو :

داشتن انگشتاني قوي براي نواختن پيانو يك اصل مهم مي باشد و در آموزش پيانو نكات مربوط به آن به هنر جويان آموزش داده مي شود . نحوه قرار گرفتن دست ها بر روي پيانو بسيار حائز اهميت است به دليل آن كه نوازندگان غير حرفه ايي هيچ گاه پشت ساز نبوده اند و از قرار گيري دستانشان بر روي ساز ممكن است اطلاعي نداشته باشند ، بنا بر اين در آموزش پيانو انجام تمرين هايي براي قوي شدن دست ها بسيار مهم و اساسي مي باشد .


 

 

نكته بسيار مهم در اجراي موسيقي :

لازم به ذكر است كه در آموزش پيانو تكنيك خواندن و اجراي موسيقي بسيار مهم است ، به دليل آن كه سبب مي شود به صورت آگاهانه در فضاي نت ها و موسيقي قرار بگيريد و بتوانيد نت هاي بعدي را به خوبي پيش بيني كنيد . اين موضوع براي آموزش پيانو بسيار مهم است و با رعايت آن مي توانيد بسيار راحت تر و سريع تر قطعه مورد نظر را بنوازيد .
نكته بسيار مهم ديگر در آموزش پيانو به صورت مقدماتي اين است كه بتوانيد هر قطعه را بخش بندي كرده و بخش هاي مختلف آن را به صورت آهسته ياد بگيريد و هرگز در آموزش مقدماتي پيانو سعي نكنيد قطعه را به سرعت بنوازيد به دليل آن كه بتوانيد با ساز خود ارتباط بر قرار كرده و هم چنين به خوبي درس ها فرا گيريد . بعد از آن كه تمامي نكات مربوط به آموزش پيانو به صورت مقدماتي را فرا گرفتيد ( نحوه نت خواني ، نوع نشستن پشت پيانو ، نحوه قرار گيري دست ها بر روي پيانو و نواختن ابتدايي پيانو ... ) ، مي توانيد به آموزش پيانو به صورت پيشرفته بپردازيد و قطعه هاي سنگين تري را آموزش ديده و اجرا نماييد . در آموزش پيانو و ياد گيري آن ، به خاطر سپردن نت ها و تمرين اجراي آن ها بسيار مهم است . شما بايد قدرت تحليل خود را با تمرين و تكرار و با استفاده از هوش و ذكاوت خود بالا ببريد ، علاوه بر اين كه تمرينات فيزيكي براي تقويت عضلات دستتان انجام مي دهيد ، نبايد از نت ها غافل شويد و هم چنين بايد سعي كنيد كه در آموزش پيانو تكنيك ها را از مدرس خود بياموزيد . براي آموزش پيانو بايد از مدرسان حرفه ايي و با تجربه در اين زمينه ياري بگيريد و با آن ها مشورت نماييد .
براي كسب اطلاعات بيشتر به صفحه اصلي وب سايت البرز پيانو مراجعه كنيد .

 

دستگاه تصفيه آب و فاضلاب

دستگاه تصفيه آب و فاضلاب

تصفيه شيميايي فاضلاب چيست؟

 

به حذف مواد آلي قوي ، ذرات كلوئيدي و آلاينده هاي موجود در فاضلاب هاي صنعتي و بهداشتي كه با روش هاي لجن فعال و بيولوژيكي متعدد قابل حذف نمي باشند ، اصطلاحا تصفيه فاضلاب به روش شيميايي گفته مي شود .با توجه به نوع فاضلاب و مواد آلاينده موجود در آنها و همچنين كيفيت خروجي تصفيه خانه ها از روش هاي مختلفي براي تصفيه شيميايي فاضلاب استفاده مي شود.به طوري كه در برخي از شرايط تنها با لخته سازي ذرات چربي و كل.ئيدي مي توان فاضلاب را به كيفيت مطلوب رساند و در برخي به ساير روش ها و فرآيندها از قبيل خنثي سازي ، اكسداسيون و شناور سازي و ....نيز خواهد بود. مشاهده اين مطلب :دستگاه تصفيه آب وفاضلاب

كاربرد روش هاي شيميايي در تصفيه فاضلاب:

روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب همگي در يك تصفيه خانه مورد استفاده قرار نمي گيرند، بلكه بسته به نوع پساب مورد نياز خروجي و كيفيت فاضلاب ورودي يك يا چند مورد در كنار هم استفاده مي شوند ، در حالت كلي نتايج زير از تصفيه شيميايي فاضلاب حاصل مي شود:

