فروش دستگاه جوش

User Rating: 5 / 5

فروش دستگاه جوش

شرايط ويژه فروش دستگاه جوش

ابزار لند شرايط ويژه فروش دستگاه جوش در تهران مي باشد كه تمامي انواع محصولات خود را به سراسر ايران ارائه ميدهد. اين مجموعه بزرگ فروش ابزارآلات در تهران مستقر بوده اما شما ميتوانيد از طريق وب سايت رسمي اين مجموعه محصولات را از هر جاي ايران به صورت كاملا آنلاين خريداري كرده و درب منزل تحويل بگيريد. همان طور كه ميدانيد اين ابزارها هستند كه ميتوانند به ما كمك كنند تا كاري با كيفيت بالا و با سرعت و سهولت بيشتري انجام دهيم. تمامي ابزارآلات بسيار مهم هستند و در اين بين دستگاه جوش يكي از مهمترين ابزارهايي مي باشد كه طرفداران بسيار زيادي را نيز دارد. از مهمترين ابزارها به شمار ميرود و در خريد آن دقت بسيار بالايي نيز لازم است. از همين رو براي خريد بايد به سراغ بهترين شرايط ويژه فروش دستگاه جوش برويد تا بتوانيد بهترين برندها را با خدمات تضمين شده پس از فروش و كاملا امن و مطمئن تهيه نماييد. اگر از همراهان هميشگي ما در ابزار لند باشيد به خوبي ميدانيد كه در مطالب قبلي به خصوص در مورد شرايط ويژه فروش دريل به شما در مورد اهميت همكاري با برندهاي معتبر و خريد از مراكز معتبر بارها اطلاع رساني كرديم. در ادامه اين مقاله با ابزار لند همراه باشيد. ابتدا شماره هاي تماس ضروري را در اختيار شما قرار ميدهيم تا بتوانيد از اين طريق با ما در ارتباط باشيد و نسبت به خريد هر يك از محصولات و يا نسبت به دريافت مشاوره هاي رايگان در مورد هر يك از انواع برندهاي ما و برندهاي قابل ارائه اقدام نماييد. در ادامه نيز لينك دسترسي به فروشگاه كلي و همچنين لينك دسترسي به صفحه فروش دريل را در اختيار شما قرار ميدهيم كه در صورت تمايل بازديد بفرماييد. سپس در مورد خدمات شرايط ويژه فروش دستگاه جوش ابزارلند اطلاعاتي را ارئه خواهيم داد و شما را به صفحه فروشگاه دستگاه هاي جوش خود راهنمايي مي كنيم.

از طريق اين شماره ها با ما در تماس باشيد

021-66744501
0936-3418388
0937-2596745

براي مشاهده محصولات ما از طريق لينك ذيل وارد صفحه فروشگاه بزرگ شرايط ويژه فروش دستگاه جوش ابزار لند شويد

همچنين براي مشاهده انواع دريل ابزار لند از لينك ذيل استفاده كنيد

اميد وارم شماره هاي ارائه شده و لينكهايي كه در اختيار شما گذاشتيم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. شما ميتوانيد در ادامه پس از متني كه براي معرفي شرايط ويژه فروش دستگاه جوش ارائه مي دهيم وارد صفحه فروشگاه دستگاه هاي جوش ابزار لند شده و از محصولات ما ديدن فرماييد و سپس نسبت به خريد هر يك از محصولات ما اقدام نماييد. به راحتي ميتوانيد به صورت آنلاين و بدون نياز به مراجعه حضوري و صرف زمان زياد، در كمترين زمان ممكن و در منزل يا محل كار خود نسبت به خريد و تهيه هر يك از محصولات مورد نياز خود اقدام كنيد. اين خدمات تنها براي رفاه حال شما فراهم شده است. همچنين شما ميتوانيد هر گونه پيشنهاد و يا انتقادي را با ما در انتهاي اين مقاله در ميان بگذاريد و يا مستقيما از طريق شماره هاي اعلام شده با شرايط ويژه فروش دستگاه جوش ابزارلند تماس حاصل نموده و با ما مطرح نماييد.

ابزار لند شرايط ويژه فروش دستگاه جوش

همان طور كه در ابتداي مقاله براي شما بيان كرديم ابزار لند شرايط ويژه فروش ابزارآلات در تهران و شرايط ويژه فروش دستگاه جوش ميباشد. تمامي مدلها و انواع دستگاه هاي جوشكاري را ميتوانيد در اين فروشگاه بزرگ و كامل تهيه نماييد و از خدمات ما بهره مند شويد. ما از شما دعوت ميكنيم با كليك بر روي لينكي كه در انتهاي اين مقاله قرار ميدهيم وارد صفحه محصولات ما شويد و از فروشگاه بزرگ ما ديدن كنيد و هر نوع برند و يا دستگاه جوشكاري مناسبي كه براي كار خود ديد را با مطالعه مشخصات فني آن انتخاب كرده و به راحتي بدون صرف وقت، به صورت آنلاين خريداري نماييد و درب منزل خود دريافت كنيد. ما همواره در كنار شما هستيم، ابزار با كيفيت را از ما بخواهيد.

براي ديدن انواع دستگاه هاي جوش بر روي لينك ذيل كليك نماييد

فروش ابزار آلات در تهران

فروش ابزار آلات در تهران

مجموعه فروش ابزار آلات در تهران

ابزارلند مجموعه فروش ابزار آلات در تهران مي باشد. شما در اين مجموعه مي توانيد انواع ابزار هاي مورد نياز خود را تهيه نماييد. ما در اين مجموعه بهترين برند ها را با مناسبترين قيمت ها گردآوري كرده ايم و به دو روش حضوري و آنلاين در اختيار شما قرار مي دهيم. شما مي توانيد با مراجعه به منو فروشگاه ما دسته بندي محصولات قابل ارائه را مشاهده كرده و با وارد شدن به هر دسته بندي برند هايي كه قابل ارائه مي باشد به همراه مشخصات فني آنها را مورد بررسي قرار دهيد و سپس نسبت به خريد آنها از مجموعه فروش ابزار آلات در تهران اقدام نماييد. البته بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه شما به راحتي مي توانيد از طريق سفارشات آنلاين كالاي مورد نظر خود را در هر شهري كه هستيد خريداري نماييد. ابزارلند تنها به تهران ختم نمي شود بلكه خدمات و ابزار آلات خود را در تمام ايران توزيع مي كند. 

