آموزش پيانو از چه سني مناسب است

آموزش پيانو از چه سني مناسب است؟

موسيقي يك هنر بسيار روح نواز و زيباست كه همه انسان ها به آن علاقه داشته و ممكن است زماني از روز خود را به شنيدن آن اختصاص دهند. پيانو يكي از سازهاي بسيار زيبا است كه آموزش و يادگيري آن، باعث بهبود عملكرد ذهن، افزايش هوش، افزايش ارتباط موثر بين اعضاي بدن ( دهن، چشم، دست، پا )، تعادل اعضاي بدن و هم چنين باعث افزايش روحيه شادي در هنرجو مي شود. پيانو سازي است كه به عنوان مادر تمام سازها شناخته مي شود و يادگيري و آموزش پيانو به زمان نياز دارد به گونه ايي كه براي نواختن حرفه ايي اين ساز، شما بايد 10 الي 15 سال زمان بگذاريد. بسياري از خانواده ها علاقه دارند تا فرزندانشان از سنين پايين به يادگيري و آموزش پيانو بپردازند.
به همين دليل در اين مقاله از وب سايت البرز پيانو قصد داريم تا به بررسي آموزش پيانو از سن مناسب بپردازيم. بنابراين براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.  

پيانو:

همان گونه كه بيان شد، پيانو يك ساز زيبا و بسيار كامل است كه از هزاران هزار قطعه مكانيكي تشكيل شده است. البته قطعات پيانو بسته به نوع پيانو مي تواند بسيار متفاوت باشد. به صورت كلي دو نوع پيانو وجود دارد كه در زير به آن ها اشاره مي كنيم؟
  • 1. پيانو آكوستيك
لازم به ذكر است كه پيانو آكوستيك يكي از پيچيده ترين سازهاي جهان است. اين پيانو از هزاران هزار قطعه مكانيكي تشكيل شده است كه اين قطعات دست به دست يك ديگر مي دهند و زماني كه شما كلاويه هاي پيانو را مي فشاريد، مي توانيد صداي زيباي اين ساز را بشنويد. به صورت كلي پيانو آكوستيك خود به دو نوع پيانو گرند و پيانو ديواري تقسيم مي شود. صداي پيانو اكوستيك بسيار رسا، بلند و زيبا است به گونه ايي كه نوازنده و شنونده را به وجد مي آورد.
  • 2. پيانو ديجيتال
پيانو ديجيتال، صدايي تقريبا مانند صداي پيانو آكوستيك داشته و اما هرگز رسايي پيانو آكوستيك را نخواهد داشت. اين پيانو بر عكس پيانو آكوستيك، از قطعات برقي و ديجيتال ساخته شده است و مي توان اذعان داشت كه صداي آن شبيه ساز صداي پيانو آكوستيك است. پيانوهاي ديجيتال نسبت به پيانوهاي آكوستيك قيمت كمتري دارند و اگر قصد داريد پيانويي مقرون به صرفه براي خود تهيه كنيد، پيانوهاي ديجيتال انتخاب مناسبي براي شما عزيزان است.

 

 

آموزش پيانو از چه سني

 

آموزش پيانو از سن مناسب:

همان گونه كه اشاره شد؛ بسياري از خانواده ها علاقه دارند تا فرزندنشان از سنين بسيار پايين آموزش پيانو را شروع كنند. در ابتدا بايد بيان شود كه سن مناسب براي آموزش پيانو از 6 سال است. به صورت كلي يادگيري موسيقي از سنين پايين بسيار بهتر و راحت تر است به دليل آن كه روحيه كودك با موسيقي اخت خواهد گرفت. اما اين موضوع بدان معنا نيست كه افراد بزرگسال يا نوجوانان نمي توانند به خوبي پيانو را ياد بگيرند، بر عكس! آن ها مي توانند بر اساس علاقه خود و هم چنين با تكيه بر تلاش و پشتكار آموزش پيانو از هر سني را شروع كنند.
به صورت كلي بهتر است بعد از آموزش الفبا و تشخيص نت ها توسط كودك آموزش پيانو شروع شود. بنابراين سن بالاي 6 سال الت نرمال و مناسب براي يادگيري پيانو است، البته افرادي هم بوده اند كه از سه سالگي آموزش پيانو را شروع كرده اند و اين افراد بسيار نادر هستند!  اگر شما نيز مي خواهيد فرزندتان از سني كمتر از 6 سال به يادگيري پيانو بپردازد، بايد بتواند علائم را از هم تشخيص دهد. براي درك و فهميدن اين موضوع اساتيد پيانو از كودك شما تست هاي مختلفي مي گيرند و متوجه مي شوند كه آيا فرزند شما براي يادگيري و آموزش پيانو آماده است يا خير.  

