آموزش پيانو در غرب تهران

آموزش پيانو در غرب تهران توسط اساتيد حرفه اي و

ماهر و باتجربه انجام مي گيرد. از آنجايي كه آموزش پيانو امري كاملا تخصصي بوده و اساتيد بايد از تجربه كافي برخوردار باشند، به همين دليل بايد براي يادگيري اين ساز زيبا و دلنشين به اساتيد ماهر كه به آموزش پيانو در غرب تهران مشغول اند، مراجعه كنيد. در اين مقاله از وب سايت البرز پيانو قصد داريم تا به بررسي آموزش پيانو در غرب تهران بپردازيم و نكات مهمي را در اختيار شما كاربران عزيز قرار دهيم. بنابراين براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

يادگيري پيانو به صورت حرفه اي:

پيانو سازي بسيار پيچيده و خاص است كه از قطعات بسياري تشكيل شده است. اين ساز زيبا در دو نوع پيانو آكوستيك و پيانو ديجيتال در بازار وجود دارد كه شما بر اساس ميزان بودجه و علاقه خود، مي توانيد يكي از اين نمونه را تهيه فرماييد. پيانوهاي آكوستيك از پيانوهاي ديجيتال قيمت بالاتري دارند، به دليل آن كه قطعات تشكيل دهنده اين ساز بسيار حساس بوده و به صورت مكانيكي مي باشد. لازم به ذكر است كه پيانو آكوستيك از هزاران هزار قطعه مكانيكي تشكيل شده است، بنابراين از قيمت بالاتري برخوردار خواهد بود. يادگيري و آموزش پيانو بهتر است كه با پيانوهاي آكوستيك شورع شود. به دليل آن كه پيانو آكوستيك استانداردها و فاكتورهاي لازم براي آن كه يك پيانيست تمامي شرايط را تجربه كند، دارا مي باشد. از جمله شرايط استاندارد مي توان به موارد زير اشاره داشت:
  • •  تاچ (لمس) صحيح و درست
  • •  وزن كلاويه
  • •  صداي طبيعي آكوستيك و ...
ما متاسفانه در كشورما به دليل بحث هزينه اي و گران بودن اين پيانو و تفاوت قيمتي كه پيانو آكوستيك با پيانو ديجيتال دارد؛ معمولا بيشتر افراد به سمت پيانو ديجيتال روي مي آورند. به غير از پيانو ديجيتال، دستگاه هاي ديگري مانند كيبورد و ... وجود دارد كه به هيچ عنوان براي يادگيري پيانو مناسب نيستند، به دليل آن كه اين دستگاه ها هيچ شباهتي به پيانو آكوستيك ندارد. اما بايد بيان شود كه پيانو ديجيتال نسبت به دستگاه هايي مانند كيبورد براي آموزش و يادگيري بسيار مناسب تر است. لازم به ذكر است كه حالت استاندارد و يادگيري پيانو، با پيانو آكوستيك امكان پذير است.
ما به افرادي كه بخواهند به صورت حرفه اي پيانو را آموزش ببينند و به دنبال آينده اي درخشان از اين طريق هستند، هرگز پيانو ديجيتال را توصيه نمي كنيم. اما افرادي كه قصد يادگيري حرفه اي پيانو را ندارند و فقط مي خواهند به صورت عادي و مبتدي اين ساز را ياد بگيرند، معمولا پيانو ديجيتال را تهيه مي كنند.
استفاده از پيانو ديجيتال براي آموزش پيانو، ضربه اي عظيم به هنرجويان وارد مي كند، به دليل آن كه اين پيانو با پيانو آكوستيك تفاوت بسياري دارد و هنرجوياني كه آموزش پيانو را با پيانو ديجيتال شروع كرده اند بعد از مدتي به پيانو آكوستيك روي مي آورند. همان گونه كه مي دانيد، بسياري از افراد در سرتاسر دنيا به يادگيري و آموزش پيانو علاقه بسياري دارند. مي توان اذعان داشت كه پيانو يك ساز بسيار محبوب در بين افراد است و همه به صداي دلنشين و نواختن اين ساز علاقه دارند. ممكن است شما نيز جزء آن دسته از افرادي باشيد كه به ساز پيانو علاقه داشته و مي خواهيد آن را به صورت كاملا حرفه اي ياد بگيريد.
بايد بيان شود كه براي يادگيري پيانو به زمان بسيار و تمرين فراوان نياز داريد، البته بهره گيري و استفاده از تجربيات و علم و دانش يك استاد حرفه اي نيز در اين زمينه تأثير بسيار فراواني دارد. اگر به دنبال آموزش پيانو در غرب تهران هستيد، مي توانيد با اساتيدي كه در اين محدوده زندگي مي كنند و به آموزش پيانو مشغول اند؛ مراجعه فرماييد.

 

آموزش پيانو در تهران

 

چه روش هايي براي آموزش و يادگيري پيانو وجود دارد؟!

بسياري از هنرجويان و افرادي كه مي خواهند آموزش پيانو در تهران يا ساير شهرها را از مقدماتي تا حرفه اي شروع كنند، از اساتيد پيانو، اين سوال را دارند كه چه روش هايي براي يادگيري و آموزش پيانو وجود دارد؟ بهترين روش براي يادگيري و آموزش پيانو تهران كدام است؟ كم هزينه ترين روش براي يادگيري پيانو چيست؟ و ...
براي آن كه بتوانيم به تمامي سوالات شما پاسخ مناسبي بدهيم، بايد بيان كنيم كه روش هاي يادگيري و آموزش پيانو در هر جاي دنيا به سه صورت وجود دارد، كه در زير به آن ها اشاره مي كنيم:
  1. 1.آموزش پيانو به شكل سنتي

  2. 2. مشاهده ويدئوهاي آموزشي پيانو

  3. 3. آموزش پيانو به كمك اپليكيشن و نرم افزارهايي كه در زمينه وجود دارد

حال در قسمت بعد به بررسي هر كدام از اين سه روش مهم در يادگيري پيانو مي پردازيم;

 

 

آموزش پيانو تهران

 

آموزش پيانو به شكل سنتي:

مي توان اذعان داشت كه يكي از موثر ترين و بهترين روش ها براي يادگيري و آموزش پيانو در تهران و استان هاي ديگر، همان روش سنتي است كه توسط اساتيد حرفه اي پيانو ارائه مي شود. لازم به ذكر است كه آموزش سنتي پيانو به معناي قرار گرفتن استاد و هنرجو در كنار يك ديگر بوده و استاد تمامي نكات و مواردي كه هنرجو براي يادگيري به آن را نياز دارد، به هنرجو انتقال مي دهد. لازم به ذكر است يكي از مزاياي بسيار مهم اين روش آموزش پيانو، اين است كه در اين روش هنرجو به صورت همزمان آموزش مي ‌بيند و در همان لحظه نيز مي تواند بازخورد آن ‌را دريافت ‌كند. در اين روش بهره گيري از يك استاد حرفه اي و ماهر از اهميت بسزايي برخوردار است به دليل آن كه بار اصلي اموزش پيانو بر عهده اساتيد محترم است. نكته بسيار مهمي كه بايد بدانيد اين است كه بهترين اساتيد آموزش پيانو تهران و ساير شهر ها، سعي دارند تا انگيزه هنرجو را براي يادگيري و آموزش پيانو تقويت كرده و علاقه آن ها به ساز پيانو را بيشتر نمايند. بدين صورت است كه هنرجو با مشكلات يادگيري از جنبه ‌هاي مختلف آشنا مي شود و كم كم زير و بم ساز را درك خواهد كرد. از طرفي هنرجو بايد با استاد خود احساس راحتي كرده و تمامي سوال هاي مربوط به آموزش پيانو را از ايشان بپرسد. اين نوع ارتباط شخصي را مي ‌توان به عنوان برترين ويژگي آموزش پيانو با روش سنتي برشمرد.
اما بايد اشاره شود كه آموزش سنتي مشكلات خاص خود را دارد. بزرگترين مشكل اين روش پيدا كردن و يافتن يك مدرس و استاد با تجربه در اين زمينه است. كه البته با به وجود آمدن اينترنت و گسترش آن، تقريبا اين مشكل نيز حل شده است و شما مي توانيد با مراجعه به وب سايت هاي مختلف پيانو، با اساتيدي كه به آموزش اين ساز زيبا مشغول اند مشورت نماييد. به عنوان مثال براي آموزش پيانو در غرب تهران مي توانيد به وب سايت البرز پيانو مراجعه كرده و با اساتيد اين مجموعه مشورت نماييد.

مشاهده ويدئوهاي آموزش پيانو :

همان گونه كه بيان كرديم با گسترش اينترنت زندگي افراد بسيار ساده شده است. يكي از راه هاي آموزش پيانو مشاهده ويدئوهاي اموزشي است كه در دنياي اينترنت وجود دارد. البته اين ويدئوهاي آموزشي به صورت كامل و حرفه اي به شما پيانو را آموزش نمي دهد و به تنهايي مناسب نيست. اما اگر مدرس خوب و ويدئوهاي آموزشي در كنار يك ديگر باشند، در آموزش پيانو به شما كمك خواهند كرد.
نكته بسيار مهمي كه بايد بدانيد، مهم ترين روش و بهترين آن براي يادگيري و آموزش پيانو در تهران مراجعه به اساتيد با تجربه در اين زمينه است. بقيه روش ها، راهكارهاي بسيار ابتدايي هستند كه براي آموزش حرفه اي پيانو مناسب نمي باشند.

 

 

آموزش پيانو

 

آموزش پيانو با اپليكيشن:

اپليكيشن ها و نرم افزارهاي بسيار مختلفي براي آموزش و يادگيري پيانو وجود دارد كه البته همه آن ها مناسب نيستند. برخي از اين اپليكيشن ها مجاني بوده و برخي ديگر براي استفاده بايد مبلغي را پرداخت كنيد. در كل اگر بخواهيد پيانو را به صورت اصولي و مناسب ياد بگيريد، بهترين راه و روش، آموزش پيانو به صورت سنتي است.