پيش از بررسي ادامه اين مطلب و پرداختن به ابزار آلاتي كه در اين مجموعه به شما عزيزان ارائه مي شود لازم مي دانيم از شما بخواهيم براي دسترسي بهتر به محصولات و ابزار آلات ما بر روي لينكي كه براي شما در نظر گرفته ايم كليك كرده و وارد منو فروشگاه ما شويد. از محصولات ما ديدن فرماييد و نسبت به خريد هر يك از محصولات مورد نياز خود اقدام نماييد. 

فروشگاه بزرگ معتبرترين مجموعه فروش ابزار آلات در تهران

مجموعه فروش ابزار آلات در تهران

همان طور كه بيان كرديم ابزارلند يكي از معتبرترين مراكز فروش ابزار آلات در تهران مي باشد كه خدمات خود را به طور آنلاين به سراسر ايران ارائه مي دهد. در اين مجموعه تمامي برند هاي معتبر را مي توانيد در اختيار داشته باشيد و هر نوع ابزاري كه نياز داريد تهيه و خريداري نماييد. در ادامه اين بخش سعي مي كنيم دسته بندي محصولات خود را به شما معرفي كنيم و لينك دسترسي به هر يك از محصولات را در اختيار شما قرار دهيم تا بتوانيد به راحتي به محصولات فروشگاه ابزارلند دسترسي داشته باشيد. لازم به ذكر است مشاوره هاي ما به شما عزيزان در خصوص نوع برند و همچنين مناسب ترين برند با توجه به بودجه شما كاملا رايگان مي باشد. تنها كافي است نوع كاربردي كه داريد را به مشاوران ما اعلام نماييد تا به صورت رايگان بهترين ابزاري كه نياز داريد را در اختيارتان قرار بدهيم. ابزارلند به عنوان يكي از معتبر ترين مراكز فروش ابزار آلات در تهران سعي بر آن دارد تا با ارائه مشاوره هاي رايگان شما در انتخاب خود كمك كند تا شايسته ترين انتخاب را داشته باشيد و بتوانيد بهترين ابزار آلات ممكن را تهيه نماييد.

دسته بندي محصولات 

در مجموعه فروش ابزار آلات در تهران به طور كلي سه دسته بندي اصلي وجود دارد، ارائه و فروش ابزار نجاري، ارائه و فروش ابزار آهنگري و ارائه و فروش لوازم كشاورزي از مهم ترين دسته بندي هاي ما مي باشد. اما به صورت تفكيك شده براي شما عزيزان مواردي را آماده كرده ايم و دسته بندي هاي منحصري را در اختيارتان قرار داده ايم. دريل ها و فرز ها و ميني فرز ها را براي شما عزيزان به صورت تفكيك شده قرار داده ايم تا بتوانيد به راحتي دسترسي داشته باشيد. در ادامه به معرفي دسته بندي هاي محصولات قابل ارائه در ابزارلند خواهيم پرداخت و لينك دسترسي به منو و محصولات هر يك را نيز در اختيارتان قرار مي دهيم.

  • فروش دريل
  • فروش فرز و ميني فرز
  • فروش بتن كن
  • فروش دستگاه جوش
  • فروش ابزار آلات در تهران بخش لوازم كشاورزي
  • فروش پيچ بند
  • فروش سشوار صنعتي
  • فروش ابزار نجاري
  • فروش ابزار آهنگري
  • فروش ابزار آلات در تهران بخش اتو لوله

شما مي توانيد از طريق لينك ذيل به راحتي به هر يك از اين دسته بندي هاي ذكر شده در قسمت بالا دسترسي داشته باشيد و نسبت به خريد هر يك از اين دسته بندي ها اقدام نماييد.

فروشگاه بزرگ معتبرترين مجموعه فروش ابزار آلات در تهران

 

فروش ابزار آلات در تهران

فروش ابزار آلات در تهران

نمايندگي فروش ابزار آلات در تهران

ابزارلند نمايندگي فروش ابزار آلات در تهران مي باشد. شما در اين نمايندگي مي توانيد انواع ابزار هاي مورد نياز خود را تهيه نماييد. ما در اين نمايندگي بهترين برند ها را با مناسبترين قيمت ها گردآوري كرده ايم و به دو روش حضوري و آنلاين در اختيار شما قرار مي دهيم. شما مي توانيد با مراجعه به منو فروشگاه ما دسته بندي محصولات قابل ارائه را مشاهده كرده و با وارد شدن به هر دسته بندي برند هايي كه قابل ارائه مي باشد به همراه مشخصات فني آنها را مورد بررسي قرار دهيد و سپس نسبت به خريد آنها از نمايندگي فروش ابزار آلات در تهران اقدام نماييد. البته بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه شما به راحتي مي توانيد از طريق سفارشات آنلاين كالاي مورد نظر خود را در هر شهري كه هستيد خريداري نماييد. ابزارلند تنها به تهران ختم نمي شود بلكه خدمات و ابزار آلات خود را در تمام ايران توزيع مي كند. 

پيش از بررسي ادامه اين مطلب و پرداختن به ابزار آلاتي كه در اين نمايندگي به شما عزيزان ارائه مي شود لازم مي دانيم از شما بخواهيم براي دسترسي بهتر به محصولات و ابزار آلات ما بر روي لينكي كه براي شما در نظر گرفته ايم كليك كرده و وارد منو فروشگاه ما شويد. از محصولات ما ديدن فرماييد و نسبت به خريد هر يك از محصولات مورد نياز خود اقدام نماييد. 

فروشگاه بزرگ معتبرترين نمايندگي فروش ابزار آلات در تهران

نمايندگي فروش ابزار آلات در تهران

همان طور كه بيان كرديم ابزارلند يكي از معتبرترين مراكز فروش ابزار آلات در تهران مي باشد كه خدمات خود را به طور آنلاين به سراسر ايران ارائه مي دهد. در اين نمايندگي تمامي برند هاي معتبر را مي توانيد در اختيار داشته باشيد و هر نوع ابزاري كه نياز داريد تهيه و خريداري نماييد. در ادامه اين بخش سعي مي كنيم دسته بندي محصولات خود را به شما معرفي كنيم و لينك دسترسي به هر يك از محصولات را در اختيار شما قرار دهيم تا بتوانيد به راحتي به محصولات فروشگاه ابزارلند دسترسي داشته باشيد. لازم به ذكر است مشاوره هاي ما به شما عزيزان در خصوص نوع برند و همچنين مناسب ترين برند با توجه به بودجه شما كاملا رايگان مي باشد. تنها كافي است نوع كاربردي كه داريد را به مشاوران ما اعلام نماييد تا به صورت رايگان بهترين ابزاري كه نياز داريد را در اختيارتان قرار بدهيم. ابزارلند به عنوان يكي از معتبر ترين مراكز فروش ابزار آلات در تهران سعي بر آن دارد تا با ارائه مشاوره هاي رايگان شما در انتخاب خود كمك كند تا شايسته ترين انتخاب را داشته باشيد و بتوانيد بهترين ابزار آلات ممكن را تهيه نماييد.

