پد مرغداري

پد مرغداري

شركت هواسلولز در سال 1385 تاسيس و فعاليت توليد فن گلخانه و پد سلولزي مرغداري و انواع پد هاي گلخانه اي را در كشور با هدف ارائه محصول مرغوب و با كيفيت آغاز نمود.جهت مشاوه مي توانيد با شماره  هاي ثبت شده در قسمت تماس با ما،تماس حاصل فرماييد. 


عنوان مطلب :فن مرغداري : به گزارش كارشناسان شركت هواسلولز يكي از قسمت هاي اصلي و جزء جدايي ناپذير سالن هاي مرغداري سيستم هاي تهويه ميباشند. در واقع استفاده از سيستم تهويه در مرغداري يا همان فن مرغداري امري واجب و لازم است و عدم استفاده از آن حتي براي چند ساعت تبعات جبران ناپذير بر گله ميگذارد و باعث تلف شدن آنها ميشود. كنترل عوامل محيطي همچون رطوبت ، ميزان دما و ميزان اكسيژن و گاز دي اكسيد كربن در زمينه پرورش طيور چه در مرغداري هاي سنتي و چه در مرغداري هاي صنعتي بسيار حائز اهميت مي باشد.

اهميت فن مرغداري

مطابق نظر كارشناسان شركت هواسلولز به طور كلي به منظور تأمين دماي مطلوب ، تأمين رطوبت ، تأمين اكسيژن و هواي مورد نياز طيور و خارج كردن گازهاي بد بو و مضر از سالن مرغداري ، سيستم هاي تهويه يا به اصلاح فن مرغداري به كار گرفته ميشوند.
تهويه كافي و مناسب فقط شامل جابجايي هواي داخل سالن نمي باشد. بلكه اين كار براي تأمين اكسيژن مورد نياز طيور ، دفع گازهاي خطرناك و سمي و كاهش رطوبت بستر سالن ميباشد. از اين رو بكار گيري سيستم تهويه مناسب در مرغداري يا فن مرغداري در سالن هاي پرورش طيور از ابزارهاي بسيار مهم براي كنترل شرايط است تا بتوان به نتايج مثبت و مطلوب دست يافت.
لازم به ذكر است كه طيور مصرف اكسيژن بسيار بالايي دارند و همچنين از فضولات طيور گاز سمي و مضر آمونياك منتشر ميشود كه به شدت خفه كننده و سمي است. از اين رو نقش فن مرغداري در سالن هاي مرغداري و سلامت طيور بسيار پر رنگ مي باشد. سيستم تهويه در كنترل دماي مرغداري و كاهش استرس هاي گرمايي بين طيور بسيار تأثير گذار ميباشند. كاهش استرس ها و مناسب بودن دماي سالن مرغداري با جوجه ها و طيور موجود در آن باعث ميشود كه ضريب تبديل دان به گوشت در گله هاي گوشتي افزايش پيدا كند.
پرندگان و طيور به هنگام دفع فضولات رطوبت نيز از خود دفع ميكنند. اين رطوبت مي تواند باعث مرطوب شدن بستر و به وجود آمدن مشكلات فراواني شود. همچنين افزايش رطوبت در بستر باعث تجمع گاز آمونياك و گاز كربنيك ميشود كه وجود اين گازها در داخل سالن پيامدهاي منفي زيادي به جاي ميگذارد در صورت نبود فن مرغداري چه اتفاقي خواهد افتاد.از آنجايي كه طيور موجوداتي هوازي هستند و براي هضم غذا و جذب انرژي موجود در خوراك به اكسيژن نياز دارند ، مصرف اكسيژن در آنها بالا مي باشد. از اين رو هميشه بايد هواي تازه و مطبوع به همراه اكسيژن كافي در اختيار آنها قرار بگيرد.
از ساير اهداف استفاده از سيستم فن مرغداري دفع دي اكسيد كربن و گاز آمونياك و بوهاي نامطبوع حاصل از آن ميباشد. گاز دي اكسيدكربن محصول تنفس طيور است و بدين طريق در داخل مرغداري غلظت آن بالا مي رود. گاز آمونياك نيز در اثر مرطوب بودن بستر از فضولات طيور منتشر ميشود. هر دوي اين گازها به شدت عملكرد و مكانيزم رشد پرندگان را كاهش داده و باعث آسيب ها و به وجود آمدن تلفات سنگين ميشوند. بنابراين در سالن مرغداري دفع اين گازها توسط فن مرغداري يكي از الزامات اين كار ميباشد.
 
تهويه صحيح و اصولي در مرغداري علاوه بر موارد ذكر شده باعث تخليه شدن عوامل بيماري زا همچون كلي باسيل و سي آر دي نيز ميشود. البته در برخي از موارد اگر در بين گله بيماري هاي واگير دار تنفسي وجود داشته باشد مي تواند از طريق سيستم تهويه يا همان فن مرغداري به سرعت در بين گله پخش شود كه اين نيز يكي از معايب اين سيستم ها در مرغداري است

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.