مجموعه البرز پيانو:

شما مي توانيد براي آموزش پيانو در غرب تهران به صورت حرفه اي به وب سايت البرز پيانو مراجعه كرده و هم چنين براي انجام اموري مانند كوك و رگلاژ پيانو ، كارشناسي خريد ساز و ... با اساتيد اين مجموعه مشورت نماييد. تلفن تماس: 09124908647
نويسنده: وب سايت البرز پيانو

آموزش پيانو از صفر تا صد

آموزش پيانو از صفر تا صد مي بايست تحت نظر

اساتيد كاملا حرفه اي و با تجربه انجام مي گيرد. بسياري از افراد يا هنرجويان، به دنبال آموزش پيانو از صفر تا صد هستند و قصد دارند كه اين ساز زيبا را به صورت حرفه اي آموزش ببينند. براي آموزش پيانو از صفر تا صد به شما پيشنهاد مي كنيم كه قوانين يادگيري اين ساز دلنشين را رعايت فرماييد و به توصيه هاي اساتيد نيز در اين باره گوش فرا دهيد. در اين مقاله از وب سايت البرز پيانو قصد داريم تا به بررسي آموزش پيانو از صفر تا صد بپردازيم و مطالب و اطلاعات بسيار مهمي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم، بنابراين براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

آموزش پيانو از صفر تا صد توسط اساتيد حرفه اي:

همان گونه كه مي دانيد، پيانو يك ساز بسيار زيبا و دل انگيز است كه افراد بسياري در سرتاسر دنيا به آن علاقه دارند. يادگيري و آموزش پيانو نيز يكي از علاقه مندي هاي بسياري از افراد جامعه است. به گونه اي كه حتي پدر مادران علاقه دارند تا فرزندانشان پيانو را از صفر تا صد با يك استاد و مربي با تجربه آموزش ببيند! البته بايد بيان شود كه يادگيري و آموزش پيانو با كمك يك مربي بهترين روش ممكن است، به دليل آنكه مربي مي تواند عادات بسيار خوبي را در شما ايجاد كند و البته استعدادهاي نهفته شما را شكوفا سازد. بنابراين اگر به آموزش پيانو از صفر تا صد علاقه داريد، انتخاب يك استاد و مربي با تجربه مي تواند بسيار مهم و اثر بخش باشد.
ممكن است گمان كنيد كه آموزش پيانو از صفر تا صد تحت نظر  اساتيد و مربيان، براي شما اثر بخش نباشد و امروزه راه ها و روش هاي بسيار نويني براي آموزش پيانو به وجود آمده است كه مي توان از آن ها بهره برد! در واقع بايد اشاره كنيم كه اين تفكر يك تفكر كاملا اشتباه است به دليل آن كه يادگيري و آموزش پيانو تحت نظر يك استاد حرفه اي مزاياي بسياري را به همراه خواهد داشت كه در زير به برخي از مهم ترين آن ها اشاره مي كنيم:

 

آموزش پيانو از صفر

 

  • • ساخت عادات خوب يادگيري پيانو و آموزش در هنرجويان:

وجود يك استاد با تجربه مي تواند براي هنرجويان يك نعمت بسيار بزرگ به شمار رود، به دليل آن كه اساتيد سعي دارند عادات بد يادگيري را در هنرجويان كم رنگ كنند. به علاوه به تقويت عادات خوب در آن ها بپردازند و هميشه در حفظ اين عادات به هنرجويان خود كمك نمايد. در واقع مي توان اذعان داشت كه بخش اعظمي از يادگيري نوازندگي با پيانو نشستن پشت پيانو حركات دست ها و پاها مي باشد، تا زماني كه شما نتوانيد عادات كار كردن با پيانو را در خود تقويت نماييد، به طور قطع در آموزش پيانو با مشكل مواجه خواهيد شد. وجود يك استاد حرفه اي در كنار شما مي تواند تمامي اين نكات مهم را به شما از صفر تا صد آموزش دهد. نكته بسيار مهمي كه بايد بدانيد اين است كه آموزش پيانو از صفر تا صد به همراه اساتيد حرفه اي تضمين نخواهد كرد كه شما به يك نوازنده بزرگ تبديل مي شويد، بلكه همه چيز به خود شما بستگي دارد اما بايد اشاره شود كه وجود اساتيد ماهر در اين زمينه مي تواند راه را براي رسيدن به اهدافتان راحت تر نمايد.
  • • تصحيح اشتباهات و ايرادهاي هنرجويان به هنگام نواختن پيانو:

به صورت كلي هر موضوع يا هر سازي را كه آموزش مي بينيد، استادان تمامي ايرادات و اشتباهات شما را تصحيح مي كنند و به شما آموزش مي دهند كه چگونه ايراد خود را بر طرف نماييد. پيانو نيز از اين قانون مستثني نبوده و اساتيد حرفه اي در اين زمينه به هنگام يادگيري پيانو از صفر تا صد، تمامي ايرادات شما را بر طرف خواهند كرد و درست ترين راه را به شما نشان خواهند داد. در واقغ مي توان اذعان داشت كه به صورت كلي پيانو بايد در حجم، ريتم و سرعت مناسب خود اجرا شود، به علاوه اساتيد در هنگام آموزش پيانو به شما كمك مي كنند كه تمامي اين موارد را رعايت فرماييد. لازم به ذكر است كه اگر شما هنرجويان عزيز حركت انگشتان و حركت دست به صورت كاملا صحيح را بدانيد و آن را آموزش ببينيد، نواختن اين ساز زيبا برايتان بسيار راحت تر و آسان تر خواهد شد به علاوه بعد از مدت كوتاهي علاقه تان به يادگيري و آموزش پيانو و هم چنين انجام تمرين هاي خود بسيار  بيشتر و بيشتر مي شود. شايان به ذكر است كه بدون وجود اساتيد حرفه اي نمي توانيد يادگيري پيانو از صفر تا صد را فرا بگيريد و با اشتباهات خود رشد مي كنيد و در آخر كنار گذاشتن اشتباهات و عادات نامناسبي كه ياد گرفته ايد، بسيار سخت خواهد شد. بنابراين وجود يك مربي يا يك استاد با تجربه از الزامات آموزش پيانو از صفر تا صد خواهد بود.  

 

پيانو از صفر تا صد

 

  • • تهيه جزوات و انواع كتاب هاي آموزش پيانو و يادگيري و كمك به خواندن و تمرين كردن آن ها:

بسياري از اساتيد كتاب ها و جزوه هايي را به شما پيشنهاد مي كنند كه مي تواند در يادگيري و آموزش پيانو تأثير گذار باشد. به ويژه اگر شما در سطح بسيار بالايي از نواختن پيانو قرار داشته باشيد و به دنبال دوره هاي تكميلي تان باشيد، ممكن است مربي شما كتاب ها و آموزش هايي خاص در اين باره براي شما عزيزان در نظر داشته باشد. نكته اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد، اين است كه اگر شما عزيزان در خواندن موسيقي و يا درك ساير قسمت هاي تئوري با مشكل مواجه هستيد يا برخي از قسمت هاي آن را درك نمي كنيد، قطعا به تمرين بيشتري نياز خواهيد داشت اما وجود يك مربي مي تواند تمامي اين موارد را براي شما توضيح دهد و با تكرار بسيار، در آموزش و يادگيري شما گام مهمي را بردارد. در واقع وجود يك استاد حرفه اي براي آموزش پيانو مي تواند نققاط ضعف و ايرادات شما را تشخيص دهد و كمك كند تا بتوانيد اين ايرادات را كنار بگذاريد و با ديدي بسيار باز به يادگيري و آموزش پيانو از صفر تا صد بپردازيد. در واقع به جرئت مي توان اشاره كرد كه بدون وجود يك استاد حرفه اي نمي توان تئوري هاي يك موسيقي را به خوبي ياد گرفت.

 

آموزش پيانو

 

  • • وجود اساتيد ماهر در امر آموزش پيانو مي تواند احساس خوبي در شما ايجاد كند

اگر براي آموزش پيانو از صفر از يك استاد ماهر كمك بگيريد، ايشان با تمام علم و روحيه اي كه دارند سعي مي كنند احساس خوبي در شما ايجاد كنند و شما بتوانيد بدون دغدغه از ايشان مطالب آموزنده را بياموزيد. به علاوه اگر بخواهيد در زمينه يادگيري و آموزش پيانو به سطوح بالايي برسيد و اهداف بزرگي در سر داريد، وجود يك استاد با تجربه مي تواند احساس مسئوليت را در شما پرورش دهد. به علاوه استاد و مربي پيانو مي تواند شما را به سمت خواسته ها و آرزوهايتان بكشاند. البته براي رسيدن به اهداف و آرزوهاي خود در اين زمينه، نياز به تمرين و تكرار داريد. وجود يك استاد مي تواند از اين نظر نيز اثر بخش باشد كه تنبلي را تا حد بسياري در شما از بين مي برد و هم چنين شما را به ساز علاقه مند مي كند.

البرز پيانو:

با افتخار بيان مي شود كه مجموعه البرز پيانو در زمينه آموزش پيانو از صفر تا صد همكاري خود را با شما اعلام مي دارد. به علاوه شما مي توانيد براي انجام كوك و رگلاژ پيانو خود با اساتيد اين مجموعه مشورت نماييد. تلفن تماس: 09124908647 نويسنده: وب سايت البرز پيانو

آموزش پيانو از چه سني مناسب است

آموزش پيانو از چه سني مناسب است؟

موسيقي يك هنر بسيار روح نواز و زيباست كه همه انسان ها به آن علاقه داشته و ممكن است زماني از روز خود را به شنيدن آن اختصاص دهند. پيانو يكي از سازهاي بسيار زيبا است كه آموزش و يادگيري آن، باعث بهبود عملكرد ذهن، افزايش هوش، افزايش ارتباط موثر بين اعضاي بدن ( دهن، چشم، دست، پا )، تعادل اعضاي بدن و هم چنين باعث افزايش روحيه شادي در هنرجو مي شود. پيانو سازي است كه به عنوان مادر تمام سازها شناخته مي شود و يادگيري و آموزش پيانو به زمان نياز دارد به گونه ايي كه براي نواختن حرفه ايي اين ساز، شما بايد 10 الي 15 سال زمان بگذاريد. بسياري از خانواده ها علاقه دارند تا فرزندانشان از سنين پايين به يادگيري و آموزش پيانو بپردازند.
به همين دليل در اين مقاله از وب سايت البرز پيانو قصد داريم تا به بررسي آموزش پيانو از سن مناسب بپردازيم. بنابراين براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.  

پيانو:

همان گونه كه بيان شد، پيانو يك ساز زيبا و بسيار كامل است كه از هزاران هزار قطعه مكانيكي تشكيل شده است. البته قطعات پيانو بسته به نوع پيانو مي تواند بسيار متفاوت باشد. به صورت كلي دو نوع پيانو وجود دارد كه در زير به آن ها اشاره مي كنيم؟
  • 1. پيانو آكوستيك
لازم به ذكر است كه پيانو آكوستيك يكي از پيچيده ترين سازهاي جهان است. اين پيانو از هزاران هزار قطعه مكانيكي تشكيل شده است كه اين قطعات دست به دست يك ديگر مي دهند و زماني كه شما كلاويه هاي پيانو را مي فشاريد، مي توانيد صداي زيباي اين ساز را بشنويد. به صورت كلي پيانو آكوستيك خود به دو نوع پيانو گرند و پيانو ديواري تقسيم مي شود. صداي پيانو اكوستيك بسيار رسا، بلند و زيبا است به گونه ايي كه نوازنده و شنونده را به وجد مي آورد.
  • 2. پيانو ديجيتال
پيانو ديجيتال، صدايي تقريبا مانند صداي پيانو آكوستيك داشته و اما هرگز رسايي پيانو آكوستيك را نخواهد داشت. اين پيانو بر عكس پيانو آكوستيك، از قطعات برقي و ديجيتال ساخته شده است و مي توان اذعان داشت كه صداي آن شبيه ساز صداي پيانو آكوستيك است. پيانوهاي ديجيتال نسبت به پيانوهاي آكوستيك قيمت كمتري دارند و اگر قصد داريد پيانويي مقرون به صرفه براي خود تهيه كنيد، پيانوهاي ديجيتال انتخاب مناسبي براي شما عزيزان است.