دسته بندي محصولات 

در نمايندگي فروش ابزار آلات در تهران به طور كلي سه دسته بندي اصلي وجود دارد، ارائه و فروش ابزار نجاري، ارائه و فروش ابزار آهنگري و ارائه و فروش لوازم كشاورزي از مهم ترين دسته بندي هاي ما مي باشد. اما به صورت تفكيك شده براي شما عزيزان مواردي را آماده كرده ايم و دسته بندي هاي منحصري را در اختيارتان قرار داده ايم. دريل ها و فرز ها و ميني فرز ها را براي شما عزيزان به صورت تفكيك شده قرار داده ايم تا بتوانيد به راحتي دسترسي داشته باشيد. در ادامه به معرفي دسته بندي هاي محصولات قابل ارائه در ابزارلند خواهيم پرداخت و لينك دسترسي به منو و محصولات هر يك را نيز در اختيارتان قرار مي دهيم.

  • فروش دريل
  • فروش فرز و ميني فرز
  • فروش بتن كن
  • فروش دستگاه جوش
  • فروش ابزار آلات در تهران بخش لوازم كشاورزي
  • فروش پيچ بند
  • فروش سشوار صنعتي
  • فروش ابزار نجاري
  • فروش ابزار آهنگري
  • فروش ابزار آلات در تهران بخش اتو لوله

شما مي توانيد از طريق لينك ذيل به راحتي به هر يك از اين دسته بندي هاي ذكر شده در قسمت بالا دسترسي داشته باشيد و نسبت به خريد هر يك از اين دسته بندي ها اقدام نماييد.

فروشگاه بزرگ معتبرترين نمايندگي فروش ابزار آلات در تهران

گردن قفلي

گردن قفلي

بهين دام اولين و بزرگترين توليد كننده گردن قفلي، فري استال، تجهيزات دامي و تنها صادر كننده تجهيزات دامي

 

همان طور كه ميدانيد بهين دام از اولين توليد كننده گان انواع فري استال ها در ايران مي باشد كه از جمله اين تجهيزات دامي كه توسط اين مجموعه بزرگ توليد و در اختيار مصرف كننده گان قرار مي گيرد مي توان به گردن قفلي ها اشاره كرد.در خصوص تجهيزات دامي در مطالب پيشين نكته اي ضروري و بسيار مهم را ذكر كرديم كه لازم مي دانم مجدد به آن اشاره كنم و اين نكته مهم اين است كه عدم استفاده از تجهيزات دامي بسيار بسيار موثر تر و كار آمد تر است نسبت به زماني كه شما براي دام هاي خود از تجيزات دامي غير استاندارد بهره ببريد.همچنين گردن قفلي هم يكي از همين تجهيزات است و اين دقت در انتخاب شامل اين نوع از تجهيزات دامي هم مي شود.

 

نرده گردن قفلي بهين دام

گردن قفلي

 

گردن قفلي يا همان نرده گردن قفلي همان طور كه پيش تر اعلام كرديم يكي از تجهيزات دامي قابل توليد و ارائه توسط بهين دام مي باشد كه نقش پر رنگ و به سزايي در معاينات دام ها دارد.اما گردن قفلي چگونه اين نقش بسيار حياتي را ايفا مي كند.همه ما ميدانيم كه كنترل سلامت دام ها بسيار مهم و ضروري است كه اگر اين مهم نبود بسياري از بيماري ها مي توانست از دام ها به انسان ها سرايت كند و آسيب هاي جدي حتي به جان انسان ها را داشته باشد.براي انجام معاينات لازم توسط پزشك معمولا دام ها آرام و قرار ندارند و به علت جدا شدن از گله و يا به علت بالاتر رفتن ميزان استرس در آنها كار پزشك براي معاينات دقيق با چالش رو به رو مي شود.هر چه تقلاي دام بيشتر شود و به اصطلاح چموش تر باشد دقت در انجام معاينات به همان نسبت كاهش مي بايد.گمان ميكنم لازم نباشد در خصوص خطري كه پايين بودن دقت معاينات مي تواند به بار بياورد صحبت كنيم و همه شما به اين مسئله كاملا آگاه هستيد.گاهي هم براي آنكه اين دقت در سطح بالاتري باشد با زور و اعمال فشار به دام ها مي توان دام را در شرايط صحيح معاينات قرار داد وليكن اين روش موجب افزايش استرس و ترس دام مي شود كه خود عامل بروز اختلالاتي در كاركرد و توانايي دام براي رساندن انسان ها به هدف شان خواهد شد.بهترين و كامل ترين روش ممكن براي جلوگيري از بروز چنين اتفاقاتي و يا همچنين بهترين روش براي جلوگييري از كاهش دقت معاينات استفاده از گردن قفلي يا همان نرده گردن قفلي مي باشد.اين وسيله به شكلي مناسب موجب ثابت نگاه داشته شدن گردن دام در حين انجام معاينات مي شود به اين ترتيب افزايش دقت در پي آن شكل مي گيرد و دامدار ها از سلامت دام خود به اطمينان كامل مي رسند.همچنين به اين دليل كه اعمال فشار و زور و ايجاد شرايط موجب ترس و يا استرس و اضطراب دام در زمان استفاده از گردن قفلي از بين مي رود،كمترين ميزان آسيب متوجه دام مي شود.