1-حذف مواد آلي قوي

2-كنترل بو فاضلاب

3-حذف فلزات سنگين

4-حذف BOD و COD

5-كنترل PH فاضلاب مشاهده اين مطلب :دستگاه تصفيه فاضلاب

معايب استفاده از روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب

برخلاف روش هاي فيزيكي و بيولوژيكي تصفيه فاضلاب ، استفاده از روش هاي شيميايي تصفيه همچون فرآيند انعقاد شيميايي و كلر زني در فرآيند ضد عفوني و گندزدايي منجر به افزايش TDS پساب  مي دهد .اين مسئله مي تواند در واحدهاي پس از واحد تصفيه شيميايي مشكل ساز باشد.البته لازم به ذكر است در مواردي كه تصفيه فاضلاب مستلزم رعايت محدوديت هاي وجود مواد مغذي و شيميايي باشد استفاده از فرآيندهاي شيميايي اجتناب نا پذير است.

روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب

1-انعقاد و لخته سازي شيميايي:

در فاضلاب ها معمولا ذرات كلوئيدي وجود دارند كه داراي بار الكتريكي منفي مي باشند، اين امر باعث مي شود كه در واحد ته نشيني فاضلاب اين ذرات ته نشين نشوند و تشكيل لخته ندهند و عمل ته نشيني را با مشكل روبه رو مي سازند .به همين دليل با استفاده از مواد شيميايي منعقد كننده از بار منفي ذرات كلوئيدي كاسته شده و تشكيل لخته داده و عمل ته نشيني صورت مي گيرد.

2- ترسيب شيميايي

يكي از روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب براي جداسازي ذرات معلق و هر گونه ماده ديگري كه كيفيت پساب را تحت تاثير قرار مي دهد روش ترسيب شيميايي است و براي داشتن خروجي پساب زلال و با كيفيت بهتر از مواد شيميايي جهت ترسيب شدن مواد و نه نشيني مواد معلق استفاده مي شود.

اكسيداسيون شيميايي

اين روش در تصفيه آب وفاضلاب كاربرد دارد.در اين روش معمولا نوعي از تركيبات اكسيژن خالص را به آب يا فاضلاب اضافه مي كنند، اين مواد در آب ايجاد راديكالهاي هيدروكسيل مي كنند كه براي از بين بردن آلودگي هاي آبي بسيار موثر مي باشند.اكسداسيون شيميايي به دو روش كلاسيك و پيشرفته انجام مي شود.

4- تنظيم PH

اگر فرآيندهاي تصفيه فاضلاب به خصوص فرآيندهاي شيميايي در PH خاصي مي توانند انجام شود، اگر در فاضلاب نوسان PH ايجاد شود بايد با استفاده از مواد شيميايي مخصوص PH را متناسب با فرآيند مورد نظر تنظيم نمود.گاهي ممكن است در فرآيندي نياز باشد PH محيط را اسيدي يا قليايي كنيم تا عمل تصفيه بهتر انجام شود.بنابراين در چنين شرايطي بايد از مواد شيميايي استفاده كنيم.بنابراين براي تنظيم PH و يا خنثي سازي فاضلاب از مواد شيميايي مختلف و مخصوص متناسب با كيفيت فاضلاب استفاده مي شود.

5- تبادل يوني

ممكن است در آب يون هاي فلزات مختلف وجود داشته باشد كه باعث سختي آب و ضرر براي مصرف كننده شود.به همين خاطر بايد يون هاي مضر در بخش تصفيه پيشرفته از آب جدا شوند.تبادل يوني روشي برگشت پذير بين آنيون و كاتيون هاي موجود در فاز مايع و آنيون ها و كاتيون هاي فاز جامد مي باشد.بدون اينكه در ساختار رزين تغييري ايجاد شود ، يون هاي موجود در آب حذف خواهند شد.

6- شناور سازي شيميايي

در اين روش براي شناور شدن مواد در فاضلاب با افزودن مواد شيميايي حباب هاي هوا به ذرات موجود در فاضلاب بهتر مي چسبند و اين امر باعث مي شوند وزن مخصوص آنها كمتر شود و به همين جهت بر روي سطح فاضلاب شناور شوند. جهت خريد و مشاوره رايگان درباره دستگاههاي تصفيه آب وفاضلاب مي توانيد با شماره هاي 09121313433 و 02636210360 با كارشناسان شركت آبكو تماس حاصل نماييد.