 

 

آموزش پيانو از چه سني

 

آموزش پيانو از سن مناسب:

همان گونه كه اشاره شد؛ بسياري از خانواده ها علاقه دارند تا فرزندنشان از سنين بسيار پايين آموزش پيانو را شروع كنند. در ابتدا بايد بيان شود كه سن مناسب براي آموزش پيانو از 6 سال است. به صورت كلي يادگيري موسيقي از سنين پايين بسيار بهتر و راحت تر است به دليل آن كه روحيه كودك با موسيقي اخت خواهد گرفت. اما اين موضوع بدان معنا نيست كه افراد بزرگسال يا نوجوانان نمي توانند به خوبي پيانو را ياد بگيرند، بر عكس! آن ها مي توانند بر اساس علاقه خود و هم چنين با تكيه بر تلاش و پشتكار آموزش پيانو از هر سني را شروع كنند.
به صورت كلي بهتر است بعد از آموزش الفبا و تشخيص نت ها توسط كودك آموزش پيانو شروع شود. بنابراين سن بالاي 6 سال الت نرمال و مناسب براي يادگيري پيانو است، البته افرادي هم بوده اند كه از سه سالگي آموزش پيانو را شروع كرده اند و اين افراد بسيار نادر هستند!  اگر شما نيز مي خواهيد فرزندتان از سني كمتر از 6 سال به يادگيري پيانو بپردازد، بايد بتواند علائم را از هم تشخيص دهد. براي درك و فهميدن اين موضوع اساتيد پيانو از كودك شما تست هاي مختلفي مي گيرند و متوجه مي شوند كه آيا فرزند شما براي يادگيري و آموزش پيانو آماده است يا خير.  

مزيت هاي آموزش پيانو از سنين پايين:

يادگيري و آموزش پيانو از سن كم مزاياي بسياري را به همراه خواهد داشت. از مزاياي آن به موارد مهم زير اشاره مي كنيم:

  • 1) كودكاني كه موسيقي كار مي ‌كنند و آن را ياد مي گيرند، براي يادگيري در هر چيزي مشتاق تر مي شوند.
بايد بدانيد كه موسيقي به هوش و ذكاوت بسياري نياز دارد و از طرف ديگر زماني كه ذهن افراد از كودكي با موسيقي آشنا مي شود، قدرت تجزيه و تحليل اين ذهن بسيار بيشتر خواهد شد. لازم به ذكر است، افرادي كه موسيقي كار مي كنند، توانايي آن ها در علم رياضيات نيز بيشتر خواهد شد.
  • 2) آموزش پيانو مي تواند هماهنگي و تعادل بين اجزاي بدن كودكان و هم چنين بزرگسالان را بيشتر كند.
مي توان اذعان داشت كه يادگيري پيانو، مي تواند تعادل و هماهنگي بين ذهن و دست ها، چشم ها و پاهايتان را فراهم آورد.
  • 3) موسيقي مي تواند خلاقيت و استعداد را در كودكان شكوفا كند.
براي كشف استعدادهاي نهفته فرزند خود، موسيقي بهترين راه به شمار مي رود.  

 

يادگيري و آموزش پيانو

 

يادگيري و آموزش پيانو:

يادگيري و آموزش پيانو، دغدغه بسياري از هنرجويان و افرادي است كه به اين ساز زيبا علاقه دارند و مي خواهند آن را به صورت كامل و اصولي ياد بگيرند. اولين قدم در يادگيري و آموزش پيانو، اين است كه شما هدف خود از يادگيري اين ساز زيبا را تعيين كنيد و بر اساس هدف خود به آموزش و يادگيري پيانو بپردازيد. اگر قصد داريد فرزندتان پيانو را ياد بگيريد، در ابتدا بايد به علاقه او توجه فرماييد.

از جمله نكات بسيار مهمي در يادگيري و آموزش پيانو وجود دارد، مي توان به موارد زير اشاره داشت:

  • 1) انگيزه و علاقه در يادگيري و آموزش پيانو

در يادگيري و آموزش پيانو، داشتن انگيزه و علاقه براي يادگيري بسيار مهم است. به دليل آن كه علاقه پشتكار شما را افزايش مي دهد. اما اگر به يادگيري و آموزش علاقه ايي نداشته باشيد، هر چقدر هم كه از استعداد بالايي برخوردار باشيد، نمي توانيد در آموزش پيانو موفق عمل كنيد. بنابراين داشتن علاقه و انگيزه يك شرط لازم به حساب مي آيد.
  • 2) خريد يك پيانو خوب و با كيفيت

در اختيار داشتن پيانو خوب و با كيفيت، باعث مي شود كه سطح يادگيري و آموزش شما هنرجويان نيز بيشتر شود و بتوانيد با اين ساز زيبا ارتباط بهتري برقرار كنيد.
  • 3) يادگيري و آموزش پيانو زير نظر اساتيد با تجربه

لازم به ذكر است كه شما براي يادگيري و آموزش پيانو، بايد به اساتيد با تجربه در اين زمينه مراجعه فرماييد. داشتن استاد ماهر در آموزش پيانو مي تواند علاقه هنرجو را به اين ساز بيشتر كرده و هم چنين پيانو را به صورت اصولي و كامل به هنرجو عزيز آموزش دهد. نقش اساتيد با تجربه و ماهر در امر يادگيري و آموزش پيانو بسيار مهم و پررنگ است.
  • 4) صرف زمان كافي براي يادگيري و آموزش پيانو

قطعا اگر بخواهيد موسيقي ياد بگيريد، بايد براي ساز مورد علاقه خود زمان كافي را صرف كنيد. پيانو نيز از اين قاعده مستثني نخواهد بود. چه بسا به دليل سخت بودن اين ساز، براي يادگيري آن به زمان بسيار بيشتري نياز داريد. صرف زمان كافي مي تواند در يادگيري پيانو بسيار موثر باشد.
  • 5) داشتن پشتكار، تلاش، تمرين و تكرار براي يادگيري پيانو

يكي از مهم ترين و اساسي ترين موارد در يادگيري و آموزش پيانو، داشتن پشتكار و تمرين است. بدون تمرين كردن و داشتن پشتكار، هرگز نمي توانيد اين ساز را ياد بگيريد. شما هرچقدر هم از استعداد بالايي در موسيقي بهره مند بوده و با اساتيد باتجربه يادگيري و آموزش پيانو را شروع كرده باشيد، بدون داشتن پشتكار، هرگز موفق به يادگيري اين ساز زيبا نخواهيد شد.

 

آموزش پيانو

 

البرز پيانو: 

با افتخار بيان مي شود كه مجموعه البرز پيانو خدمات زير را به شما عزيزان ارائه مي دهد:
شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر درباره آموزش پيانو و مشاوره با اساتيد با تجربه، به وب سايت البرز پيانو مراجعه كرده يا با شماره زير تماس حاصل فرماييد.
تلفن تماس: 09124908647
نويسنده: وب سايت البرز پيانو

دستگاه تصفيه آب و فاضلاب

دستگاه تصفيه آب و فاضلاب

تصفيه شيميايي فاضلاب چيست؟

 

به حذف مواد آلي قوي ، ذرات كلوئيدي و آلاينده هاي موجود در فاضلاب هاي صنعتي و بهداشتي كه با روش هاي لجن فعال و بيولوژيكي متعدد قابل حذف نمي باشند ، اصطلاحا تصفيه فاضلاب به روش شيميايي گفته مي شود .با توجه به نوع فاضلاب و مواد آلاينده موجود در آنها و همچنين كيفيت خروجي تصفيه خانه ها از روش هاي مختلفي براي تصفيه شيميايي فاضلاب استفاده مي شود.به طوري كه در برخي از شرايط تنها با لخته سازي ذرات چربي و كل.ئيدي مي توان فاضلاب را به كيفيت مطلوب رساند و در برخي به ساير روش ها و فرآيندها از قبيل خنثي سازي ، اكسداسيون و شناور سازي و ....نيز خواهد بود. مشاهده اين مطلب :دستگاه تصفيه آب وفاضلاب

كاربرد روش هاي شيميايي در تصفيه فاضلاب:

روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب همگي در يك تصفيه خانه مورد استفاده قرار نمي گيرند، بلكه بسته به نوع پساب مورد نياز خروجي و كيفيت فاضلاب ورودي يك يا چند مورد در كنار هم استفاده مي شوند ، در حالت كلي نتايج زير از تصفيه شيميايي فاضلاب حاصل مي شود:

1-حذف مواد آلي قوي

2-كنترل بو فاضلاب

3-حذف فلزات سنگين

4-حذف BOD و COD

5-كنترل PH فاضلاب مشاهده اين مطلب :دستگاه تصفيه فاضلاب

معايب استفاده از روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب

برخلاف روش هاي فيزيكي و بيولوژيكي تصفيه فاضلاب ، استفاده از روش هاي شيميايي تصفيه همچون فرآيند انعقاد شيميايي و كلر زني در فرآيند ضد عفوني و گندزدايي منجر به افزايش TDS پساب  مي دهد .اين مسئله مي تواند در واحدهاي پس از واحد تصفيه شيميايي مشكل ساز باشد.البته لازم به ذكر است در مواردي كه تصفيه فاضلاب مستلزم رعايت محدوديت هاي وجود مواد مغذي و شيميايي باشد استفاده از فرآيندهاي شيميايي اجتناب نا پذير است.

روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب

1-انعقاد و لخته سازي شيميايي:

در فاضلاب ها معمولا ذرات كلوئيدي وجود دارند كه داراي بار الكتريكي منفي مي باشند، اين امر باعث مي شود كه در واحد ته نشيني فاضلاب اين ذرات ته نشين نشوند و تشكيل لخته ندهند و عمل ته نشيني را با مشكل روبه رو مي سازند .به همين دليل با استفاده از مواد شيميايي منعقد كننده از بار منفي ذرات كلوئيدي كاسته شده و تشكيل لخته داده و عمل ته نشيني صورت مي گيرد.

2- ترسيب شيميايي

يكي از روش هاي شيميايي تصفيه فاضلاب براي جداسازي ذرات معلق و هر گونه ماده ديگري كه كيفيت پساب را تحت تاثير قرار مي دهد روش ترسيب شيميايي است و براي داشتن خروجي پساب زلال و با كيفيت بهتر از مواد شيميايي جهت ترسيب شدن مواد و نه نشيني مواد معلق استفاده مي شود.