فريم شير دوشي

 

فريم شيردوشي

بهين دام اولين و بزرگترين مركز توليد فري استال، تجهيزات دامي و تنها صادر كننده تجهيزات دامي

فريم شيردوشي چيست؟ امروزه در نگهداري دام ها تغييرات مهمي اتفاق افتاده است. اين تغييرات در جهت مثبت و براي به روز كردن اين صنعت توسط محققين و توليد كنندگان و به كمك استقبال دامداران و دام پروران به وجود آمد. يكي از مهم ترين دغدغه هاي دامداري ها ايجاد شرايطي مناسب براي افزايش سود دهي دام ها بوده، از همين رو هميشه در پي ايجاد شرايطي بودند كه به اين واسطه بتوان نرخ سود دهي دام را افزايش داد. بنابر گزارش گروه صنعتي بهين دام، محققان پس از مطالعه بر روي رفتار هاي ذاتي و غريزي دام ها و همچنين مطالعه بر شرايط زيست شان متوجه ترس ها و نگراني ها و همچنين موارد آزار دهنده دام ها شدند. زماني كه بر اساس تحقيقات مختلف متوجه مي شويم چه مواردي مي تواند به دامداران و دام ها براي سوددهي بيشتر كمك كند. از همين رو كارشناسان اقدام به طراحي فري استال ها يا همان تجهزات پزشكي نمودند كه يكي از همين تجهيزات دامي فريم شيردوشي مي باشد. مشخص است اين فريم به دامداران در اجراي عمليات شيردوشي كمك مي كنند. اما اين فريم چيست و چگونه مي تواند كمك كند؟ با گروه صنعتي بهين دام همراه باشيد.

فريم شيردوشي چيست؟

 

همان طور كه در ابتداي مطلب بيان كرديم فريم شيردوشي يكي از تجهيزات دامي طراحي و توليد شده براي استفاده در دامداري ها مي باشد. اين فريم در حقيقت محلي است كه دام را براي انجام عمليات شيردوشي به آنجا منتقل مي كنند. يكي از مهم ترين چالش هايي كه براي دامداران وجود داشته و دامداران در پي رسيدن به راه هايي براي از بين بردن اين چالش ها بودند، همين عمليات حساس شيردوشي مي باشد. شما مي دانيد كه دام هاي شير ده تمام سود رساني شان به ميزان شيري كه ارائه مي دهند بر مي گردد. بنابراين هر گونه موضوعي كه مي تواند به هر نحوي شرايط شير دهي مناسب دام را در خطر بياندازد و در اين مورد دام را تضعيف نمايد بايد از بين برود. همچنين هر موردي كه مي تواند شرايط شيردوشي را بهبود ببخشد بايد به زيست دام ها اضافه شود تا به اين ترتيب بتوانيم به اهداف خود از اداره يك دامداري مناسب برسيم. فريم شيردوشي با توجه به مزايا و ويژگي هايي كه دارد مي تواند به دامداران براي از بين بردن شرايط نامناسب شيردوشي و به دام براي شيردهي بيشتر كمك كند.

 

با كليك بر روي اين مطلب مي توانيد اطلاعات تكميلي بيشتري را در مورد فريم شيردوشي كسب نماييد.

ويژگي هاي فريم شيردوشي

 

اين محل تعريف شده براي انجام عملات شيردوشي كه به فريم شيردوشي معروف است حتما داراي ويژگي ها و مزايايي مي باشد كه تا اين حد مورد توجه قرار گرفته است. بنابراين در اين بخش ما به معرفي بخشي از مزاياي و ويژگي هاي مهم اين فريم ها خواهيم پرداخت تا دليل اين همه محبوبيت متوجه شويم.

 

    از بين بردن شرايط استرس دام ها: دام ها براي شيردوشي معمولا از گله جدا مي شدند و اين انتقال موجب استرس در دام ها ميشد. از همين رو با استفاده از اين فريم ها استرس دام ها به حداقل رسيد.

    ايجاد شرايط امنيت براي دام ها: زماني كه دام ها به اين فريم براي انجام عمليات شيردوشي منتقل شوند احساس امنيت بيشتري دارند.

    سرعت بخشيدن به شيردوشي: به كمك فريم شيردوشي، عمليات دوشيدن شير دام ها با سرعت بيشتري صورت مي گيرد.

    سهولت انجام شيردوشي: همچنين اين تجهيزات دامي موثر مي توانند عمليات شيردوشي را تا حدامكان ساده تر كنند.

    كمك به افزايش نرخ بازدهي دام: با ويژگي هايي كه در ابتدا ذكر كرديم، سود دهي دام به بالاترين ميزان خود خواهد رسيد.

 

از طريق اين لينك ميتوانيد اطلاعات بيشتري در مورد كاربرد فريم شيردوشي به دست آوريد.

باكس سم چين

باكس سم چين

 

سم نقش مهمي، در حركت حيوان دارد و وزن بدن را، در حال سكون و حركت تحمل مي كند . هر گونه اختلال در حركت گاو، سودآوري كاهش يافته و در بعضي مواقع ضرر ايجاد شده ناشي از بيماري هايي نظير لنگش، بيشتر از ميزان سود حاصل شده از دام بيمار است.باكس سم چين جهت مهار دام و انجام فرايند سم چيني و يا درمان بر روي سم كه از جنس آهن با ورق و لوله سنگين

 

باكس سم چين

 

 بهين دام بزرگترين توليد كننده تجهيزات دامداري: فري ستال، فريم شيردوشي، نرده گردن قفلي، باكس سم چين، نرده واكسن در ايران است جهت مشاوره و خريد با شماره هاي 02133445566 و 09126609298 و 09126100018 و02634416418 تماس حاصل فرمائيد.

دستگاه تصفيه آب و فاضلاب

دستگاه تصفيه آب و فاضلاب

تصفيه شيميايي فاضلاب چيست؟

 

به حذف مواد آلي قوي ، ذرات كلوئيدي و آلاينده هاي موجود در فاضلاب هاي صنعتي و بهداشتي كه با روش هاي لجن فعال و بيولوژيكي متعدد قابل حذف نمي باشند ، اصطلاحا تصفيه فاضلاب به روش شيميايي گفته مي شود .با توجه به نوع فاضلاب و مواد آلاينده موجود در آنها و همچنين كيفيت خروجي تصفيه خانه ها از روش هاي مختلفي براي تصفيه شيميايي فاضلاب استفاده مي شود.به طوري كه در برخي از شرايط تنها با لخته سازي ذرات چربي و كل.ئيدي مي توان فاضلاب را به كيفيت مطلوب رساند و در برخي به ساير روش ها و فرآيندها از قبيل خنثي سازي ، اكسداسيون و شناور سازي و ....نيز خواهد بود. مشاهده اين مطلب :دستگاه تصفيه آب وفاضلاب

