تسمه تايم

تسمه تايم

آتابلت بزرگترين سازنده و ارائه دهنده تسمه تايم, تسمه نقاله, تسمه, خريد تسمه, فروش تسمه, تسمه صنعتي, تسمه تايمينگ, انواع تسمه نقاله در ايران
جهت خريد و مشاوره با شماره هاي 02133980559 | 09121466526 تماس حاصل فرمائيد.


تسمه تايم : اگر به دنياي مدرن و صنعتي شده امروز علاقه مند باشيد، اگر در يكي از حوزه هاي مربوط به ماشين آلات صنعتي فعال باشيد و يا اهل جمع آوري اطلاعات در خصوص اين حوزه ها باشيد حتما تا به حال بار ها و بار ها تسمه ها را ديده ايد و يا حداقل نامشان را شنيده ايد. تسمه عضو جدانشدني دنياي صنعتي امروز جهان است. در اين دوران رو به پيشرفت به هر سو كه بنگريم رد پاي صنعت و ابزار ها و ماشين هاي مكانيكي را مي توانيم ببنيم. شما در خانه خود نشسته ايد در حالي كه در پاركينگ و يا در كوچه شما خودرو هاي زيادي پارك شده و يا در حال حركت هستند، حتما منزل تان كولر دارد، حتما گذر شما به فرودگاه ها خورده و اگر هم نه قطعا به فروشگاه ها رفته ايد، در مترو بوده ايد. در تمامي اين حالات شما با تسمه ها سر و كار داريد. گاهي با تسمه نقاله، گاهي با تسمه تايم به هر حال در هر وسيله با يك با چند نوع تسمه سر و كار مستقيم يا غير مستقيم داريم.

كاملا درست متوجه شديد، تقريبا تسمه در همه جاي زندگي صنعتي امروزه ما وجود دارد. وقتي براي پيدا كردن تسمه از كولر تا خودرو، از فرودگاه تا فروشگاه از كوچك ترين ماشين هاي صنعتي تا بزرگ ترين و غول پيكر ترينشان را مي توانيم بگرديم و تسمه را پيدا كنيم، نشان دهنده تنوع بالاي تسمه ها است. گستردگي كارايي موجب شده كه تسمه ها نيز گسترده باشند، تسمه ها به همين دليل انواع متفاوتي دارند، يكي از انواع تسمه ها، تسمه تايم است. اين تسمه يكي از مهم ترين انواع تسمه ها مي باشد. تعجبي ندارد اگر بسياري از افراد بين تمام تسمه ها اين يك تسمه را به خوبي بشناسند. چرا كه اين تسمه از مهم ترين و كاربردي ترين تسمه ها مي باشد. اما چرا؟ چه چيزي توانسته تا اين حد اين تسمه را بين عموم شناخته شده كند؟

تسمه تايم

تسمه تايم

تسمه تايم كه يكي از انواع تسمه ها مي باشد خود داراي انواع مختلفي است. تسمه هايي كه در خودرو به كار گرفته مي شوند و تسمه هايي كه در ماشين ها و موتور هاي مكانيكي و صنعتي ديگر. به همين دليل و براي آنكه اشتباهاتي پيش نياد اغلب به اين نوع تسمه ها كه در صنعت مورد استقاده قرار مي گيرند تسمه تايم صنعتي مي گويند. اين تسمه ها در موتور هاي مكانيكي و ابزارآلات و ماشين هاي صنعتي به كار مي روند و با نوع خودرويي داراي تفاوت هايي هستند. البته اين تفاوت ها قطعا و مشخصا تفاوت هاي ساختاري محسوب نمي شوند. يعني در ساختار عملي مشابه را انجام مي دهند.

آنچه موجب تفاوت مي شود به نحوه و چگونگي كاركرد، شكل ظاهري و مواردي از اين دست است كه بعد ها به آن خواهيم پرداخت. اما تسمه تايم به چه دليل تا اين حد مورد شناخت در بين عموم جامعه مي باشد؟ يكي از مهم ترين دلايلش نوع خودرويي اين تسمه هاست. در نوع خودرويي اين تسمه به قدري حياتي و كاربردي است كه تمامي راننده ها به خوبي از عملكرد اصلي آن با خبر هستند، مراقب هستند مبادا با يك سهل انگاري و غفلت از عمر اين تسمه زيان هنگفتي را متحمل شوند. البته همان طور كه بيان كرديم همين مراقبت ها در صنعت هم وجود دارد. تسمه تايم به هر حال چه در خودرو و چه در صنعت همان نقش حياتي را ايفا مي كند كه براي آن ساخته شده است.

كاربرد تسمه تايم

تسمه تايم ارائه شده در گروه صنعتي آتابلت از نوع غيرخودرويي مي باشد، اما براي بررسي كاربرد اين تسمه مثال ما در خصوص نوع خودرويي به جهت آشنايي بيشتر عموم مردم با اين نوع مي باشد. اين تسمه وظيفه ايجاد هماهنگي زماني در انجام فعاليت قطعات مكانيكي دارد. زماني كه اين تسمه به خوبي كار مي كند سوپاپ و ميلنگ به راحتي فعاليت مي كنند. بدون برخورد با بكديگر و بدون آسيب به هم. اين نظم و اين زمان بندي درست بين فعاليت اين قطعات را به شكل مناسبي تسمه تايم انجام مي دهد. در صورت پاره شدن اين تسمه موتور هاي مكانيكي با آسيب ديدن جدي قطعات مختلفش از كار خواهد افتاد و زيان سنگيني را به صاحبان موتور هاي مكانيكي تحميل مي كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.