اكسيداسيون شيميايي

اين روش در تصفيه آب وفاضلاب كاربرد دارد.در اين روش معمولا نوعي از تركيبات اكسيژن خالص را به آب يا فاضلاب اضافه مي كنند، اين مواد در آب ايجاد راديكالهاي هيدروكسيل مي كنند كه براي از بين بردن آلودگي هاي آبي بسيار موثر مي باشند.اكسداسيون شيميايي به دو روش كلاسيك و پيشرفته انجام مي شود.

4- تنظيم PH

اگر فرآيندهاي تصفيه فاضلاب به خصوص فرآيندهاي شيميايي در PH خاصي مي توانند انجام شود، اگر در فاضلاب نوسان PH ايجاد شود بايد با استفاده از مواد شيميايي مخصوص PH را متناسب با فرآيند مورد نظر تنظيم نمود.گاهي ممكن است در فرآيندي نياز باشد PH محيط را اسيدي يا قليايي كنيم تا عمل تصفيه بهتر انجام شود.بنابراين در چنين شرايطي بايد از مواد شيميايي استفاده كنيم.بنابراين براي تنظيم PH و يا خنثي سازي فاضلاب از مواد شيميايي مختلف و مخصوص متناسب با كيفيت فاضلاب استفاده مي شود.

5- تبادل يوني

ممكن است در آب يون هاي فلزات مختلف وجود داشته باشد كه باعث سختي آب و ضرر براي مصرف كننده شود.به همين خاطر بايد يون هاي مضر در بخش تصفيه پيشرفته از آب جدا شوند.تبادل يوني روشي برگشت پذير بين آنيون و كاتيون هاي موجود در فاز مايع و آنيون ها و كاتيون هاي فاز جامد مي باشد.بدون اينكه در ساختار رزين تغييري ايجاد شود ، يون هاي موجود در آب حذف خواهند شد.

6- شناور سازي شيميايي

در اين روش براي شناور شدن مواد در فاضلاب با افزودن مواد شيميايي حباب هاي هوا به ذرات موجود در فاضلاب بهتر مي چسبند و اين امر باعث مي شوند وزن مخصوص آنها كمتر شود و به همين جهت بر روي سطح فاضلاب شناور شوند. جهت خريد و مشاوره رايگان درباره دستگاههاي تصفيه آب وفاضلاب مي توانيد با شماره هاي 09121313433 و 02636210360 با كارشناسان شركت آبكو تماس حاصل نماييد.

 

دستگاه آب شيرين كن

دستگاه آب شيرين كن چيست

 

نمك زدايي يا شيرين سازي آب فرآيندي است كه مواد معدني را از آب شور خارج مي كند، به طور كلي نمك زدايي شامل زدودن نمك ها و مواد معدني است . براي توليد آب شيريني كه براي مصرف انسان و يا آبياري مناسب باشد آب شور نمك زدايي مي شود ، يك محصول جانبي بالقوه از نمك زدايي ، نمك است .آب شيرين كن يا همان اسمز معكوس فرآيند فيزيكي است كه با استفاده از آن مي توان از محلولي به كمك يك غشاء نيمه تراوا ، حلال تقريبا خالص تهيه كرد.به عنوان مثال به كمك روش آب شيرين كن مي توان از آب شور ، آب آشاميدني مطلوب تهيه كرد.در واقع آب شيرين كن صنعتي مي تواند 99% مواد معدني حل شده و 97% مواد آلي و كلوئيد آب را حذف كند. مشاهده اين مطلب: دستگاه آب شيرين كن

 

پديده اسمز

اگر يك غشاي نيمه تراوا ، بين دو محلول با غلظت هاي متفاوت قرار گيرد ، مقداري از حلال از يك طرف غشاء به طرف ديگر آب شيرين كن منتقل مي شود.جهت حركت حلال به گونه اي است كه محلول غليظ تر را رقيق مي نمايد، به اين پديده اسمز مي گويند.آب خالص از غشاي آب شيرين كن عبور كرده و وارد آب شور مي شود.اگر به سيستم آب شيرين كن اجازه داده شود تا به تعادل برسد در آن صورت سطح آب نمك بالاتر از سطح آب مقطر خواهد شد.اين اختلاف سطح در دو طرف غشاي آب شيرين كن را فشار اسمزي ، گويند يون هايي كه در آب دريا موجود مي باشد از مولكول هاي آب بزرگتر مي باشند، و اين مشخصه ايست كه فرآيند اسمز معكوس از آن بهره برداري مي كند.در اين سيستم آب شيرين كن ، آب دريا زا با فشار به داخل غشاء شبه نفوذ پذير مي فرستد تا نمك ها و مواد معدني غير حلال را در آب شيرين كن فيلتر نمايد.همانند فرآيند يك آب شيرين كن اجرا شده خانگي كه واحد آب شيرين كن در واحد بزرگتر آب را فيلتر مي كند.

 

مشاهده اين مطلب:دستگاه اسمز معكوس

دستگاه آب شيرين كن

تبديل آب سنگين و آلوده غير شرب به آب شيرين و آشاميدني طي مراحل مختلفي ايجاد مي شود.تا به مراحل آب شرب برسد.طي اين مراحل سيكل استفاده از دستگاه آب شيرين كن به روش اسمز معكوس يا همان فرآيند غشايي مي باشد.مراحل خالص سازي و آب شيرين شامل زلال كننده حذف آهن و مواد شيميايي ، فيلتر كردن ، تنظيم PH ، ضد عفوني و گند زدا مي باشد.سيستم فيلتراسيون در دستگاه آب شيرين كن به وسيله فيلتر شني و كربني صورت مي گيرد كه در اين فيلترها آب به وسيله پمپ به داخل مخزن هدايت مي شود و پس از گذشتن از روي سنگ سيليس املاح جامد تا 50ميكرون حذف مي شود. وپس از افت فشار در نشانگر هاي ورودي و خروجي فيلتر شني به وسيله تعويض جهت شيرها و به وسيله عمل خود شويي يا بگ واش باعث خروج املاح گرفتار شده درون فيلتر شني دستگاه آب شيرين كن مي شود.سيليس موجود در اين فيلترها در صورت استفاده درست و رعايت نكات نگهداري از سوي شركت سازنده دستگاه آب شيرين كن تا چند سال نياز به تعويض ندارد. و پس از آن وارد فيلتر كربني مي شودكه در فيلتر كربني باعث حذف رنگ و بو مي شود داخل مخازن با كربن فعال شارژ مي شود كربن فعال از زغال كردن پوست نارگيل ، بادام ، گردو ، فندق  در دماي 800درجه پخت مي شود و باعث ايجاد حفرهاي ريزي مي شود كه باعث نفوذ كلر و املاح تشكيل دهنده طعم و بوي آب مي شود . بهترين نوع كربن فعال كربني مي باشد كه از پوست نارگيل تهيه شده باشد و بهترين نوع كربن فعال از شركت جا كوبي مي باشد.مراحل بعدي فيلتراسيون در دستگاه تصفيه آب صنعتي فيلتر كردن آب به وسيله و كمك فيلتر هاي كاتريج مي باشد كه اين نوع فيلترها توانايي حذف املاح معلق را 1 ميكرون هم دارا مي باشند.اين نوع از فيلترها به نسبت قيمت ارزان آنها تعويض مي شوند.فرآيند غشايي يكي از اصلي ترين مراحل دستگاه آب شيرين كن صنعتي و خانگي مي باشد.اين فرآيند به دليل كم بودن مضرات زيست محيطي چند سالي است كه در جهان مورد استفاده قرار گرفته است كه در دستگاه آب شيرين كن وظيفه آن حذف آلاينده هاي آب همچون آلودگي محلولي ، آلودگي بيولوژيكي و املاح معلق مي باشد.اصلي ترين كار اين تكنولوژي نفوذ و گذراندن آب از غشاي نيمه تراوا مي باشد غشاي نيمه تراوا فقط اجازه گذر كردن آب خالص را از مركز غشاء مي دهد. مشاهده اين مطلب :دستگاه تصفيه آب صنعتي

عمده ترين كاربرد دستگاههاي آب شيرين كن

1-تهيه و توليد آب شرب از آب هاي شور

2-تهيه و توليد آب مورد نياز جهت رشد سريع دام وطيور

3-تامين و توليد آب مناسب جهت رشد چشمگير گياهان و مصارف كشاورزي

4-تامين و توليد آب فرآيندي كارخانه هاي دارو سازي و لوازم آرايشي

5-توليد آب مصرفي نيروگاههاي بخار و سيكل تركيبي

6-تامين و توليد آب ديگ هاي بخار ، سيستم هاي برودتي و مبدل هاي حرارتي

7-تامين و توليد آب دستگاههاي دياليز بيمارستانها

8-بازيافت پساب هاي صنعتي

ظرفيت آب شيرين كن ها

از نظر ظرفيت محدوديتي براي ساخت دستگاهها وجود ندارد و از ظرفيت هاي كم 5 متر مكعب در روز تا ظرفيت هاي بالا بيش از 100هزار متر مكعب در روز قابل ساخت مي باشد.

انواع آب شيرين كن

همچنين با توجه به كيفيت آب خام اين دستگاه مي تواند براي آب هاي شور، لب شور و يا آب دريا ساخته شود.همچنين با توجه به كيفيت آب خام اين دستگاه مي تواند براي آب هاي شور ، لب شور و يا آب دريا ساخته شود.كيفيت آب خروجي از دستگاه نيز متناسب با در خواست ، مي تواند مناسب براي كشاورزي ، آب آشاميدني ، مناسب براي پرورش آبزيان ، مناسب براي كاربري هاي صنعتي ، برج هاي خنك كن ، بويلرها و....استفاده شود.لازم به ذكر است اگر آب با خلوص بالا مورد نياز باشد ، بايد از دستگاههاي آب شيرين كن دو مرحله اي و يا يك مرحله اسمز معكوس به همراه ستون رزيني تبادل يوني استفاده شود.دستگاههاي آب شيرين كن صنعتي داراي پنج مرحله اصلي شامل كلر زني اوليه جهت گندزدايي از آب ، سيستم پيش تصفيه با استفاده از فيلترهاي شني و كربني ، فيلترهاي ميكروني ، سيستم اسمز معكوس و سيستم تزريق مواد شيميايي مي باشد.با توجه به طراحي ، سيستم ابزار دقيق و كنترل ، تجهيزات اندازه گيري بر روي دستگاه نصب مي شود.در صورتيكه فضاي قرارگيري دستگاه محدود باشد ، مي توان طراحي و ساخت دستگاه را متناسب با ابعاد محل نصب تا حدودي تغيير داد تا از اين نظر مشكلي ايجاد نگردد.

براي خريد و مشاوره رايگان مي توانيد با شماره هاي 09121313433 و 02636210360 با كارشناسان شركت آبكو تماس حاصل نماييد.