كاربرد روش هاي شيميايي در تصفيه فاضلاب:

روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب همگي در يك تصفيه خانه مورد استفاده قرار نمي گيرند، بلكه بسته به نوع پساب مورد نياز خروجي و كيفيت فاضلاب ورودي يك يا چند مورد در كنار هم استفاده مي شوند ، در حالت كلي نتايج زير از تصفيه شيميايي فاضلاب حاصل مي شود:

1-حذف مواد آلي قوي

2-كنترل بو فاضلاب

3-حذف فلزات سنگين

4-حذف BOD و COD

5-كنترل PH فاضلاب مشاهده اين مطلب :دستگاه تصفيه فاضلاب

معايب استفاده از روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب

برخلاف روش هاي فيزيكي و بيولوژيكي تصفيه فاضلاب ، استفاده از روش هاي شيميايي تصفيه همچون فرآيند انعقاد شيميايي و كلر زني در فرآيند ضد عفوني و گندزدايي منجر به افزايش TDS پساب  مي دهد .اين مسئله مي تواند در واحدهاي پس از واحد تصفيه شيميايي مشكل ساز باشد.البته لازم به ذكر است در مواردي كه تصفيه فاضلاب مستلزم رعايت محدوديت هاي وجود مواد مغذي و شيميايي باشد استفاده از فرآيندهاي شيميايي اجتناب نا پذير است.

روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب

1-انعقاد و لخته سازي شيميايي:

در فاضلاب ها معمولا ذرات كلوئيدي وجود دارند كه داراي بار الكتريكي منفي مي باشند، اين امر باعث مي شود كه در واحد ته نشيني فاضلاب اين ذرات ته نشين نشوند و تشكيل لخته ندهند و عمل ته نشيني را با مشكل روبه رو مي سازند .به همين دليل با استفاده از مواد شيميايي منعقد كننده از بار منفي ذرات كلوئيدي كاسته شده و تشكيل لخته داده و عمل ته نشيني صورت مي گيرد.

2- ترسيب شيميايي

يكي از روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب براي جداسازي ذرات معلق و هر گونه ماده ديگري كه كيفيت پساب را تحت تاثير قرار مي دهد روش ترسيب شيميايي است و براي داشتن خروجي پساب زلال و با كيفيت بهتر از مواد شيميايي جهت ترسيب شدن مواد و نه نشيني مواد معلق استفاده مي شود.

اكسيداسيون شيميايي

اين روش در تصفيه آب وفاضلاب كاربرد دارد.در اين روش معمولا نوعي از تركيبات اكسيژن خالص را به آب يا فاضلاب اضافه مي كنند، اين مواد در آب ايجاد راديكالهاي هيدروكسيل مي كنند كه براي از بين بردن آلودگي هاي آبي بسيار موثر مي باشند.اكسداسيون شيميايي به دو روش كلاسيك و پيشرفته انجام مي شود.

4- تنظيم PH

اگر فرآيندهاي تصفيه فاضلاب به خصوص فرآيندهاي شيميايي در PH خاصي مي توانند انجام شود، اگر در فاضلاب نوسان PH ايجاد شود بايد با استفاده از مواد شيميايي مخصوص PH را متناسب با فرآيند مورد نظر تنظيم نمود.گاهي ممكن است در فرآيندي نياز باشد PH محيط را اسيدي يا قليايي كنيم تا عمل تصفيه بهتر انجام شود.بنابراين در چنين شرايطي بايد از مواد شيميايي استفاده كنيم.بنابراين براي تنظيم PH و يا خنثي سازي فاضلاب از مواد شيميايي مختلف و مخصوص متناسب با كيفيت فاضلاب استفاده مي شود.

5- تبادل يوني

ممكن است در آب يون هاي فلزات مختلف وجود داشته باشد كه باعث سختي آب و ضرر براي مصرف كننده شود.به همين خاطر بايد يون هاي مضر در بخش تصفيه پيشرفته از آب جدا شوند.تبادل يوني روشي برگشت پذير بين آنيون و كاتيون هاي موجود در فاز مايع و آنيون ها و كاتيون هاي فاز جامد مي باشد.بدون اينكه در ساختار رزين تغييري ايجاد شود ، يون هاي موجود در آب حذف خواهند شد.

6- شناور سازي شيميايي

در اين روش براي شناور شدن مواد در فاضلاب با افزودن مواد شيميايي حباب هاي هوا به ذرات موجود در فاضلاب بهتر مي چسبند و اين امر باعث مي شوند وزن مخصوص آنها كمتر شود و به همين جهت بر روي سطح فاضلاب شناور شوند. جهت خريد و مشاوره رايگان درباره دستگاههاي تصفيه آب وفاضلاب مي توانيد با شماره هاي 09121313433 و 02636210360 با كارشناسان شركت آبكو تماس حاصل نماييد.

 

دستگاه آبساز دارويي

دستگاه آبساز دارويي

آب مصرفي در صنايع داروسازي بايد از نظر ميكروبي و شيميايي داراي ويژگي هايي باشد تا مورد تائيد استانداردهاي داروئي قرارگرفته و قابل استفاده در فرآيندهاي توليد باشد. از مهمترين شاخص هاي كيفي آب داروئي ، ميزان عوامل ميكروبي و بيولوژيكي مي باشد بر اين اساس انتخاب يك روش ضد عفوني موثر يكي از اساسي ترين اصول در طراحي يك تصفيه آب داروئي مي باشد.در سيستم هاي توليد آب خالص ، آب را مي توان در دماي بالاتر از 70 درجه يا كمتر از 10 درجه نگهداري نمود ولي نگهداري آب در دماي محيطي مي تواند باعث افزايش احتمال آلودگي ميكروبي آب شود ، تحت اين شرايط استفاده از مواد ضد عفوني كننده جهت كنترل يا كاهش بار ميكروبي آب ضروري مي باشد.بعضي از آنها مانند كلر ، ازن و پراكسيد هيدروژن به دليل ايمن بودن و عدم ايجاد تغييرات نا مطلوب در آب بيشترين كاربرد را دارند.