مزيت هاي آموزش پيانو از سنين پايين:

يادگيري و آموزش پيانو از سن كم مزاياي بسياري را به همراه خواهد داشت. از مزاياي آن به موارد مهم زير اشاره مي كنيم:

  • 1) كودكاني كه موسيقي كار مي ‌كنند و آن را ياد مي گيرند، براي يادگيري در هر چيزي مشتاق تر مي شوند.
بايد بدانيد كه موسيقي به هوش و ذكاوت بسياري نياز دارد و از طرف ديگر زماني كه ذهن افراد از كودكي با موسيقي آشنا مي شود، قدرت تجزيه و تحليل اين ذهن بسيار بيشتر خواهد شد. لازم به ذكر است، افرادي كه موسيقي كار مي كنند، توانايي آن ها در علم رياضيات نيز بيشتر خواهد شد.
  • 2) آموزش پيانو مي تواند هماهنگي و تعادل بين اجزاي بدن كودكان و هم چنين بزرگسالان را بيشتر كند.
مي توان اذعان داشت كه يادگيري پيانو، مي تواند تعادل و هماهنگي بين ذهن و دست ها، چشم ها و پاهايتان را فراهم آورد.
  • 3) موسيقي مي تواند خلاقيت و استعداد را در كودكان شكوفا كند.
براي كشف استعدادهاي نهفته فرزند خود، موسيقي بهترين راه به شمار مي رود.  

 

يادگيري و آموزش پيانو

 

يادگيري و آموزش پيانو:

يادگيري و آموزش پيانو، دغدغه بسياري از هنرجويان و افرادي است كه به اين ساز زيبا علاقه دارند و مي خواهند آن را به صورت كامل و اصولي ياد بگيرند. اولين قدم در يادگيري و آموزش پيانو، اين است كه شما هدف خود از يادگيري اين ساز زيبا را تعيين كنيد و بر اساس هدف خود به آموزش و يادگيري پيانو بپردازيد. اگر قصد داريد فرزندتان پيانو را ياد بگيريد، در ابتدا بايد به علاقه او توجه فرماييد.

از جمله نكات بسيار مهمي در يادگيري و آموزش پيانو وجود دارد، مي توان به موارد زير اشاره داشت:

  • 1) انگيزه و علاقه در يادگيري و آموزش پيانو

در يادگيري و آموزش پيانو، داشتن انگيزه و علاقه براي يادگيري بسيار مهم است. به دليل آن كه علاقه پشتكار شما را افزايش مي دهد. اما اگر به يادگيري و آموزش علاقه ايي نداشته باشيد، هر چقدر هم كه از استعداد بالايي برخوردار باشيد، نمي توانيد در آموزش پيانو موفق عمل كنيد. بنابراين داشتن علاقه و انگيزه يك شرط لازم به حساب مي آيد.
  • 2) خريد يك پيانو خوب و با كيفيت

در اختيار داشتن پيانو خوب و با كيفيت، باعث مي شود كه سطح يادگيري و آموزش شما هنرجويان نيز بيشتر شود و بتوانيد با اين ساز زيبا ارتباط بهتري برقرار كنيد.
  • 3) يادگيري و آموزش پيانو زير نظر اساتيد با تجربه

لازم به ذكر است كه شما براي يادگيري و آموزش پيانو، بايد به اساتيد با تجربه در اين زمينه مراجعه فرماييد. داشتن استاد ماهر در آموزش پيانو مي تواند علاقه هنرجو را به اين ساز بيشتر كرده و هم چنين پيانو را به صورت اصولي و كامل به هنرجو عزيز آموزش دهد. نقش اساتيد با تجربه و ماهر در امر يادگيري و آموزش پيانو بسيار مهم و پررنگ است.
  • 4) صرف زمان كافي براي يادگيري و آموزش پيانو

قطعا اگر بخواهيد موسيقي ياد بگيريد، بايد براي ساز مورد علاقه خود زمان كافي را صرف كنيد. پيانو نيز از اين قاعده مستثني نخواهد بود. چه بسا به دليل سخت بودن اين ساز، براي يادگيري آن به زمان بسيار بيشتري نياز داريد. صرف زمان كافي مي تواند در يادگيري پيانو بسيار موثر باشد.
  • 5) داشتن پشتكار، تلاش، تمرين و تكرار براي يادگيري پيانو

يكي از مهم ترين و اساسي ترين موارد در يادگيري و آموزش پيانو، داشتن پشتكار و تمرين است. بدون تمرين كردن و داشتن پشتكار، هرگز نمي توانيد اين ساز را ياد بگيريد. شما هرچقدر هم از استعداد بالايي در موسيقي بهره مند بوده و با اساتيد باتجربه يادگيري و آموزش پيانو را شروع كرده باشيد، بدون داشتن پشتكار، هرگز موفق به يادگيري اين ساز زيبا نخواهيد شد.

 

آموزش پيانو

 

البرز پيانو: 

با افتخار بيان مي شود كه مجموعه البرز پيانو خدمات زير را به شما عزيزان ارائه مي دهد:
شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر درباره آموزش پيانو و مشاوره با اساتيد با تجربه، به وب سايت البرز پيانو مراجعه كرده يا با شماره زير تماس حاصل فرماييد.
تلفن تماس: 09124908647
نويسنده: وب سايت البرز پيانو
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.