دستگاه اسمز معكوس

دستگاه اسمز معكوس

 

گروه صنعتي آبكودستگاه اسمز معكوس

روش اسمز معكوس چيست ؟ اسمز معكوس (RO) يك فرايند جداسازي است كه از فشار به عنوان نيروي لازم براي عبور يك محلول از يك غشاء استفاده مي كند. در طي عمليات دستگاه اسمز معكوس املاح موجود در يك طرف غشا مي مانند و حلال به صورت خالص به طرف ديگر غشا عبور مي كند. به بياني دقيقتر  جداسازي به روش اسمز معكوس فرايندي است كه حلال با استفاده از فشاري بيشتر از فشار اسمزي از منطقه اي با غلظت املاح  بالا از طريق يك غشاء به منطقه اي با  غلظت املاح پايين رانده مي شود.

 

 

در فرآيند اسمز طبيعي زماني كه هيچ فشار خارجي اعمال نمي شود، حلال از طريق يك غشاء، به صورت طبيعي از ناحيه اي با غلظت املاح كم  به منطقه اي كه غلظت املاح بالاتري دارد  حركت مي كند كه فرايند اسمز معكوس عكس اين فرايند است. غشاء در اين فرآيند نيمه تراوا است، به اين معني كه فقط به حلال اجازه عبور مي دهد و املاح را در خود نگه ميدارد. غشاهاي مورد استفاده در سيستم اسمز معكوس در جايي كه بيشترين عمليات جدايش املاح صورت ميگيرد داراي لايه مانع متراكم در ماتريس پليمري خود هستند. در اكثر موارد غشا ها طوري طراحي مي شوند كه فقط به آب اجازه عبور از اين لايه هاي متراكم را مي دهند و محلول هاي يوني هم نمي توانند از آنها عبور كنند. فشار اسمزي طبيعي در حدود 24 بار (psi 350) مي باشد. براي  غلبه بر اين فشار در اين فرايند بايد فشار بالايي در سمتي از غشا كه غلظت بالايي از املاح را دارد اعمال شود. مقدار اين فشار معادل با  2-17 بار (psi 30-250) براي آب شيرين و لب شور و 40-70 بار  (psi 600 -1000) براي آب دريا مي باشد.هر چند كه اين فرايند بيشتر به استفاده از آن در شيرين سازي آب (حذف نمك از آب دريا و تبديل به آب شيرين) مشهور است، از اوايل 1970 از اين فرايند براي خالص سازي آب شيرين در كاربردهاي پزشكي، صنعتي و خانگي استفاده شده است. در روش اسمز معكوس فشار به محفظه با غلظت بالا وارد مي شود. در اين روش، دو نيروي موثر بر حركت آب وجود دارد: فشار ناشي از اختلاف غلظت املاح بين دو محفظه (فشار اسمزي) و فشار خارجي اعمال شده.

گروه صنعتي آبكو

نمونه اي از سيستم اسمز معكوس شركت آبكو

كاربردهاي دستگاه اسمز معكوس:

1- خالص سازي آب شرب

در سراسر جهان، سيستم هاي تصفيه آب آشاميدني خانگي، از جمله مرحله اسمز معكوس، معمولا براي بهبود  كيفيت آب آشاميدني استفاده مي شود.

 چنين سيستم ها يي معمولا شامل مراحل عملكردي زير مي باشند:

فيلتر رسوب گيري كه ذراتي از جمله زنگ زدگي و كربنات كلسيم را از آب جدا مي كند. در اين مرحله از يك فيلتر رسوب گيري ثانويه با منافذ كوچكتر هم استفاده مي شود.

استفاده از يك فيلتر كربن فعال براي به دام انداختن مواد شيميايي آلي و كلري از آب كه در صورت عبور باعث تخريب و كاهش عمر غشاهاي TFC (thin film composite) اسمز معكوس مي شوند.

فيلتر اسمز معكوس كه يك غشاء كامپوزيتي نازك (TFC) است.

به صورت اختياري از يك فيلتر كربن ثانويه براي حذف آن دسته از مواد شيميايي كه توسط غشاء اسمز معكوس حذف نشده اند استفاده مي شود.

در صورت تمايل از يك لامپ ماوراء بنفش براي گند زدايي ميكروبهايي كه ممكن است از فيلتر هاي غشاء اسمز معكوس فرار كرده اند استفاده مي شود.

 

گروه صنعتي آبكو

نمونه از دستگاه اسمز معكوس آبكو

سيستم هاي قابل حمل اسمز معكوس (RO) براي تصفيه آب در مكان هاي مختلف به فروش مي رسد. براي بهبود كاركرد، آب ورودي به اين واحدها بايد تحت فشار مناسبي باشد ( فشار psi 40 يا بيشتر عادي و معمول است). سيستم هاي قابل حمل RO مي تواند توسط مردمي كه به دور از لوله هاي آب شرب و يا در مناطق روستايي فاقد آب سالم و قابل شرب زندگي مي كنند، استفاده شود. مردم روستايي خودشان آب رودخانه و يا دريا را با تجهيزات ساده تصفيه مي كنند (تصفيه آب شور ممكن است غشاهاي خاصي نياز داشته باشد). برخي از مسافران در سفرهاي طولاني دريايي، در جزيره ها و در كشورهايي كه منابع محلي آب آلوده است، از سيستم هاي تصفيه RO استفاده مي كنند. معمولا در اين سيستم ها يك يا چند لامپ ماوراء بنفش براي عمليات استريل كردن آب به كار برده مي شود. در حال حاضر سيستم هاي تصفيه RO به طور گسترده توسط علاقه مندان به آكواريوم هاي دريايي نيز استفاده مي شود. در توليد بطري هاي آب معدني ، آب حاوي املاح معدني از يك سيستم تصفيه آب RO عبور داده مي شود و آلاينده ها و ميكروارگانيسم ها ي موجود در آن حذف مي شوند. در صنعت تصفيه آب نموداري براي انواع آلاينده ها وجود دارد كه سايز اين آلاينده ها و اينكه از چه غشا ها و با چه منافذي براي حذف آنها استفاده شود در آن آورده شده است. اندازه منافذ غشا مي تواند از 1 تا 50000 آنگستروم بسته به نوع فيلترها متفاوت باشد. “فيلتراسيون ذرات” ذرات با اندازه 1000 انگستروم يا بزرگتر را حذف ميكند. ” ميكرو فيلترا سيون” ذرات  500 انگستروم يا بزرگتر را حذف ميكند. “فيلتراسيون فوق العاده” ذرات با اندازه حدودي 30 انگستروم يا بزرگتر را حذف ميكند. در “نانو فيلتراسيون” ذرات با سايز 10 انگستروم يا بزرگتر حذف مي شوند. فرايند اسمز معكوس در دسته بندي نهايي فيلتراسيون غشايي يعني در حد هايپر فيلتراسيون قرار ميگيريد كه قابليت حذف ذرات با سايز بزرگتر از 1 آنگستروم را دارد. در تصوير زير ما نمونه ديگر از دستگاه اسمز معكوس را قرار داده ايم :

گروه صنعتي آبكو

2-دياليز:

اسمز معكوس شبيه به روش مورد استفاده در دياليز است كه توسط افراد مبتلا به نارسايي كليوي استفاده مي شود. كليه خون را فيلتر ميكند و مواد زائد (مانند اوره) و آب را حذف كرده و پس از آن به صورت ادرار دفع مي شود. دستگاه دياليز عملكرد كليه ها را تقليد ميكند.

3- صنايع غذايي:

علاوه بر دستگاه آب شيرين كن، دستگاه اسمز معكوس يك عمليات مقرون به صرفه براي غليظ سازي مايعات مورد استفاده در صنايع غذايي (مانند آب ميوه) نسبت به فرآيندهاي حرارتي معمولي است. در اين مورد تحقيقاتي در زمينه غليظ سازي آب پرتقال و آب گوجه فرنگي انجام شده است. از مزاياي اين روش مي توان به هزينه پايين عملياتي و توانايي روش در جلوگيري از تخريب مواد حساس به دما مانند پروتئين ها و آنزيم هاي موجود در مواد غذايي در طي فرآيندهاي حرارتي اشاره كرد. 4- ماشين شويي (كار واش) آب حاصل شده از دستگاه اسمز معكوس به دليل داشتن محتواي پايين املاح معدني، اغلب در كارواش ها  در مرحله نهايي شستشو خودرو و آبكشي آن براي جلوگيري از لكه اندازي آب بر روي وسيله نقليه استفاده مي شود. جايگزيني آب اسمز معكوس به جاي آب معدني در كارواش ها باعث كاهش خرابي تجهيزات خشك كن مورد استفاده در اين مكان ها نطير دمنده ها شده است. شركت آب آفرينان نوين البرز ( آبكو) با داشتن بيش از يك دهه تجربه در زمينه طراحي، ساخت، نصب و بهره برداري و مشاوره دستگاه تصفيه آب صنعتي و نيمه صنعتي به روش اسمز معكوس مي باشد. شركت آبكو قادر به اجراي پروژه هاي اجرايي در ظرفيت هاي مختلف و با به كارگيري تجهيزات مختلف با توجه به درخواست مشتري مي باشد. دستگاههاي تصفيه آب شركت آب آفرينان نوين البرز بر اساس موارد زير طراحي مي گردد

مي توان با طبقه بندي آب هابا كيفيت آناليزي متفاوت بر اساس مجموع جامدات محلول TDS)) وبا مواد آلي TOC)) انواع آب ها را با استفاده از سيستم اسمز معكوس يا نانو فيلتراسيون تصفيه كرد.

انواع آب هايي كه به وسيله سيستم اسمز معكوس قابل تصفيه هستند

1-آب هايي با ميزان TDS:5000PPM

2-آب هاي زير زميني با ميزان شوري متوسط TDS=5000PPM

3-آب هاي لب شوربا TDS=5000PPM

4-آب هاي سطحي با ميزان شوري  متوسط TDS=5000 PPM ، TOC بالاوBOD باقي مانده

5-آب هايي با درجه شوري بالا 5000PPM

6-آب دريا با شوري زيادTDS≤45000

 

ساختار سيستم تصفيه آب صنعتي:

1-قسمت پيش تصفيه

2-قسمت غشايي (شامل ممبرين ها)

3-قسمت تامين وكنترل دبي فشار آب

4-قسمت تزريق مواد شيميايي جهت افزايش

در سال هاي اخير استفاده از سيستم هاي تصفيه آب صنعتي جهت تامين آب شيرين صنايع مختلف مانند پرورش وكشتارگاه هاي دام وطيور ،دارو سازي ، غذايي، آرايشي  وبهداشتي ، نساجي ، كشاورزي و....بسيار افزايش يافته است كه مي توان علت آن را افزايش هزينه ي استفاده از ساير روش هاي شيرين كردن آب دانست.