مشاهده اين مطلب :دستگاه اسمز معكوس

 

دستگاه آبساز دارويي

از آنجا كه برروي آب خام هيچ گونه فرآيند تصفيه يا ميكروب زدايي انجام نشده و براي شرب انساني قابل استفاده و ايمن نيست ، بايد يكسري عمليات صاف سازي و زلال سازي بر روي آن انجام شود تا براي آبسازي در دارو سازي بكار رود اصطلاحا به اين روش ، تصفيه فيزيكي يا مقدماتي مي گويند. در واقع از آب خام قبل از آنكه براي مصارف شرب يا دارو سازي استفاده كنند ابتدا ذرات درشت يا معلق آن را جدا سازي و با توجه به كاربرد آن ، اقدام به انجام مراحل بيشتر از لحاظ تصفيه شيميايي مي كنند.

مشاهده اين مطلب :دستگاه آب شيرين كن

 

انواع آب در صنعت داروسازي :

براي بدست آوردن آب در صنعت دارو سازي انواع مختلفي آب وجود دارد كه عبارتند از آب خالص ، آب فوق خالص ، آب براي تزريق و بخار آب تميز

هركدام از اين آبها كاربردهاي متفاوتي دارند كه در صنايع داروسازي و پزشكي به كار مي روند.يكي از اين روش ها ، تبديل آب به بخار است كه اكثرا در صنايع داروسازي و پزشكي براي استريل و ضد عفوني كردن لوازم و تجهيزات پزشكي و اتاق عمل استفاده مي كنند.اين آب بايد از نظر ميكروبي و شيميايي داراي ويژگي هاي متفاوتي نسبت به ساير مصارف آب در صنايع باشد تا مورد تائيد سازمان هاي جهاني اروپايي و آمريكايي قرار بگيرد.مساله مهمي كه بايد در توليد اين گونه آبها در نظر گرفت ، نگهداري آب ذخيره شده در دماهاي بخصوصي است كه بايد براي اينكار دماي بالاتر از 70 درجه سانتيگراد يا 10 الي 20 درجه سانتيگراد نگهداري شود. به اين آب اصطلاحا WFI يا waewr for كه به فارسي به آن آب تزريق مي گويند.

 

نحوه تصفيه آب قابل تزريق:

آب تغذيه پروسه هاي پيش تصفيه لازم را طي مي كند و بعد از آماده سازي در مرحله بعدي خود وارد سيستم اسمز معكوس (RO) يا سيستم هاي تصفيه و ضد عفوني تكميلي مانند اولترافيلتراسيون (UF) ، سيستم Mixbed Rezin و ازن ، نور ماوراء بنفش (UV) دي گازور EDI مي گردد تا آب مورد نياز صنايع داروسازي WFI مطابق با استانداردهاي USP را تامين مي نمايد ، آب خروجي بايد تمام مشخصه هاي شيميايي آب كاملا خالص را به علاوه مشخصه هاي اندونوكسين باكتريايي را داشته باشد.پس از آنكه آب مراحل پيش تصفيه و حذف كدورات و ذرات معلق و كاهش سختي آب از لحاظ آنيون ها و كاتيون ها را طي نمود ، وارد سيستم اسمز معكوس يا RO مي شود و آب خروجي از اين دستگاه به عنوان آب PW يا آب تصفيه براي شستن لوازم پزشكي يا استفاده هاي غير حساس مورد استفاده قرار مي گيرد .در مرحله بعدي ، آب PW وارد سيستم اسمز معكوس ديگري مي شود تا مقدار TDS آب براي حصول آب WFI به شدت كاهش يابد.وتبديل به آب فوق خالص گردد.به اين دستگاه يا اين روش اصطلاحا دوبل RO گفته مي شود كه به اين معني است كه آب از دو مرحله غشاء ممبران عبور مي كند تا به درجه اي از خلوص برسد كه بتواند وارد دستگاه EDI يا الكترودياليز شود.دستگاه EDI براي كاهش سختي بر اساس واحد ميكروزيمنس استفاده مي شود و رزين هاي داخل آن پس از اشباع شدن به وسيله جريان الكتريكي دوباره احيا مي شوند تا براي استفاده در پروسه آبسازي در دارو سازي مورد استفاده قرار بگيرد . پس از مراحل ضد عفوني توسط اشعه ماوراء بنفش يا UV آب به داخل بويلر تا تانك بخار هدايت شده و بخار حاصله در مخزن استيل كه از قبل صيقل داده شده يا اصطلاحا مكانيكال پوليش شده وارد و تجمع مي كند. اگر آب WFI را به بخار تبديل كنيم دو محصول از آن بدست  مي آيد يكي بخار تميز يا PS است كه آن را بايد در محفظه اي استيل ذخيره كرد تا براي ضد عفوني تجهيزات بيمارستان و اتاق عمل از آن استفاده كنند و دومي تبديل بخار به آب كه به آن آب WFI براي توليد داروئي و تزريقي يا دارو سازي و سرم سازي استفاده مي شود.

دستگاه آبساز

دستگاه آبساز

از آنجايي كه آب دارويي در تمام فرايندهاي ساخت و توليد دارو، نظافت اتاق تميز، شستشوي ماشين آلات دارويي و نيز آزمايشگاه كنترل كيفيت بكار مي رود، توجه به دستگاه آبساز ضرورت بسياري داشته و كيفيت اين دستگاه ها همواره مورد توجه نهادهاي نظارتي بوده و هست. دستگاه آبساز علاوه بر آنكه بايد املاح ( كه در مطالب بالا املاح آب را گفتيم ) آب را تا حد قابل قبول حذف نموده و يون زدايي نمايند، متناسب با گريد آب دارويي مستلزم تهيه آبي عاري از ميكروارگانيسم ها و يا حتي اندوتوكسين مي باشند تا بتوان از آنها حتي به عنوان آب قابل تزريق استفاده نمود. ظرفيت اين دستگاه ها با توجه به درخواست نيازمندي كاربر (User Requirement Specification–URS) از ظرفيت هاي كمتر از 100 ليتر در ساعت تا ظرفيت هاي بيشتر از 5000 ليتر در ساعت امكان پذير مي باشد.از اين رو دستگاه آبساز داراي اهميت بسيار بالايي ميباشد. تصوير بالا مربوط به دستگاه آبساز ميباشد. دستگاه هاي آبساز با توجه  به گريد آب دارويي كه مورد نياز است

بطور كلي آب دارويي مورد استفاده در ايران، تحت دو گريد آب خالص براي مصارف خوراكي و موضعي (Purified Water-PW) و نيز آب قابل تزريق براي مصارف سرم سازي و تزريقي (Water for Injection-WFI) بكار مي رود. از آنجايي كه ممكن است در پرونده جامع دارويي محصول (CTD) يكي از دو استاندارد فارماكوپه آمريكا (USP) يا فارماكوپه اروپا (EP) تعريف شده باشد، آزمون هاي فيزيكوشيميايي و ميكروبيولوژي مورد نياز بر نوع آب دارويي، از همان فارماكوپه تبعيت خواهد نمود.دستگاه هاي آبساز اهميت بسيار بالايي دارد.

