كوپلينگ پد

كوپلينگ پد 

شركت هواسلولز در سال 1385 تاسيس و فعاليت توليد فن گلخانه و پد سلولزي مرغداري و انواع پد هاي گلخانه اي را در كشور با هدف ارائه محصول مرغوب و با كيفيت آغاز نمود.جهت مشاوه مي توانيد با شماره  هاي ثبت شده در قسمت تماس با ما،تماس حاصل فرماييد.


فن گلخانه اي مهم ترين بخش از يك گلخانه موفق است و انتخاب و نصب درست آن موجب بازدهي بالا و كاهش مشكلات گلخانه مي شود. بدون تهويه مناسب، گلخانه ها و گياهان آن مستعد ابتلا به بسياري از مشكلات و بيماري ها هستند. به همين دليل فن گلخانه اي چهار هدف اصلي در گلخانه دارد. اول از همه، به تنظيم درجه حرارت داخل گلخانه كمك مي كند. اين محصول همچنين تضمين مي كند كه گياهان مقدار زيادي هواي تازه دريافت كرده و از آن براي فتوسنتز استفاده مي كنند. علاوه بر اين، تهويه مناسب مانع از آلودگي گياهان به آفات شده و به گرده افشاني در گلخانه كمك شاياني مي كند. اگر در هر يك از زمينه هاي بالا دچار مشكل هستيد، انتخاب فن گلخانه اي مناسب مي تواند به شما در حل مشكل كمك كند.
 چرا از سيستم تهويه استفاده مي كنيم؟
اهميت سيستم تهويه هوا در گلخانه يا همان فن گلخانه، محدود به ايجاد تعادل دما و رطوبت نمي شود. با نصب اين سيستم، گلخانه شما از ويژگي هاي جالب توجهي برخوردار خواهد شد كه مهمترين آنها شامل موارد زير مي باشد:
سيستم خنك كننده
كنترل كردن موثر دما
كاهش بوهاي نامطبوع
كنترل كردن آفات گياهي
تميز كردن هواي ورودي
كنترل كردن ميزان و سطح رطوبت
توزيع يكنواخت هوا در سطح گلخانه
جريان هواي مناسب در داخل و اطراف گلخانه
تهويه اتوماتيك و هوشمند
كنترل كردن ميزان دي اكسيد كربن
بيشترين استفاده از منابع موجود
افزايش حداكثري راندمان انرژي در صورت استفاده از فن گلخانه
 
اغلب گلخانه داران براي تهويه هواي داخل گلخانه از فن ها و هواكش هاي بزرگ نظير فن ۱۴۰ گلخانه و يا … بهره ميبرند. اين نوع فن ها با فاصله هاي معين با توجه به موقعيت جغرافيايي گلخانه بر روي ديواره طولي و يا عرضي نصب مي شوند. قدرت هوادهي اين نوع فن ها بسيار بالا مي باشد. البته در داخل گلخانه هاي بزرگ براي تسريع سيركوله هوا از انواع فن گلخانه نيز استفاده ميشود. سيستم هاي فشار منفي، مثبت و خنثي  سيستم هاي فشارِمنفي داراي اگزاست فن هستند كه هوا را به بيرون از گلخانه مي كشند و يك فشار منفي جزئي (خلاء ، مكش) ايجاد مي كنند تا هوا از طريق ورودي هاي طراحي شده كه اغلب با پدهاي سلولزي ايجاد مي شوند، به داخل گلخانه راه يابد. در حالي كه سيستم هاي تهويه فشار مثبت داراي هواكش هايي هستند كه هوا را به داخل گلخانه مي دمند و يك فشار جزئي مثبت ايجاد مي كنند. هواي داخل گلخانه نيز از طريق دريچه هاي خروجي به بيرون رانده مي شود. كانال (داكت) هاي توزيع هوا نيز براي كاهش هواي سرد و تامين هواي تازه در سراسر گلخانه استفاده مي شود. سيستم هاي فشار خنثي نيز ويژگي هاي هر دو سيستم فشار مثبت و منفي را دارند. انواع فن گلخانه اي هوا را به داخل و خارج از ساختمان هدايت مي كنند.

نقش فن گلخانه اي در كنترل درجه حرارت

بدون استفاده از فن مناسب، هر گلخانه اي حتي در هواي نسبتاً سرد نيز مي تواند خيلي گرم شود. ممكن است باور كردني نباشد اما معمولاً گياهان گلخانه اي بيشتر از اينكه از سرما بميرند از گرماي بيش از حد گلخانه ميميرند و پژمرده مي شوند. بسياري از گياهان نسبت به گرما بسيار حساس بوده و يا پژمرده مي شوند، ديگر رشد نمي كنند و يا مي ميرند. وجود دريچه ها براي جريان هوا در تمام گلخانه ها به از بين رفتن طبيعي گرما كمك خواهد كرد و موجب تهويه طبيعي هوا خواهد شد اما اين مورد در هواي عادي و يا گياهان غير حساس كاربردي خواهد بود و براي ديگر شرايط قطعا بايد فن گلخانه اي تهيه كنيد. اگر گرما در گلخانه شما به يك نگراني مهم تبديل شده، تهيه  فن هاي خروجي كه هوا را از گلخانه خارج مي كنند و هواي تازه را به داخل مي آورند ، مي تواند انتخاب مناسبي باشد. استفاده از يك سردكننده تبخيري(سيستم كوپلينگ پد) به همراه يك فن خروجي بهترين راه براي خنك كردن گلخانه شما در هواي گرم است.

فن گلخانه اي را بهتر بشناسيم

امروزه استفاده از گلخانه ها براي پرورش محصولات بسيار گسترش يافته است. به طوري كه افراد زيادي تمايل به احداث گلخانه پيدا كرده اند. هدف از سيستم فن گلخانه اي ايجاد يك توده پايدار از هوا است كه به آرامي در حال حركت از طريق فن ها مي باشد.احداث گلخانه الزاماتي را به همراه دارد كه بايد آن ها را رعايت كرد. يك مورد مهم از آن الزامات استفاده از اين محصول مي باشد.
ورودي گلخانه اجازه مي دهد هواي محيط باعبور از ديواره پد سلولزي و دراثر تبادل حرارتي كه بعلت فرآيند تبخير در سطوح پدها اتفاق مي افتد، به هواي خنك و مطبوع تبديل شده و  داخل ساختمان گلخانه نفوذ كند، اما فن گلخانه اي بايد نصب شود تا هوا را از طريق كل ساختار به طور مساوي حركت دهد. هدف اصلي اين فن ايجاد دماي يكنواخت در فضاي گلخانه است. هيچ هواي گرم و يا هواي سرد مطلق نبايد در ساختار گلخانه وجود داشته باشد، تا محيط رشد ايده آل براي گياهان فراهم شود.
تا اين قسمت با مزيت ها و اهميت حضور فن و هواكش در گلخانه آشنا شديم. اما بايد اين را در نظر داشت كه فن ها انواع مختلفي دارند. بايد در انتخاب فن گلخانه دقت داشت. با انتخاب فن نامناسب براي گلخانه، رطوبت، دما و تهويه هوا به خوبي صورت نمي گيرد. در اين صورت هيچ فرقي با نداشتن فن، نمي كند. در انتخاب فن براي گلخانه، بايد فضاي گلخانه، سرعت مورد نياز جريان هوا در فضاي داخلي گلخانه كه البته متناسب با سطح مقطع ديواره سلولزي ورودي هوا نيز بايد باشد، را در نظر گرفته و با توجه به آن فن مورد نظر را انتخاب كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.