با استفاده از سيستم هاي تصفيه آب مي توان جامدات محلول در آب TDS)) را كاهش دادوهمچنين با استفاده از قيمت ميكس موجوددر سيستم هاي آب شيرين كن وميزان املاح آب در حد استاندار ومناسبي جهت مصارف مختلف دام وطيور، كشاورزي غذايي،توليدمواد شيميايي و...قابل تنظيم است.در صنايع داروئي وپزشكي نيز سيستم هاي اسمز معكوس بابا توليد آب استانداردمورد تائيدسازمان غذاودارو سيستم اصلي در توليد آب مورد نياز اين صنايع به شمار مي رود. آناليز آب ورودي به سيستم آب شيرين كن:

قبل از طراحي سيستم آب شيرين كن بايد آناليز كامل ودرستي در دسترس باشد.آناليز تهيه شده بايد شامل نوع وغلظت تمامي اجزاء موجود در آب خام باشد.

1-يون هاي منفي موجود در آب ورودي به سيستم آب شيرين كن:

بي كربنات ، كربنات، هيدروكسيد، سولفات، كلرايد، فلورايد، نيترات، سولفيد،فسفات

2-كاتيون هاي موجود در آب ورودي به سيستم آب شيرين كن:

كلسيم ، منيزيم، سديم ، پتاسيم ، آهن، منگنز،آلومينيوم، باريم،استرانسيم،مس،روي

محاسن استفاده همزمان از سيستم هاي RO-OS در توليد آب PW شركت هاي داروئي

1-كاهش ميزان هدايت الكتريكي مطابق با استانداردهاي آب صنايع داروئي

2-كاهش اندرتوكسين، TOC ، سطح ميكروبي مطابق با استانداردهاي آب صنايع داروئي

3-داشتن هزينه پايين جهت سيكل

4-كاركرد پايدار

5-معرف انرژي پايين

6-هزينه پايين سيكل

 

جهت مشاوره رايگان در مورد دستگاه اسمز معكوس , دستگاه آب شيرين كن , دستگاه RO , دستگاه تصفيه آب و فاضلاب , دستگاه تصفيه فاضلاب با شماره 02636270853 واحد فروش شركت آب آفرينان نوين البرز ( آبكو ) و يا 09121313433 و يا 09124480269 تماس حاصل فرماييد.

دستگاه ro

دستگاه RO

 ROبهره برداري سيستم تصفيه آب

سيستم ro  يك روش تصفيه آب از طريق پديده اسمز معكوس مي باشد.در واقع اساس اين روش عبور دادن مولكول غير يوني آب از غشايي با روزنه بسيار ريز است.

سيستم تصفيه آب ro ،مولكول هاي خنثي را از خود عبور مي دهد وآب عبوري كه املاح زيادي دارد به آب خالص تبديل مي شود.

در سيستم تصفيه آب  ro  جريان آب در شرايط مختلف به صورت زير نامگذاري مي شود:

-جريان آب ورودي يا خوراك: feed

- جريان آب تصفيه شده: Permeate

-جريان پساب تغليظ شده: Reject

- در سيستم تصفيه آب RO با توجه به اينكه عملكرد پيچيده اي ندارد اما نحوه راهبري ونگهداري از سيستم در راندمان  كاري وطول عمر غشاء اسمز معكوس بسيار حائز اهميت است.بنابراين اپراتورسيستم تصفيه آب بايد موارد زير را در نظر داشته باشد.

1- راه اندازي سيستم اسمز معكوس :

1-1-قبل از شروع توليد سيستم تصفيه آب ، بخش پيش تصفيه (فيلتر شني –كربني)آب كشي شوند.تا آلودگي ها وگل ولاي موجود در آب خوراك از اين طريق خارج و وارد ممبرين RO  نشود.

1-2-از عملكرد صحيح شير آلات  روي سيستم تصفيه آب به خصوص شير كنترل فشار كه در ورودي سيستم RO قراردارد همچنين شير كنترل پساب اطمينان حاصل كند،در صورت بسته  شدن كامل شير پساب ممبرين تخريب مي گردد.

1-3-مي توان با استفاده از آب خوراك با جريان پايين وفشار در حدود psi60-30  در طي نيم ساعت هواي داخل ممبرين ها را خارج كرد.

1-4- كليد شير آلات ولوله كشي هاي upvcوss سيستم تصفيه آب بررسي شود تا نشتي نداشته باشد.

 

2- شركت طراح وسازنده سيستم تصفيه آب RO :

بعد از نصب وراه اندازي سيستم برگه اي رابه عنوان چك ليست در اختيار كار فرما قرار مي دهد كه شامل اطلاعاتي از قبيل فشار قبل وبعد از ميكروفيلترها،فشار قبل وبعد از ممبرين ها ،TDS آب ورودي وتوليد ،فلومتر آب توليد وپساب مي باشد. اپراتور بايد اطلاعات فوق را به صورت روزانه ثبت ونگهداري كند تا نوع عملكرد سيستم تصفيه وعيب يابي سيستم امكانپذير باشد. 3- كنترل مواد ضد عفوني كننده وضد رسوب :

در صورتيكه در پيش تصفيه دستگاه تصفيه آب مواد ضد عفوني كننده كلر وكلر زدا تزريق مي شود بايد كنترل شود تا محلول داخل مخزن تزريق خالي نشود ،همچنين دوزينگ پمپ ها نيز كنترل شود تا دهش ومكش پمپ تزريق به درستي انجام شود.در خصوص مواد ضد رسوب (آنتي اسكالانت)نيز نسبت رقيق كردن محلول آب وآنتي اسكالانت بسيار حائز اهميت است كنترل شود تا طبق دستور سازنده نسبت آب تصفيه وآنتي اسكالانت تركيب ومطابق ميزان اعلام شده به سيستم تزريق شود.

 

4-كنترل ابزار دقيق:

وسايل اندازه گيري سيستم تصفيه آب شامل فشار سنج ها ،دما سنج ،فلومتر ، PH متر ،هدايت سنج ،بايد به صورت هفتگي كنترل شود وحداقل هر 3ماه يكبار تمامي وسايل ابزار دقيق بر اساس توصيه سازندگان  تنظيم شود.

 

5-كنترل زمان شستشوي فيلترهاي پيش تصفيه سيستم تصفيه آب:

اختلاف فشارقبل وبعد از فيلتر شني ، كربني ،ميكروفيلترها ، نوع عملكرد وزمان شستشو با تعويض آن ها را نشان مي دهد.از طريق تكميل روزانه چك ليست ها وكنترل فشار سنج ها مي توان زمان شستشوي فيلتر هاي شني ،كربني را تشخيص وبه موقع عمل cip را انجام داد،در خصوص ميكروفيلترها نيز براساس اختلاف فشار زمان تعويض يا شستشوي آن ها نيز قابل تشخيص است.

6- كنترل زمان شستشوي ممبرين ها :

با توجه به يادداشت وكنترل نحوه عملكرد سيستم تصفيه آب به صورت روزانه ، در صورتي كه علائم زير پديدار گردد شستشوي ممبرين ها بايد انجام شود:

1.         كاهش ميزان توليد سيستم تصفيه آب به ميزان 10تا 15درصد

2.         افزايش هدايت الكتريكي آب تصفيه شده

3.         افزايش اختلاف فشار تا 15درصد نسبت به شرايط راه اندازي

لازم به ذكر است زمان شستشوها يادداشت وفاصله زماني شستشو رعايت گردد.

7- كنترل مخازن آب ورودي وآب خام:

صحت عملكرد فلوتر داخل مخزن ذخيره آب خام وآب تصفيه شده سيستم تصفيه آب  RO ، كنترل شود.بهتر است از فلوتر برقي استفاده شود تا به محض پر يا خالي شدن مخزن ذخيره آب سيستم تصفيه آب به طور اتوماتيك خاموش شود. 8- خاموش كردن سيستم RO  :

در صورت نياز به خاموش كردن سيستم RO طي مدت زمان كوتاه (يك تا دو هفته) ، سيستم تصفيه آب بايد روزانه حداقل به مدت 15 دقيقه تا 30دقيقه بنا به ظرفيت دستگاه تصفيه روشن شده وتوليد آب داشته باشد وممبرين ها نيز تحت cip قرارگيرند.در صورت خاموش ماندن طولاني مدت سيستم RO (1ماه تا 3ماه)بايد از مواد نگهدارنده ي ممبرين استفاده وممبرين  را طبق دستورالعمل شركت سازنده در آن غوطه ور سازندتا از تخريب ممبرين جلوگيري شود.

جهت مشاوره رايگان در مورد دستگاه اسمز معكوس , دستگاه آب شيرين كن , دستگاه RO , دستگاه تصفيه آب و فاضلاب , دستگاه تصفيه فاضلاب با شماره 02636270853 واحد فروش شركت آب آفرينان نوين البرز ( آبكو ) و يا 09121313433 و يا 09124480269 تماس حاصل فرماييد.

 

ميش افشار

ميش افشار

 

ميش افشار ي كه يكي از منابع مهم ژنتيكي در بخش ميشان كشور بوده و صفات و خصوصيات توليدي بالقوه با ارزشي را دارا است. تاكنون مورد بررسي دقيق كارشناسي قرار نگرفته است. و لذا كمتر منبعي را در بين ادبيات پرورش ميش مي‌توان پيدا كرد كه خصوصيات فنوتيپي نزاد افشاري را مورد بررسي و تحليل قرار داده باشد.اين نژاد از ميشان در وسعتي قريب به ۲۰۰۰۰ كيلومتر مربع در بين استان زنجان و قسمتي از استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و كردستان پراكنده هستند. بيشترين جمعيت و منطقه اصلي پراكنش ميش نژاد افشار ي در استان زنجان قرار گرفته است كه شامل ۶۵% از جمعيت ميشان استان و بالغ بر يك ميليون رأس در منطقه پراكنش است. در داخل استان زنجان نيز شهرستان «ماهنشان» داراي بيشترين تعداد از اين جمعيت است.

 

خصوصيات فنوتيپي ميش افشار

در ادامه مي توانيد با مهم ترين و اصلي ترين خصوصيات ميش افشار اشنا شويد.

 

– رنگ غالب در ميشانِ بالغ قهوه‌اي متمايل به قرمز يكدست، بدون لكه با دامنه تغييرات از قهوه‌اي روشن تا قهوه‌اي تيره متمايل به سياه است و رنگ بدن بره‌ها در بدو تولد قهوه‌اي متمايل به سياه بوده و به تدريج با افزايش سن رنگ بدن روشن‌تر مي‌گردد.

– شكل عمومي گوش‌ها به‌صورت افتاده و بزرگ بوده، ليكن ميش افشار نيم گوش و بدون گوش نيز در بين اين جمعيت ديده مي‌شود.

– چشم‌ها از نگاه جانبي برجسته به نظر مي‌رسند و رنگ غالب چشم‌ها به رنگ قهوه‌اي متمايل به قرمز براق است.

– قوچ و ميش هر دو فاقد شاخ هستند.

– در روي بيني قوچ‌هـا اكثرا انحنـا وجود دارد و در ميش‌ها صـاف يا داراي انحنـاي كمـي است.