براي استحصال هريك از آب هاي دارويي PW و يا WFI، روش و پروسه اي متناسب با همان گريد آب دارويي بكار مي رود تا بتوان علاوه بر خالص سازي آب تا حد مطلوب، ريسك آلودگي ميكروبي را به حداقل ممكن رساند.آبساز

اين موضوع خصوصاً در مورد دستگاه هاي تهيه آب تزريقي اهميت پيدا مي كند كه همين امر موجب مي شود در تعيين نوع فرايند خالص سازي، دقت بيشتري به عمل آيد. از طرف ديگر، نوع پروسه انتخابي در خالص سازي بايد بگونه اي باشد تا هزينه اضافي بر ساخت دستگاه تحميل ننمايد.

سيستم هاي خالص سازي آب دارويي اعم از سيستم هاي توليد (Generation)، ذخيره (Storage) و توزيع (Distribution) مي بايست طبق الزامات مربوطه از جمله FDA GMP، EU GMP، WHO GMP و PIC/S GMP طراحي شده و ساخته شوند.دستگاه آبساز يك دستگاه بسيار مهم ميباشد.

آبساز هاي دارويي و صنعتي :

قبل از هرچيز با اهميت بسيار بالا دستگاه آبساز آشنا شديم حال به اين مقاله ميپردازيم.

با توجه به آلودگي آب هاي شهري به انواع مواد مضر مانند نيترات ها، ميكروارگانيسم ها، فلزات سنگين و ... ضرورت تصفيه آب بر كسي پوشيده نيست. يكي از روش هاي تصفيه آب روش فيلتراسيون است. فيلترها انواع مختلفي دارند و يكي از روش هاي طبقه بندي آنها ابعاد منافذ (سوراخ هاي) آنها است. هر چقدر ابعاد منافذ فيلترهاي كوچكتر شود ناخالصي هاي بيشتر توسط آنها حذف خواهد شد. آبساز

يكي از كوچكترين ابعاد منافذ فيلترها مربوط به تكنولوژي اسمز معكوس (Reverse Osmosis) است كه قابليت بالايي در حذف ناخالصي هاي موجود در آب و تصفيه آب دارد. سيستم اسمز معكوس (RO) از سال 1970 به عنوان يك سيستم تصفيه آب مورد استفاده قرار گرفت. بعلاوه نوع آب تصفيه شده‌‌اي كه اغلب در آب هاي بطري شده كارخانه اي مورد استفاده قرار مي گيرد، اسمز معكوس است.

بايد بدانيم كه سيستم RO در واقع بيش از 40 سال پيش از پيشرفت يك روش تصفيه آب بدست آمد. سيستم RO ابتدا براي شيرين سازي آب شور دريا به آب آشاميدني بكار برده ميشود.آبساز يك دستگاه بسيار مهم.

انواع آب با كيفيت هاي متفاوت در مصرف داروسازي :

آب به طور گسترده به عنوان يك ماده اوليه (Ingredients) در پروسه هاي فرمولاسيون، ساخت وسنتز مواد اوليه و توليد فرآورده هاي دارويي مورد استفاده قرار مي گيرد.

آبساز

آب داراي خواص شيميايي منحصر به فرد است كه اين خواص منحصر به فرد در نتيجه قطبيت و توانايي تشكيل پيوند هيدروژني توسط آب حاصل مي شود، اين خواص قابليت حل كردن، جذب سطحي، نفوذ و سوسپانسيون كردن بسياري از مواد را به آب مي دهد، كه اين خواص به نوبه خود باعث ايجاد امكان آلودگي آب يا واكنش دادن بسياري از مواد با آب را مي نمايد كه خود مي تواند باعث بروز خطرات جدي براي فرآورده هاي دارويي گردد.و اين نكته كه  از اهميت بسيار بالايي برخوردار است بايد گفت كع دستگاه آبساز بسيار مهم است.

كنترل كيفيت ميكروبي و بيولوژيكي آب در سراسر فرآيندهاي توليد، ذخيره و توزيع يك نگراني عمده در صنعت دارو مي باشد.

آب را مي توان در انواع كيفيت ها توليد و استفاده كرد كه بسته به مورد استفاده نوع كنترل هاي ميكروبي و شيميايي براي آن مشخص مي شود.آبساز

مشخصات ميكروبي مورد نياز براي يك نوع آب، بستگي به نوع استفاده از آن دارد. مشخصات ميكروبي، توسط آزمونهاي ميكروبي كه نتايج را ظرف 48-72 ساعت ايجاد مي كنند مشخص مي شود. از آنجايي كه آب هاي داروئي عمدتا توسط فرآيندهاي مداوم و به هم پيوسته (Continuous) توليد مي شوند پايش مداوم و انجام آزمونهاي ميكروبي در مورد آنها امري ضروري به نظر مي رسد و هر گونه عدم تطابق با مشخصات ميكروبي و شيميايي بايد مورد بررسي قرار گيرند.

جهت اطمينان از كيفيت آب توليدي ،آب مورد استفاده براي توليد محصولات و مواد دارويي، شستشوي تجهيزات، ظروف مرتبط با فراورده هاي دارويي و يا آب مصرفي به عنوان حلال بايد الزامات شيميايي و ميكروبي مندرج در فارماكوپه ايالات متحده (USP)، اروپا (EP) و بريتانيا دارا ميباشد.آبساز

براي اطمينان از توليد آب با حداقل كيفيت استانداردهاي مورد نظر، آب استفاده شده جهت توليد مواد اوليه داروئي و نيز آب مورد استفاده به عنوان منبع توليد انواع آبهاي داروئي بايد مطابق با الزامات مقررات ملي آب آشاميدني (40CER141) (NPDWR) صادره شده سازمان حفاظت از محيط زيست آمريكا (EPA) يا مقررات آب آشاميدني اتحاديه اروپا يا ژاپن يا دستورالعمل هاي آب آشاميدني WHO باشد.