– گردن در قوچ‌ها قوي و ضخيم بوده و در ميش‌ها دراز و نازك است.

– دنبه در ميش افشار دو لپي بوده و به صورت سفره‌اي و پهن است.

اين ميشان جزو ميشان سنگين دنبه كشور محسوب مي‌گردد. دنبه در اين حيوان معمولا داراي شيب خاصي است كه از ناحيه كمر حيوان شروع مي‌شود و حالت افتادگي را به دنبه مي‌دهد. دنبه در اين نژاد بعضا تا پائين‌تر از مفصل خرگوشي نيز مي‌رسد ولي غالبا بالاي مفصل خرگوشي قرار دارد .

 دنبالچه پوشيده از پشم و بدون ذخيره چربي بوده و برجستگي دنبالچه از نماي جانبي چندان قابل مشاهده نيست. دنبالچه ممكن است گاهي درازتر از دنبه باشد.

 اين نژاد از ميشان جزو ميشان بلند قد محسوب مي‌گردد و دست و پاي آن از ظرافت خاصي برخوردار است كه حيوان را قادر به راه‌پيمايي در كوهستان و مناطق سنگلاخي مي‌نمايد.

قوچ و ميش هر دو فاقد منگوله هستند. ولي واريته قزل افشار داراي منگوله است.

سطح پشت، گردن، دنبه و دنبالچه در ميش افشار غالبا پوشيده از پشم بوده، ليكن زير گردن، زير شكم، دست و پا و صورت فاقد پشم است و از موهاي زبري كه رنگ آن‌ها تيره‌تر از رنگ پشم حيوان است، پوشيده شده است. از نظر كميت و كيفيت پشم در مقايسه با ساير ميشان بومي استان، متفاوت و از نظر ظرافت الياف با ميشان مغاني، قزل و بختياري مشابه بوده و داراي پشم ضخيمي است كه در صنعت قالي‌بافي استان از آن استفاده مي‌گردد.

انواع واريته‌هاي ميش نژاد افشار

واريته قزل افشار:

لفظ قزل به معني قرمز سير متمايل به قهوه‌اي است.ميش قزل واريته‌اي از نژاد افشاري است كه محل اصلي پراكنش آن استان‌هاي آذربايجان غربي و شرقي است ولي در ميان گله‌هاي موجود در استان زنجان نيز يافت مي‌شود. اين ميش داراي سري نسبتا بزرگ‌تر از نژاد اصلي ميش افشار بوده و همچنين داراي پشم‌هاي ضخيم‌تر و كم‌پشت‌تر است. رنگ موي صورت و دست و پا قهوه‌اي تيره تا متمايل به سياه بوده و داراي دنبالچه است كه در ابتدا قلبي‌شكل بوده و پر از چربي است. پشم‌هاي روي دنبه و زير شكم و زير گردن معمولا ريخته و قابل استفاده نيستند. اين واريته قدري سنگين‌تر از نژاد اصلي است. نوعي از اين واريته كه رنگ آن تيره بوده و به سياهي گرايش دارد، به‌نام «قره قزل» معروف است. در اين نوع از ميشان گاهي پشم عمده قسمت‌هاي بدن ريخته و فقط مقدار كمي در منطقه پشتي حيوان باقي مي‌ماند. دنبه معمولا پائين‌تر از مفصل خرگوشي قرار دارد.

 

واريته قاشقا افشار:

واريته‌اي از نژاد افشاري بوده كه تقريبا تمامي خصوصيات اين نژاد را داراست. ليكن روي پيشاني آن لكه سفيدي موجود است. اين ميش را به‌وفور مي‌توان در بين گله‌هاي ميش افشار پيدا نمود.

 

واريته قمر افشار:

اين واريته تقريبا تمامي خصوصيات اين نژاد را داراست. تنها تفاوت اين واريته با نژاد اصلي ميش افشار در رنگ پشم آن است كه رنگي تقريبا متمايل به خاكستري دارد.

 

واريته آق افشار:

در اين واريته كل رنگ بدن سفيد يك دست بدون لكه است. البته فراوانـي اين واريته كم است و برخي اعتقاد دارند كه اين رنگ حاصل انتقال ژن مغلوب آلبينيسم است، كه البته نياز به تحقيق دارد.

 

ويژگي ميش افشار

گستردگي وسيع و طبيعي ميش افشار در سطح چهار استان زنجان، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و كردستان معلول خصوصيات و ويژگي‌هاي خاص اين نژاد است كه اهم آن‌ها به‌طور خلاصه عبارتند از:

 

 سرعت رشد بالاي نژاد افشاري به‌طوري‌كه جزو اولين گروه ميشان گوشتي و هم‌رديف ميشان لري بختياري، ماكوئي و مغاني قرار گرفته است.

 توليد شير خوب و پرچرب اين ميش كه بيشتر به مصرف تهيه انواع لبنيات و فرآورده‌هاي آن مي‌رسد، باعث شده است كه جزو ميشان دو منظوره گوشتي – شيري نيز تقسيم‌بندي شود.

 سازگاري و عادت‌پذيري آن با شرايط آب و هوايي مناطق سردسير.

 قدرت راه‌پيمايي و كوه‌پيمايي خوب ميش افشار به‌طوري‌كه قادر است فاصله ۱۰۰ كيلومتري بين ييلاق و قشلاق را به راحتي طي نمايد.

بالا بودن نسبي دو قلوزايي اين نژاد نسبت به ساير نژادهاي ميش استان زنجان و كشور.

 مقاومت ميش نژاد افشاري در مقابل امراض انگلي داخلي و خارجي.

بالا بودن ضريب تبديل و داشتن بازده اقتصادي مطلوب.

 

 

مجموعه: گوسفند افشار  بازديد: 0

امتياز كاربرانستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

گوسفند افشار

 

User Rating: 0 / 5

گوسفند شال

 

گوسفند افشار

 

گوسفند افشار ي كه يكي از منابع مهم ژنتيكي در بخش گوسفندان كشور بوده و صفات و خصوصيات توليدي بالقوه با ارزشي را دارا است. تاكنون مورد بررسي دقيق كارشناسي قرار نگرفته است. و لذا كمتر منبعي را در بين ادبيات پرورش گوسفند مي‌توان پيدا كرد كه خصوصيات فنوتيپي نزاد افشاري را مورد بررسي و تحليل قرار داده باشد.اين نژاد از گوسفندان در وسعتي قريب به ۲۰۰۰۰ كيلومتر مربع در بين استان زنجان و قسمتي از استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و كردستان پراكنده هستند. بيشترين جمعيت و منطقه اصلي پراكنش گوسفند نژاد افشار ي در استان زنجان قرار گرفته است كه شامل ۶۵% از جمعيت گوسفندان استان و بالغ بر يك ميليون رأس در منطقه پراكنش است. در داخل استان زنجان نيز شهرستان «ماهنشان» داراي بيشترين تعداد از اين جمعيت است.

 

خصوصيات فنوتيپي گوسفند افشار

در ادامه مي توانيد با مهم ترين و اصلي ترين خصوصيات گوسفند افشار اشنا شويد.

 

– رنگ غالب در گوسفندانِ بالغ قهوه‌اي متمايل به قرمز يكدست، بدون لكه با دامنه تغييرات از قهوه‌اي روشن تا قهوه‌اي تيره متمايل به سياه است و رنگ بدن بره‌ها در بدو تولد قهوه‌اي متمايل به سياه بوده و به تدريج با افزايش سن رنگ بدن روشن‌تر مي‌گردد.

– شكل عمومي گوش‌ها به‌صورت افتاده و بزرگ بوده، ليكن گوسفند افشار نيم گوش و بدون گوش نيز در بين اين جمعيت ديده مي‌شود.

– چشم‌ها از نگاه جانبي برجسته به نظر مي‌رسند و رنگ غالب چشم‌ها به رنگ قهوه‌اي متمايل به قرمز براق است.

– قوچ و ميش هر دو فاقد شاخ هستند.

– در روي بيني قوچ‌هـا اكثرا انحنـا وجود دارد و در ميش‌ها صـاف يا داراي انحنـاي كمـي است.

– گردن در قوچ‌ها قوي و ضخيم بوده و در ميش‌ها دراز و نازك است.

– دنبه در گوسفند افشار دو لپي بوده و به صورت سفره‌اي و پهن است.

اين گوسفندان جزو گوسفندان سنگين دنبه كشور محسوب مي‌گردد. دنبه در اين حيوان معمولا داراي شيب خاصي است كه از ناحيه كمر حيوان شروع مي‌شود و حالت افتادگي را به دنبه مي‌دهد. دنبه در اين نژاد بعضا تا پائين‌تر از مفصل خرگوشي نيز مي‌رسد ولي غالبا بالاي مفصل خرگوشي قرار دارد .

 دنبالچه پوشيده از پشم و بدون ذخيره چربي بوده و برجستگي دنبالچه از نماي جانبي چندان قابل مشاهده نيست. دنبالچه ممكن است گاهي درازتر از دنبه باشد.

 اين نژاد از گوسفندان جزو گوسفندان بلند قد محسوب مي‌گردد و دست و پاي آن از ظرافت خاصي برخوردار است كه حيوان را قادر به راه‌پيمايي در كوهستان و مناطق سنگلاخي مي‌نمايد.

قوچ و ميش هر دو فاقد منگوله هستند. ولي واريته قزل افشار داراي منگوله است.

سطح پشت، گردن، دنبه و دنبالچه در گوسفند افشار غالبا پوشيده از پشم بوده، ليكن زير گردن، زير شكم، دست و پا و صورت فاقد پشم است و از موهاي زبري كه رنگ آن‌ها تيره‌تر از رنگ پشم حيوان است، پوشيده شده است. از نظر كميت و كيفيت پشم در مقايسه با ساير گوسفندان بومي استان، متفاوت و از نظر ظرافت الياف با گوسفندان مغاني، قزل و بختياري مشابه بوده و داراي پشم ضخيمي است كه در صنعت قالي‌بافي استان از آن استفاده مي‌گردد.

انواع واريته‌هاي گوسفند نژاد افشار

واريته قزل افشار:

لفظ قزل به معني قرمز سير متمايل به قهوه‌اي است.گوسفند قزل واريته‌اي از نژاد افشاري است كه محل اصلي پراكنش آن استان‌هاي آذربايجان غربي و شرقي است ولي در ميان گله‌هاي موجود در استان زنجان نيز يافت مي‌شود. اين گوسفند داراي سري نسبتا بزرگ‌تر از نژاد اصلي گوسفند افشار بوده و همچنين داراي پشم‌هاي ضخيم‌تر و كم‌پشت‌تر است. رنگ موي صورت و دست و پا قهوه‌اي تيره تا متمايل به سياه بوده و داراي دنبالچه است كه در ابتدا قلبي‌شكل بوده و پر از چربي است. پشم‌هاي روي دنبه و زير شكم و زير گردن معمولا ريخته و قابل استفاده نيستند. اين واريته قدري سنگين‌تر از نژاد اصلي است. نوعي از اين واريته كه رنگ آن تيره بوده و به سياهي گرايش دارد، به‌نام «قره قزل» معروف است. در اين نوع از گوسفندان گاهي پشم عمده قسمت‌هاي بدن ريخته و فقط مقدار كمي در منطقه پشتي حيوان باقي مي‌ماند. دنبه معمولا پائين‌تر از مفصل خرگوشي قرار دارد.