تفاوت انواع آب در داروسازي بر اساس فارماكوپه هاي مختلف وابسته به راه مصرف فرآورده هاي داروئي كه آب در توليد آنها به كار مي رود دارد. بعبارتي متناسب با اينكه آب توليدي در كدام يك از فراورده هاي دارويي قرار است مورد استفاده قرارگيرد، الزامات كيفي خاصي براي آن در نظر گرفته مي شود.آبساز

توليد آب در داروسازي شامل فرآيندهاي خالص سازي، نگهداري و توزيع بايد به گونه اي طراحي گردد كه كيفيت مورد نظر را مطابق استانداردها داشته باشد.

انواع آب بر اساس فارماكوپه ايالات متحده USP

گريدهاي مختلفي از آب مورد استفاده در داروسازي وجود دارد. بر اساس فارماكوپه آمريكا انواع آب به دو دسته كلي تقسيم مي گردد.

1- Bulk water: آبهايي كه در همان محل توليد مصرف مي شوند.( مانند پروسه توليد، شستشو)

2- Packaged water: انواع آبهايي كه پس از توليد به صورت استريل براي حفظ خصوصيات ميكروبي در طول عمر قفسه اي (shelf life) بسته بندي م

دستگاه آب شيرين كن

دستگاه آب شيرين كن 


طراحي وساخت دستگاه آب شيرين كن
دستگاه آب شيرين كن  شامل سه بخش است:بخش پيش تصفيه ، بخش تصفيه (قسمت ممبرين ها)، بخش بعد از تصفيه مي باشد.
بعد از بخش تصفيه در سيستم آب شيرين كن ، بنا به كيفيت مورد نياز آب تصفيه عمليات مورد نظر انجام مي شود.زماني كه از دستگاه آب شيرين كن جهت تصفيه آب دريا استفاده مي شود آب تصفيه ي خروجي از لحاظ تنظيم PH،سختي ، ضد عفوني مورد نياز،بررسي وكنترل مي شود.
در مورد توليد آب خالص UPW)) ، آب تصفيه شده در مرحله بعد از تصفيه توسط ستون هاي تبادل يوني رزينيMixbed)) يا سيستم  EDI نرم مي شود.
بخش تصفيه دستگاه آب شيرين كن شامل لوله هاي تحت فشار، ممبرين ها كه با چيدمان خاصي درون لوله هاي تحت فشار قرارمي گيرند.پمپ فشار قوي جهت ورود آب خوراك با فشار مناسب به درون ممبرين ها، ابزار دقيق شامل گيج فشار ، پرشر سوييچ ،TDS متر،سيستم شستشو ممبرين شامل پمپ شستشو مخزن مورد نياز مي باشد.
در سيستم آب شيرين كن هدف طراح سيستم، رسيدن به جريان لازم آب تصفيه شده به حداقل رساندن فشار خوراك ممبرين ها در مسير دست يابي به حداكثر كيفيت آب تصفيه وافزايش ميزان راندن است.

عمليات قبل از راه اندازي دستگاه آب شيرين كن
بعد از قراردادن ممبرين ها در داخل لوله هاي تحت فشار (پرشر وسل ها) بايد از بخش  پيش تصفيه اطمينان حاصل كرد، اگر بنا به اقدامات لازم جهت آماده سازي ورود آب خوراك به قسمت تصفيه، خواص شيميايي آب خام در قسمت پيش تصفيه دچار تغييرات شده باشد.بايد آناليز كامل آب قبل از ورود به ممبرين گرفته وبررسي شود.همچنين عدم وجود SDI وكلر آزاد وكدورت هم بايد بررسي شود.مواردي كه بايد در آب خوراك بررسي وثابت نگه داشته شود شامل:شدت جريان آب خوراك، SDI،كدورت ،دما، PH، هدايت الكتريكي EC ، باكتري است. ليست مواردي كه قبل از راه اندازي دستگاه آب شيرين كن بايد كنترل شوند:

  1. تمام تجيزات ومنابع موجود جهت ممبرين شامل پرشر وسل ، لوله كشي ،ابزار كنترلي وقسمت هاي از پمپ ها كه با آب در تماس هستند بايد داراي ساختار مقاوم در برابر خوردگي باشند.
  2. سازگاري لوله كشي ها وتجهيزات با فشار طراحي شده جهت ساخت سيستم آب شيرين كن
  3. لوله كشي ها وتجهيزات بايد با محدوده PH  موردنظر سازگار باشند تا در هنگام عمليات شستشوي سيستم آب شيرين كن مشكلي به وجود نيايد.
  4. مقاوم بودن لوله كشي ها وتجهيزات در برابرخوردگي گالوانيكي
  5. نصب شدن فيلتر كاتريج هاي نور تميز در جريان بالا دستي پمپ فشار قوي
  6. مشخص كردن محل مناسب جهت افزودن مواد شيميايي
  7. بررسي خطوط افزودن مواد شيميايي وكنترل شيرهاي زانويي بكار رفته در اين خطوط
  8. در صورت تزريق كلر در قسمت پيش تصفيه ، با تعبيه شير نمونه برداري قبلا وبعد از قسمت كلر زدا از حذف كامل كلر قبل از ورود آب به ممبرين اطمينان حاصل شود.
  9. باز بيني تنظيمات ابزار كنترلي قبل از راه اندازي آب شيرين كن
  10. كنترل صحت لوله كشي مخازن تحت فشار جهت بهره برداري وعمليات شستشو
  11. آماده كردن پمپ ها جهت بهر برداري سيستم آب شيرين كن ، (تراز شوند وبه درستي چرخش داشته باشد وروغن كاري شده باشند.)
  12. بررسي دماي محل نصب آب شيرين كن وانجام اقدامات لازم جهت حفاظت از ممبرين ها در برابر دماي زياد گرم وزياد سرد
  13. شير كنترل پساب در حالت باز باشد.
  14. مسير خط آب تصفيه شده permeateباز باشد.

جهت مشاوره رايگان در مورد دستگاه اسمز معكوس , دستگاه آب شيرين كن , دستگاه RO , دستگاه تصفيه آب و فاضلاب , دستگاه تصفيه فاضلاب با شماره 02636270853 واحد فروش شركت آب آفرينان نوين البرز ( آبكو ) و يا 09121313433 و يا 09124480269 تماس حاصل فرماييد.