 

واريته قاشقا افشار:

واريته‌اي از نژاد افشاري بوده كه تقريبا تمامي خصوصيات اين نژاد را داراست. ليكن روي پيشاني آن لكه سفيدي موجود است. اين گوسفند را به‌وفور مي‌توان در بين گله‌هاي گوسفند افشار پيدا نمود.

 

واريته قمر افشار:

اين واريته تقريبا تمامي خصوصيات اين نژاد را داراست. تنها تفاوت اين واريته با نژاد اصلي گوسفند افشار در رنگ پشم آن است كه رنگي تقريبا متمايل به خاكستري دارد.

 

واريته آق افشار:

در اين واريته كل رنگ بدن سفيد يك دست بدون لكه است. البته فراوانـي اين واريته كم است و برخي اعتقاد دارند كه اين رنگ حاصل انتقال ژن مغلوب آلبينيسم است، كه البته نياز به تحقيق دارد.

 

ويژگي گوسفند افشار

گستردگي وسيع و طبيعي گوسفند افشار در سطح چهار استان زنجان، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و كردستان معلول خصوصيات و ويژگي‌هاي خاص اين نژاد است كه اهم آن‌ها به‌طور خلاصه عبارتند از:

 

 سرعت رشد بالاي نژاد افشاري به‌طوري‌كه جزو اولين گروه گوسفندان گوشتي و هم‌رديف گوسفندان لري بختياري، ماكوئي و مغاني قرار گرفته است.

 توليد شير خوب و پرچرب اين گوسفند كه بيشتر به مصرف تهيه انواع لبنيات و فرآورده‌هاي آن مي‌رسد، باعث شده است كه جزو گوسفندان دو منظوره گوشتي – شيري نيز تقسيم‌بندي شود.

 سازگاري و عادت‌پذيري آن با شرايط آب و هوايي مناطق سردسير.

 قدرت راه‌پيمايي و كوه‌پيمايي خوب گوسفند افشار به‌طوري‌كه قادر است فاصله ۱۰۰ كيلومتري بين ييلاق و قشلاق را به راحتي طي نمايد.

بالا بودن نسبي دو قلوزايي اين نژاد نسبت به ساير نژادهاي گوسفند استان زنجان و كشور.

 مقاومت گوسفند نژاد افشاري در مقابل امراض انگلي داخلي و خارجي.

بالا بودن ضريب تبديل و داشتن بازده اقتصادي مطلوب.

گوسفند قزل

گوسفند قزل 

گوسفند قزل يكي ديگر از انواع گوسفنداني مي باشد كه توسط ما پرورش داده مي شود. همان طور كه ميدانيد از بين نژاد مختلف گوسفند در ايران نژاد قزب يكي از محبوب ترين نژاد ها مي باشد. در ادامه سعي بر آن داريم تا با ارائه و معرفي مشخثات اين نوع نژاد محبوب شما را با اين نوع گوسفند بيشتر آشنا نماييم.

مشخصات گوسفند قزل

در بررسي مشخصات گوسفند قزل چند مورد بسيار مهم وجود دارد. تمامي اين موارد به ظاهر اين نژاد بر مي گردد و ما در يك جدول به معرفي اين موارد خواهيم پرداخت. 

رديف

مشخصات

نوع

مشخصات

1

رنگ

قهو ه اي روشن تا تيره

هر چه سيرتر باشد به توده اصيل نزديكتر و مطلوب تر است  رنگ دنبه و سينه مانند چهار قلم تيره تر از ساير نقاط بدن مي باشد 

2

ريخت (شكل)

اندازه بدن بزرگ

گوسفند قزل نژاد گوشتي، شيري دنبه گرد  و داراي دنبالچه مناسب به شكل گلابي و از نيمرخ بصورت S  قوچ و ميش بدون شاخ 

3

وزن

جزء نژادهاي سنگين وزن

داراي وزن متوسط  53.58  كيلو گرم * افزايش روزانه 250  الي  300 گرم

 

مشخصات ايستگاه پرورش واصلاح نژاد گوسفند قزل :

1

سال احداث

1364

2

محل احداث

شهرستان مياندوآب ملا شهاب الدين در5كيلو متري شهرستان مياندوآب

3

مساحت كلي ايستگاه

27 هكتار

4

زيربناي مسقف

5446 متر مربع

5

زيربناي غيرمسقف

5223 متر مربع

 

سفارش گوسفند قزل

براي كسب اطلاعات بيشتر و يا خريد انواع گوسفند ايراني مي توانيد با ما تماس بگيريد. در قسمت تماس با ما اطلاعات لازم براي تماس وجود دارد. همچنين ارائه مشاوره در زمينه انواع نژاد هاي گوسفندان ايراني كاملا رايگان انجام مي شود. مديريت مجموعه آقاي عباس شالي مي باشند كه شماره تماس ايشان در ابتداي سايت و همچنين در قسمت تماس با ما درج شده است. با ما تماس بگيريد.

 

گوسفند شال

گوسفند شال

 

خريد گوسفند شال با توجه به سرعت وزن گيري بالا تقريبا افزايش وزن 240 گرمي در روز و درصد بالاي دوقلوزايي كاملا طبيعي است اما بايد توجه داشته باشيد كه اين نژاد گوسفند با شرايط آب و هواي گرمسيري سازگار است و مناسب پرورش در آب و هواي سرد و كوهستاني نيست.

 

يكي از مهمترين منابع غذايي كه حاوي پروتئين زياد و انواع مواد مغذي است گوشت گوسفندي است از اين رو پرواربندي گوسفندان هميشه سود كلاني دارد به خصوص اينكه اگر نژاد گوسفندان گوشتي را انتخاب كنيد. گوسفند شال يكي از نژادهاي گوسفندان گوشتي بومي ايران است كه دامداران زيادي علاقه مند به خريد اين گوسفند هستند زيرا سرعت وزن گيري بالايي دارد و گوشت آن كم چرب است. گوسفند شال علاوه بر درصد بالاي گوشت، درصد دوقلوزايي بالاي در حد 40 درصد دارد از اين رو براي توليد مثل گوسفند زنده و پرواربندي گوسفندان مي تواند گزينه خوبي براي خريد باشد.

ويژگي هاي ظاهري گوسفند شال :

اين نژاد گوسفند شال با درصد دوقلوزايي بالا بومي استان قزوين و شهرستان بوئين زهرا است كه با توجه به شرايط آب و هواي گرمسيري كه اين منطقه دارد حتي پرورش گوسفند زنده در مناطق گرمسيري چون كرمان، سمنان، يزد و گلستان رواج دارد اما براي مناطق كوهستاني اين نژاد گوسفند مناسب نيست

گوسفند شال از دسته گوسفندان سنگين وزن

گوسفند شال با در صد دوقلوزايي بالا را جزو دسته گوسفندان سنگين وزن چون مغاني و افشاري مي دانند و دنبه ي زيادي دارد، وزن بره شال در بدو تولد نزديك به 5 كيلوگرم و وزن گوسفند شال در سن بلوغ بين 67 تا 72 كيلوگرم است. روزانه بيش از 130 گرم به وزن گوسفند شال افزوده مي شود و به دليل  كيفيت بالاي گوشت شال و درصد بالاي گوشت نسبت به چربي خريد و فروش گوسفند شال به وفور در ايران مشاهده مي شود.

1-درصد دوقلوزايي آن 40 درصد

2-وزن بره نر در بدو تولد : 4.8 و بره ماده 4.5 كيلوگرم

3-وزن بره در پايان شيرخوارگي : بره نر 26 و بره ماده 24 كيلوگرم

4-وزن شش ماهگي بره نر 34 و بره ماده 31 كيلوگرم

5-وزن گوسفند بالغ شال: نر 72 و ماده 67 كيلوگرم

6-افزايش وزن گوسفند در دوره پرواربندي 130 الي 240 گرم

7-بازده لاشه گوشت 46%

8-ميزان شير توليد شده ميش شال روزانه 800 گرم

9-ميزان دوره شيردهي 5 ماه

10-بومي استان قزوين

11-جمعيت : 150 هزار راس

12-رنگ : سياه در بدو تولد و تمايل به خاكستري روشن در سن بلوغ

پرورش نژاد گوسفند شال سود بالايي دارد :

همانطور كه در مشخصات و ويژگي هاي اين نژاد گوسفند ايراني مشاهده مي كنيد با توجه به درصد لاشه گوشت 40 درصدي و كم چرب بودن گوشت آن جزو بهترين نژاد گوسفندان گوشتي و پرواري در ايران بعد از گوسفندان سنگسري محسوب مي شود.

 

گوسفند نژاد شال بهتر است يا افشار ؟

 

نژاد گوسفند شال به مانند نژاد قزل، مهرباني، افشاري جزو دسته گوسفندان سنگين وزن هستند كه دنبه زيادي دارند و جالب است بدانيد هر دو نژاد شال و افشاري نسبتا در لاشه  گوشت درصد مشابهي دارند با اين تفاوت كه گوسفندان شال درصد دو قلوزايي بيشتري نسبت به افشاري دارند و البته اين نژاد گوسفند بيشتر براي مناطق  گرمسيري و نيمه بياباني خوب است در صورتي كه نژاد گوسفندان افشاري براي مناطق كوهستاني و آب و هواي سرد خوب است.

 

هنگام خريد گوسفند شال با در صد دوقلوزايي بالا حتما دقت فرماييد

 

حتما در انتخاب و خريد گوسفندان ايراني بايد دقت كنيد كه با توجه به منطقه زندگي شما كدام نژاد بهتر است و علاوه بر آن به يك سري مشخصات توجه كنيد تا بتوانيد گوسفند سالم و سرحال خريداري كنيد كه اين مورد براي تمامي نژادها صدق مي كند.

 

ريختن پشم گوسفند نشانه از بيماري گري است.

 

كوتاه بودن فك پايين و بالا نشانه اين است كه گوسفند به خوبي نمي تواند بچرد.

 

داندان هاي شكسته و از هم باز شده نشانه گوسفندان پير است.

 

گوسفند سالم چشماني براق، پاهاي قوي،پوست بدون زخم دارد.

 

با دست زدن به بيضه گوسفندان يا همان دنبلان گوسفندان از سلامت آنها مطمئن شويد.

 

دنبلان گوسفندان بايد به اندازه و در يك راستا باشند.

 

قوچ خوب بايد قيافه اي خشن و نرينه داشته باشد.

 

سينه اي پهن داشته باشد.